  • 31. Data: 2018-12-14 18:59:56
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Ma pewnie tych na myśli co w 2005-2007 pomstowali że rząd/knf
    > nie powinien nakładać restrykcji i że oni są dorośli i chcą
    > decydować sami za siebie.

    Przyznaje ze uroniłem łezkę na mysl o tych biednych urzednikach ktorzy
    nie umiejac skutecznie wyartykułować swoich racji postanawiaja nie
    przeszkadzac bankom wsadzac ludzi na miny...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 32. Data: 2018-12-14 19:38:55
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 14 grudnia 2018 10:38:50 UTC-6 użytkownik n napisał:
    > Jest może w sieci dostepny jakiś symulator spłat?
    > Dane na wejściu: kwota kredytu, prowizja, marża, data, waluta, ...?
    >

    > -----
    kapital i w praktyce frankowicze splaca tyle ile by placili w zlotowkowym kredycie na
    wyzszy procent.

    Jest ich pare. Pogugluj i se cos tam wybierz.

    Ja chyba wtedy liczylem w excelu.
    Tak na wprost bez wdawania sie w detale typu roznice miedzy oplatami w bankach itp.

    Roznice mi wychodzily albo nieznaczne albo do jakichs 10% wiecej przy chf (czyli
    splata 550kpln vs 500kpln w skali calego kredytu
    Ale to dawno bylo, potem sie juz tym nie bawilem bo nie widzialem potrzeby.

  • 33. Data: 2018-12-14 19:42:51
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 14 grudnia 2018 11:40:01 UTC-6 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Moim zdaniem w takich przypadkach powinna być możliwość uwolnienia od
    > długu poprzez zwrot bankowi zabezpieczenia (nieruchomości - w stanie
    > "normalnego zużycia", nie np. spalonej itp). Wtedy ryzyko i ew.
    > "dolegliwości" takiego zwrotu znajdowałyby się nieco bardziej
    > "pośrodku", bank miałby większą motywację do rzetelnej oceny
    > kredytobiorcy itd.
    > Ale nie jest to raczej popularny pomysł. Unieważnianie sensownych umów
    > jest bardziej popularne.

    No u nas nie jest popularne, znaczy sie takie zabezpieczanie kredytu. W usa to norma.
    Dlatego taki byl 2008r u nich a nie inny.

    I tu bym widzial pole do popisu dla naszych rzadow. Bierzesz kredyt zabezpieczony
    autem czy nieruchomoscia? To do tej wartosci ci klient odpowiada.

    Klient traci prace i nie splaca? To mu dom licytujesz a on sie wyprowadza z swoim
    dobytkiem.

    Mysle ze wtedy by wiecej rozsadku bylo po obu stronach. I w tekim wypadku moge sie
    zalozyc ze problemu frankowego by nie bylo.

  • 34. Data: 2018-12-14 20:14:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-12-13 o 08:05, J.F. pisze:

    > https://prnews.pl/biegly-sadowy-waloryzacja-i-indeks
    acja-kredytu-kursem-franka-dziala-tak-jak-instrument
    -finansowy-361160

    > "Sąd Okręgowy w Toruniu w wyroku z dnia 13 lipca 2016 roku (Sygn. akt
    > I C 916/16) zauważył, że umowa kredytu denominowanego ma tyle
    > odstępstw od instytucji kredytu uregulowanej w art. 69 ust. 1 prawa
    > bankowego, że należy ją uznać za nieważną."

    To można już dalej nie spłacać :-)

    A może raczej należy oddać od razu całą kasę ;-)

  • 35. Data: 2018-12-14 20:27:58
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Mniejsza czy większa to jeszcze zależy o ile który *IBOR skoczy.
    > Z WIBORem teoretycznie mniejsza szkodliwość, bo tu ludzie brali kredyty na
    mieszkania, na jakie było ich stać. Z LIBORem w większości brali na takie, na jakie
    ich stać nie było.

    Czyli jeśli dowalimy tym, co brali kredyty rozsądnie i kupili
    mieszkania, na jakie ich stać (2 pokoje), to mniejsza szkodliwość.

    A jak dowalimy tym, co kupowali mieszkania na jakie ich nie stać (4
    pokoje) i brali kredyty nierozsądnie, to mniejsza szkodliwość.

    Kapitalizm w pigułce.

  • 36. Data: 2018-12-14 20:36:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-14, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Przyznaje ze uroniłem łezkę na mysl o tych biednych urzednikach ktorzy
    > nie umiejac skutecznie wyartykułować swoich racji postanawiaja nie
    > przeszkadzac bankom wsadzac ludzi na miny...

    Przeszkadzali. A że mniej niż chcieli? To już faktycznie "taki mamy klimat"
    (polityczny). https://finanse.wp.pl/niewiarygodne-jak-politycy-zmi
    eniali-zdanie-w-sprawie-kredytow-we-frankach-6114857
    584367745a
    Pan poczyta od "Marcinkiewicz i Gilowska protestują".
    Ale jasne, najłatwiej o wszystko obwiniać Chciwe Banki (tm).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 37. Data: 2018-12-14 20:37:56
    Od: "n" <...@...e>

    Bo przeciez rodzina 2+3 powinna mieszkać w 2 pokojach jak za Bieruta i Gomułki.
    To ja już wolę rozpasanie jak za Gierka.

    -----

  • 38. Data: 2018-12-14 21:40:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-14 o 20:14, Poldek pisze:
    > To można już dalej nie spłacać :-)
    >
    > A może raczej należy oddać od razu całą kasę ;-)

    To by było śmiesznie ale jest gorzej dla banków.

    Otóż są różne okresy przedawnienia i może się skończyć tym że bank musi
    zwrócić raty a mieszkanie zostanie w rękach frankowicza.

    Zdziwieni?.
    Są rzeczy o których nam się nie śniło a są zapisane w prawie bankowym
    oraz rzeczy których nie spodziewalibyśmy się po instytucji zaufania
    publicznego a ona jak najgorsza szuja _kradnie_ na lewo i prawo

  • 39. Data: 2018-12-14 21:41:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 14 grudnia 2018 18:44:00 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Kłóci mi się to z wielokrotnie widzianą informacją, że frankowe spłacane
    > są lepiej niż złotowe.

    Ja nie widziałem takiej informacji. Skadże ona?
    I czy to dotyczy tylko hipotek czy wszystkich kredytów złotówkowych?
    Ogólnie hipoteki spłacane są najlepiej ze wszystkich.
    Typowy kredyt frankowy jest też starszy niż typowy złotówkowy (chyba że "Alicja z
    PKO, to był kredyt, w racie nie było nawet pełnej kwoty odsetek, nie mówiąc o
    kapitale - udzielali tego od koniec XXw. a do tej pory są ludzie, ckoto spłacają, a
    nawet mają do spłaty więcej niż na początku), więc kredytobiorcy raczej lepiej
    zarabiają niż gdy brali kredyt i może teraz ich stać, mimo wzrostu wartości kapitału
    (czasem nawet ponad poziom wyjściowy, mimo np. 10 lat spłaty).

    Miałem na myśli, że nie było ich stać na takie mieszkanie na "normalny" kredyt w
    tamtym czasie. Teraz rata się wyrównała, ale i zarabiają więcej, więc są i tak do
    przodu. Inna sprawa, że ten wzrost zarobków powinien iść na wydatki na dzieci, a
    idzie na ratę - więc w sumie dalej ich nie stać.

  • 40. Data: 2018-12-14 22:00:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 14 grudnia 2018 21:40:45 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > To by było śmiesznie ale jest gorzej dla banków.
    >
    > Otóż są różne okresy przedawnienia i może się skończyć tym że bank musi
    > zwrócić raty a mieszkanie zostanie w rękach frankowicza.
    >
    > Zdziwieni?.

    Ja jestem zdziwiony tym, że nikt jeszcze tego przedawnienia nie wykorzystał. Bo to
    byłoby lepsze niż to, co pisałem wcześniej, czyli darmowy kredyt na np. 10 lat.
    Byłoby to wręcz mieszkanie w prezencie - roszczenie banku liczone jest od chwili
    wypłaty kredytu, więc jak się przedawni, to cała suma od razu.
    Mieszkanie zawsze było frankowicza, więc o oddawaniu nie ma mowy.
    A nawet jeszcze lepiej - bo nie przedawnia się część rat, tak że bank nie tylko daje
    mieszkanie, ale jeszcze kasę :)
    Widać jednak, że albo u tych, co wygrali unieważnienie umowy, jeszcze się roszczenie
    banku nie przedawniło, albo w ogóle w tej sprawie nie ma przedawnienia, bo to nie
    roszczenie tylko kompensacja.
    I może jednak frankowicz woli dalej umowę realizować - a szczególnie, jeśli wygrał
    wykreślenie indeksacji, wtedy ma kredyt złotówkowy oparty o LIBOR CHF.