  • 1. Data: 2010-11-13 13:18:21
    Temat: [gdzie] wypukła debetówka GBP
    Od: "SYNEK" <h...@W...pl>

    Witam Was :)
    i proszę o podpowiedź...który bank oferuje wypukłe debetówki prowadzone w
    funtach(z mozliwoscia wplaty na rachunek w oddziale)...amazon uk wprowadzil
    darmowe wysylki do polszy wiec mozna robic czesciej zakupy ;-) pewnie bedzie
    to srednio jakies 100-150 L/m-c
    czy przy takiej kwocie zawracac sobie glowe przewalutowaniem czy to olac bo
    wiecej czasy zmarnuje na chodzenie,jupowanie,wplacanie niz to wszysko
    warte...

    Pozdrawiam
    Synek

  • 2. Data: 2010-11-13 14:22:56
    Temat: Re: [gdzie] wypukła debetówka GBP
    Od: "maciek" <e...@i...pl>

    "SYNEK" <h...@W...pl> wrote in message
    > Witam Was :)
    > i proszę o podpowiedź...który bank oferuje wypukłe debetówki prowadzone w
    > funtach(z mozliwoscia wplaty na rachunek w oddziale)...

    Na przykład BZ WBK.

> [...]
    > czy przy takiej kwocie zawracac sobie glowe przewalutowaniem czy to olac
    > bo wiecej czasy zmarnuje na chodzenie,jupowanie,wplacanie niz to wszysko

    Karta kosztuje 5 GBP na rok (pierwszy rok jest darmo), konto nic. W
    przypadku transakcji w GBP, gdy płacisz kartą PLN, masz dużą szansę na
    podwójne przewalutowanie (PLN -> EUR/USD -> GBP), więc w sumie może się
    opłacić. Pytanie czy masz gdzieś blisko tani kantor.

    Pozdrawiam,
    maciek

  • 3. Data: 2010-11-13 15:20:29
    Temat: Re: [gdzie] wypuk?a debet?wka GBP
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 13.11.2010 14:18, SYNEK pisze:
> [...]
    > czy przy takiej kwocie zawracac sobie glowe przewalutowaniem czy to olac bo
    > wiecej czasy zmarnuje na chodzenie,jupowanie,wplacanie niz to wszysko

    Alior. Obsługa kasowa + karta debetowa do konta, płatna chyba 5zł /
    miesiąc. Jest wypukła- pytanie, czy ta wypukłość na pewno potrzebna, bo
    równie dobrze w internecie można płacić kartą płaską.

    Jeśli 100-150 funtów miesięcznie, to warto korzystać z konta walutowego,
    lekką ręką zyskasz 10gr na każdym funcie w stosunku do "typowej" karty
    do rachunku w PLN(albo lepiej).

    Jest jeszcze jedna opcja- Polbank :)

    Michał

  • 4. Data: 2010-11-13 15:28:54
    Od: "SYNEK" <h...@W...pl>

    Jest wypukła- pytanie, czy ta wypukłość na pewno potrzebna, bo
    równie dobrze w internecie można płacić kartą płaską.

    Tak? :-P Ja jestem zacofany :) Jestem dinozaurem z czasów wirtualnej visy z
    mbanku :-) (zresztą do dziś z niej korzystam ;-)
    Wtedy to była jedyna możliwość do kupna np. w amazonie jeśli się nie
    posiadało "kredytówki" więc pewnie stąd mit "wypukłości" :-)
    Dziękuję za podpowiedzi :-)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-11-15 08:09:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 13 Nov 2010 14:18:21 +0100, SYNEK napisał(a):

> [...]
    > czy przy takiej kwocie zawracac sobie glowe przewalutowaniem czy to olac
    > bo wiecej czasy zmarnuje na chodzenie,jupowanie,wplacanie niz to wszysko

    Ja bym założył konto w Polbanku, tylko że tych darmowych konto już nie ma
    i teraz aby konto było całkowicie darmowe musisz wykonać 5 transakcji
    kartą na miesiąc. Jednak kursy przeliczenia masz tak dobre, że w
    większości przypadków biją to co możesz wynegocjować w kantorze,
    szczególnie dla tak niski kwot o jakich wspominasz. No możesz też
    spróbować sobie wyrobić do tego celu jakaś kk w Polbank, wtedy i nawet
    jeszcze cashback jakiś będziesz miał i realnie będziesz jeszcze taniej.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2010-11-15 11:32:13
    Od: "jacko" <n...@m...mnie>

    > amazon uk wprowadzil darmowe wysylki do polszy
    O, a to ciekawe! Gdzie znalazles to info? Ja przed chwila sprawdzalem na ich
    stronie ale nic takiego nie moglem znalezc...

  • 7. Data: 2010-11-15 11:59:33
    Temat: Re: [gdzie] wypuk3a debetówka GBP
    Od: "maciek" <e...@i...pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message
> [...]
    > kartą na miesiąc. Jednak kursy przeliczenia masz tak dobre, że w
    > większości przypadków biją to co możesz wynegocjować w kantorze,

    Z ciekawości - transakcje z kart przeliczają inaczej niż po kursie ze strony
    głównej? Jeśli tak, to można się gdzieś do tych kursów kartowych dorwać? Bo
    te ze strony głównej, to raczej niezbyt porywają. Dla przykładu teraz euro
    3,7664 / 4,1365, a w kantorze np. 3,93 / 3,96.

    Pozdrawiam,
    maciek

  • 8. Data: 2010-11-15 12:11:07
    Od: Imka <s...@g...pl>

    In <news:ibr5nv$sf6$1@news.onet.pl> jacko typed:

    > O, a to ciekawe! Gdzie znalazles to info? Ja przed chwila sprawdzalem na ich
    > stronie ale nic takiego nie moglem znalezc...

    http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.htm
    l/?nodeId=200355380
    Zdaje się, że obowiązuje tylko przy towarach oznaczonych Super Saver
    Delivery.

    Sprawdzone. Na dodatek dochodzi całkiem szybko kurierem.

    --
    Imka

  • 9. Data: 2010-11-15 13:18:07
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 12:59:33 +0100, maciek napisał(a):

    > Z ciekawo?ci - transakcje z kart przeliczaj? inaczej ni? po kursie ze
    > strony g?ównej? Je?li tak, to mo?na sie gdzie? do tych kursów kartowych
    > dorwaae? Bo te ze strony g?ównej, to raczej niezbyt porywaj?. Dla
    > przyk?adu teraz euro 3,7664 / 4,1365, a w kantorze np. 3,93 / 3,96.

    W Polbanku w przypadku kart jest tak, że przeliczają od razu na złotówki
    to co dostają od VISA/MC. Także kursy ze strony nic Ci nie powiedzą.
    Popatrz w archiwum albo google jest sporo postów o przelicznikach i można
    sobie porównać.

    --
    xbartx

  • 10. Data: 2010-11-15 14:03:06
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 11:32:13 +0000, jacko napisał(a):

    > O, a to ciekawe! Gdzie znalazles to info? Ja przed chwila sprawdzalem na
    > ich stronie ale nic takiego nie moglem znalezc...

    Było info także poszukaj gdzieś na sieci. Z tego co pamiętam przy zakupie
    powyżej 20 funtów można wybrać sobie darmową przesyłkę między innymi do
    Polski.

    --
    xbartx