  • 51. Data: 2023-04-02 16:59:04
    Temat: Re: frankowicze
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-02 o 16:14, _Master_ pisze:

    > Co ty pierdolisz?
    >
    > Skoro bank jest działalnością gospodarczą to chyba w jakiś sposób
    > generuje zyski.

    No i weź baranie wyciągnij z jakiejkolwiek działalności zyski.
    Ja np co roku osiągam dochód z działalności, ale jakbyś przyszedł
    wyciągnąć coś ode mnie, to nic nie mam tak od ręki do wzięcia.
    (a i nie od ręki tez nie mam obecnie)
    Zyski się konsumuje kolego, póki są coś warte.

    > A faktem jest że w Polsce gdzie ludzie są 4 x biedniejsi niż w Niemczech
    > te zyski są procentowo WIĘKSZE niż w Niemczech.

    I dlatego ta konsumpcja jest bardziej szykowna.
    Fajne wakacje miałem, trochę się poszlajałem, dziecku podarowałem....

    > Z faktami się nie dyskutuje choćbyś nie wiem jaką figurę retoryczną
    > wymyślił ;-)

    No takie są fakty, że Master myślał, że banki w komórce
    złoto składują?

  • 52. Data: 2023-04-02 17:31:11
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 kwi 2023 o 01:49, Robert Tomasik pisze:

    > zasadniczo swoich środków już nie ma. Bank obraca środkami klientów
    > oraz takimi faktycznie nie istniejącymi środkami kreowanymi wirtualnie

    Bank obraca środkami klientów oraz swoimi, przy czym część przekazuje
    do NBP. Nie może dać na krechę więcej niż łącznie ma -- daje mniej.
    Kreacja nie burzy tego porządku -- wbrew niektórym wypowiedziom.

    Co jakiś czas ta grupa tłumaczy kreacyjną rzeczywistość.
    Być może nadszedł czas na replay?... ;)

    > i na tym wszystkim zarabia (prowizja) i de facto to przejada.
    > Na koszty, a jak zostanie, to na dywidendy. Przeważnie nie
    > gromadził tych środków. Te nielegalne zyski zostały "przejedzone"
    > i tego po prostu nie ma. Wyprowadź mnie z błędu, jeśli jest
    > inaczej i te wyłudzone przez lata od klientów środki odłożono
    > gdzieś i czekają na ewentualny zwrot klientom.

    Odłożono -- dziś z tych odłożyn ;) można czerpać. Odłożono oszczędności
    na kontach ,,kułaków i społecznych pasożytów'', którym dziś można zabrać
    (i zabiera się!!!) przy pomocy inflacji, podatków...

    Obowiązkiem państwa jest troska o stabilność waluty? -- być może nie...
    Państwo (za sprawą ,,antyinflacyjnych'' tarcz -- zmniejszających VAT na
    samochodowe paliwa chociażby) doprowadziło do drastycznego umniejszenia
    owych odłożyn?...

    Obajtek kupował w ubr. taniej niż przed wojną -- sprzedawał dwakroć
    drożej niż na początku pandemii?...

    > Gdyby przy pierwszych umowach nadzór bankowy (bo kiedyś taki był) czy
    > KNF uderzyły pięścią w stół i ukrócił proceder, to by nie było dramatu.
    Nie byłoby też wielu mieszkań -- budowanych na nielegalną krechę...

    > Pewnie jakiś bank by poniósł straty. Kolejni klienci by nie zawierali
    > takich umów. Ile by było mniej ludzkich tragedii?

    Ludzie szybciej zauważyliby swą biedę?...
    Może nawet poszliby po rozum do głowy? -- zamiast po merytoryczne ;)
    argumenty do zaciśniętych pięści?...

    > Nie wszyscy
    > frankowicze dożyli "sprawiedliwości". A tak, to po wielu latach nagle
    > banki się dowiadują, że mają oddać środki. Często już niektóre z tych
    > banków po prostu nie istnieją, albowiem wiele z nich przekazały klientów
    > detalicznych do innych banków i istnieją już tylko jako osoby prawne.

    -=-

    Mieszkaniowy problem leży na zewnątrz banków. Jego niektóre składowe:

    - nikła produktywność Polaków (oczywiście nie wszystkich, ale garstka
    pomysłowych, pracowitych, produktywnych itd. nie udźwignie całości)
    - wysokie aspiracje/ambicje kontra nikłe zdolności
    - prawne ograniczenia okołobudowlane (zezwolenia, wysokie standardy...)
    - wysokie koszty utrzymania państwa:
    - RP ma więcej parlamentarzystów niż USA
    (9 razy mniej ludzi, 30 razy mniej powierzchni kraju, ile razy
    mniejszy PKB? na dodatek USA drukują międzynarodową walutę...)
    - dublowanie urzędów/instytucji podobnych kompetencji i zasięgów
    władzy (choćby Trybunał Konstytucyjny kontra Sąd Najwyższy
    i masa ministerstw)
    - radosna twórczość ZUS (tutaj można pisać epopeje!)

    Dziś (gdy pomocna dłoń niesie Moskiewskiego Chrystusa Ukraińcom)
    budownictwo w Polsce (niegdyś ojczyźnie Ukraińców) powinno nie
    tyle kwitnąć, co eksplodować, czego nie dostrzegam...

    -=-

    Przelewanie dóbr ,,kułaków'' w ręce rzekomo oszukanych dać może efekty
    pozorne, ale problemu nie rozwiąże; raczej ten problem spotęguje...

    Aby mieszkania staniały -- trzeba między innymi:
    - przebudowy myślenia
    - obniżenia kosztów utrzymania państwa
    (w tym: drastycznego zmniejszenia liczby parlamentarzystów,
    likwidacji wielu: ministerstw, urządów, instytucji -- choćby ZUS)
    - rzeczywistego nadzoru bankowego i przedawniania (jak dziś, po
    wielu latach czy dziesiątkach lat naprawić szkody powstałe
    w efekcie konstruowania bezprawnych umów?)

    Uczciwość jest ogólną podstawą dobrobytu?...

    Proste pytanie:
    - dlaczego dopiero teraz kredytobiorcy zauważają,
    iż zawarli umowy zawierające bezprawne zapisy?

    [Baśka miała żołdactwu dawać zupy, ale Luśnia młot zmienił jedną
    literę i Baśka do południa dawała co innego... nawet nie zauważyła...
    AWaligórski nie pomyślał o tym, że Baśka nie umie czytać?...]

    -=-

    Spłatą kredytu _Mastera_ itp. dłużników PiS obciąży nie banki, nie
    szefów banków, nie cwanych i nieuczciwych konstruktorów umów bankowych,
    ale ,,kułaków'' -- nawarstwiając nienawiść, osłabiając i państwo,
    i społeczeństwo, i ludzi po prostu uczciwych odkładających dziś
    na czas, gdy ZUS powie im merytorycznie: SPIEPRZAJ DZIADU!

    AGlapiński nie straci -- zarabia nieźle! Ile zarabiał MBelka?...

    *******
    * Jasne, że Glapiński musi więcej zarabiać niż poprzednik *
    * Belka, bo przecież jest inflacja!!! ;) *
    *******

    -=-

    Mamy Putinflację? -- niekoniecznie!!!
    - monopolizacja węglowodorów i DRASTYCZNE podwyższenie cen tychże paliw
    - Janosikowa polityka (rzekomy socjalizm)
    - czysta nieudolność władców
    - wprowadzanie nieprzemyślanych, fatalnych praw typu ulga
    dla klasy średniej czy dziwna kwota wolna od podatku...
    - nieustanne zatargi z resztą świata (Izraelem, USA UE,
    Skandynawią...) z jednoczesnym zwiększaniem zależności
    Polski (państwa, gospodarki, obronności...) od tegoż świata
    - nieuczciwość władców
    - rzekome zmniejszanie podatków w istocie nieustannie zwiększanych
    - pazerność władców (którym się po prostu należy wbrew prawom,
    wbrew uchwałom sejmu itd...)
    - polityczne wojny i brutalizacja polityki, czy życia w ogóle
    - pompowanie społecznych pieniędzy do kościelnych struktur,
    odrywające tak zwanych duchownych od realiów życia
    i upewniające tychże rzekomych duchownych w przekonaniu,
    iż Bóg chce, by zwykli ludzie żyli w nędzy...

    Zabieranie ,,kułakom'' i dawanie ,,potrzebującym'' jest naprawianiem
    Boga -- znanym nam chyba przede wszystkim z czasów PRLi i ZSRR.

    Można zabrać majtki ,,majętnemu'' -- by dać ,,potrzebującemu'', ale
    w efekcie ów ,,potrzebujący'' nie będzie miał majtek (bo brzydzić
    się będzie cudzymi) i niedawno ,,majętny'' nie będzie miał majtek...

    Pieniądza nie śmierdzą! -- można więc zabrać i dać!?!

    Niekoniecznie... Zabieranie roztropnym ,,kułakom'' i dawanie bezmyślnym
    ,,potrzebującym'' dać może efekty podobne do przesuwania majtek...

    -=-

    Wiara w Boga (i tym bardziej szacunek okazywany Bogu) nakłania
    do ,,nienaprawiania'' (de facto -- niepsucia) Boskich praw
    i pozostawiania Bogu trudnych decyzji. Tymczasem i Moskiewska
    Cerkiew ,,naprawia'' Boga, i nasze rodzime duchowieństwo rwie
    się do ,,naprawiania'' za wszelką cenę...

    -=-

    Anulują i do przodu!
    Psy (Eneuel choćby) szczekają a karawana idzie dalej...

    Problem w tym, że psy są ogólnie postrzegane jako
    przyjaźnie nastawione do ludzi...

    Nie jestem zwolennikiem bankowej nieprawości -- lecz sprzeciwiam
    się karaniu słabego/chuderlawego fryzjera za błędy misiowatego
    stolarza...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,n

  • 53. Data: 2023-04-02 18:00:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-02 o 16:59, cef pisze:

    > Zyski się konsumuje kolego, póki są coś warte.

    No dobra, od biedy można zainwestować :-)

  • 54. Data: 2023-04-02 18:26:07
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 kwi 2023 o 16:09, _Master_ pisze:

    > To dlaczego napisałeś kolejny nikomu nie potrzebny elaborat?

    Może naucz się czytania? -- zanim zaczniesz nieudolnie pisać...

    Czy w całej Twej twórczości zawarłeś jakąkolwiek informację?

    Zacząłeś (tak Cię zapamiętałem) fałszywym niemieszaniem odsetek
    z kapitałem... Co jakiś czas wykazujesz się (delikatnie ujmując)
    alternatywną wiedzą -- choćby podatkowo-kartoflaną... Niemal
    nieustannie krzyczysz o wielkiej krzywdzie uczynionej Ci przez
    banksterkę NA TWOJĄ PROŚBĘ, może nawet na Twe kategoryczne żądanie...

    Jak wytłumaczysz zaistniałą sytuację?
    Bank zmusił cię do zaciągnięcia kredytu?

    Przez wiele lat byłeś nieświadomy (jak Baśka z innego mego
    postu) a teraz jesteś aż nazbyt świadomy krzywdy uczynionej
    Ci na Twą prośbę?... Spostrzegłeś nadmiar zupy?... ;)

    Dlaczego przed laty, widząc niesprawiedliwość dającą Ci
    zyski, nie protestowałeś?!

    Ile jeszcze kredytów (jakiej wartości) zamierzasz zaciągnąć
    z zamiarem anulowania tychże...

    -=-

    Spłacałem nieraz cudze długi -- dlatego nie podobają się mi
    ludzie tacy jak Ty. Nie popieram nieuczciwości banków, ale
    ogólnie nie popieram zrzucania odpowiedzialności na ludzi:
    potulnych, zaradnych, skromnych, pracowitych, słabych...

    -=-

    Anulują i do przodu -- po następny kredyt! Do władzy! Do narzucania
    innym ludziom swych praw -- nierzadko absurdalnych... Do obrażania
    innych, do zagłuszania tak zwanych głosów rozsądku, do niszczenia
    ludziom ich dorobku życiowego... Do wychwalania swych zasług, do
    wywyższania się -- zwykle kosztownego, nierzadko opłacanego
    kredytem zaciągniętym z zamiarem anulowania...

    -=-

    Obojętne -- kim jest Kali...

    Wg mnie dobrowolnie (czyli raczej zyskownie) zawarłeś umowę, która
    nie uległa zmianie a jednak teraz jest wg Ciebie bezprawna, choć
    była wg Ciebie prawa (prawa i sprawiedliwa) w czasie, gdy przynosiła
    Ci zyski...

    Kali zyskać na bezprawiu -- dobry czyn.
    Kali stracić na bezprawiu -- zły czyn.

    W tym wypadku Ty jesteś Kalim, ale ogólnie nie jest istotne
    to, kim jest Kali. Taki jest przekaz powieści Sienkiewicza.
    (kiedyś pisarze pisali -- by: uczyć, umoralniać, wychowywać itd...)

    Nie wiem, czy banki dziś uważają wiadome umowy za nieprawe.

    Gdybyś jeszcze cicho siedział i cieszył się powstałym zamieszaniem, być
    może dałoby się zrozumieć Twą sytuację. Tymczasem głośno/krzykliwie
    wypowiadasz się jak (może nawet jako) twardy prawnik, doskonale
    znający prawo... Stąd moje pytanie:

    - Gdzie byłeś podczas zawierania wiadomej umowy?!

    -=-

    Co uczynisz, gdy narzucone Ci rozwiązanie okaże się takie sobie... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 55. Data: 2023-04-02 18:38:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 kwi 2023 o 16:59, cef pisze:

    > No takie są fakty, że Master myślał, że banki w komórce złoto składują?

    Składują. NBP składuje... ;)

    https://dziennikpolski24.pl/zakonczyla-sie-tajna-ope
    racja-narodowego-banku-polskiego-polskie-zloto-przyj
    echalo-z-londynu-do-kraju/ar/c3-14607095

    Stąd:

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/rynek/15647
    63,1,z-rezerwa-o-rezerwach-zlota.read

    jechało?... ;)

    -=-

    [banki nie mają oszczędności? gdy zwykły dłużnik nie ma oszczędności
    a musi zapłacić -- może sprzedać swoje mieszkanie... czy bankom
    brakuje mieszkań na sprzedaż? -- choćby mieszkań zabranych
    niesumiennym kredytobiorcom?... Bank zabierze, sprzeda,
    zaspokoi żądania władz... i po kłopocie... ważne, by
    wygrać wybory... najbliższe... aby do wyborów...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 56. Data: 2023-04-02 18:51:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 kwi 2023 o 16:35, Robert Tomasik pisze:

    > Ale źle zrozumiałe, co chciałem napisać. Ja nie twierdzę, że banki nie
    > zarabiały na działalności. tylko, ze tych zarobionych pieniędzy obecnie
    > nie ma. BAnki mają roczne okresy obrachunkowe. Osiągnęły zyski w tamtych
    > latach i jeśli ich nie "przejadły", to wypłaciły dywidendy właścicielom.

    Dlatego teraz zabiorą swym klientom -- deponentom i kredytobiorcom...
    Proceder zachęci do kolejnych oszustw -- w razie czego państwo pomoże
    i oszukanym, i bankom, bez których to państwo żyć nie zdoła... Coś na
    kształt finansowej piramidy -- dziś wypłacą z tego, co jutro uzyskają
    kolejnymi nieprawymi umowami...

    Swego czasu ktoś zażądał od policji wypłacenia państwu odszkodowania... ;)

    Niektóre osoby są bezkarne.
    - finansowe ukaranie Kościoła jest de facto ukaraniem
    wiernych płacących na ów Kościół
    - policja nie może zapłacić odszkodowania państwu
    (ktokolwiek sam sobie nie może)
    - państwo nie może ukarać wszystkich banków
    (może karać wybiórczo)

    > Ależ ja nie chcę z niczym dyskutować. Po prostu stwierdziłem, ze w mojej
    > ocenie niezależnie od winy banków zawiodły systemy nadzoru i tyle.

    Bez tych przekrętów nie zbudowano by wielu mieszkań...
    Dziś wprowadzane są podobne przekręty -- dopłaty do
    wynajmu czy kosztów obsługi kredytu...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 57. Data: 2023-04-02 18:59:44
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 kwi 2023 o 16:14, _Master_ pisze:

    > Z faktami się nie dyskutuje choćbyś nie wiem jaką figurę retoryczną wymyślił ;-)

    Wg mnie fakty stawiają Cię -- _Masterze_ -- w złym świetle.

    -=-

    Banki (co do zasady) mają niewiele swych pieniędzy -- obracają cudzymi,
    na co mają stosowne zezwolenia, których zwykłe osoby nie mają...

    -=-

    Chyba prawdę napisał cef:

    W dniu 2 kwi 2023 o 16:59, cef pisze:

    cef> No takie są fakty, że Master myślał, że banki w komórce
    cef> złoto składują?

    Teraz tylko te komórki komisyjnie otworzyć, zabrać część złota,
    przekazać poszkodowanym, pobrać opłatę za udzieloną pomoc...
    Dosyć proste... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 58. Data: 2023-04-02 19:10:25
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 kwi 2023 o 16:14, _Master_ pisze:

    > Skoro bank jest działalnością gospodarczą to chyba w jakiś sposób
    > generuje zyski.

    Gdybyś zgłosił bezzwłocznie swe spostrzeżenia -- być może dałoby
    się bankom odebrać nieprawe zyski...

    > A faktem jest że w Polsce gdzie ludzie są 4 x biedniejsi niż w Niemczech
    > te zyski są procentowo WIĘKSZE niż w Niemczech.

    Niemcy nie należą do UE czy nie powołujesz się tu na rozporządzenia UE?...

    > Z faktami się nie dyskutuje choćbyś nie wiem jaką figurę retoryczną
    > wymyślił ;-)

    -=-

    Jeśli Ci dziś ukradnę kanapkę -- jakikolwiek sąd skutecznie zdoła
    nakazać mi zwrócenie Tobie tejże kanapki za 15 lat?... [chwilę po
    zjedzeniu -- owszem...]

    -=-

    Jest dobry czas na zwracanie ,,przez banki'' nieprawych zysków --
    pandemia i wojna...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

    Postscriptum: Kredytobiorcy są chronieni przez prawo. Dlaczego deponenci
    nie są? Dlaczego nie ma podobnych zakazów? Dziś wpłacę coś
    bankowi (może nawet twardo zażądam przyjęcia mych oszczędności) -- jutro
    zauważę, że bank za dużo zarobił... Kupię dziś BTC -- jutro skoryguję...

  • 59. Data: 2023-04-02 19:17:30
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 kwi 2023 o 18:00, cef pisze:

    > No dobra, od biedy można zainwestować :-)

    Banki zazwyczaj inwestują -- znają się na tym, ale... ;)
    Ale raczej zapłacą odszkodowania z tego, co komuś zabiorą...
    [dlatego, że znają się na tym]

    Należałoby ukarać osoby sporządzające wadliwe umowy...
    (ogólnie -- odpowiedzialne za powstawanie takich umów)
    [część winnych jest ukarana? -- to kredytobiorcy...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 60. Data: 2023-04-02 20:11:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 31 mar 2023 o 19:14, J.F pisze:

    > Inflacja nam towarzyszy od 100 lat, czy wręcz od 2 tysięcy,
    > i w prawie na całym swiecie jest ... PiS tu nie jest wyjątkiem.

    Chyba nawet dłużej... ;) [choć nie wiem, czy *nam*...]
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Inflacja_kosmologiczna

    0. Inni też mogą celowo zwiększać inflację.
    (choć mogą być mniej bezczelni niż polscy władcy)
    1. W Polsce jest dwakroć wyższa niż w podobnych krajach?

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'