  • 1. Data: 2005-03-02 22:34:13
    Temat: europrzelewy
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    od marca miał wejść jakiś nowy system a tu cisza .. czy coś wiadomo?

  • 2. Data: 2005-03-03 00:54:13
    Temat: Re: europrzelewy
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d05evu$7ft$1@inews.gazeta.pl>, g...@p...comp says...
    > od marca miał wejść jakiś nowy system a tu cisza .. czy coś wiadomo?

    Do dnia 1 marca 2005 roku 33 polskie banki podpisa?y z Krajowa; Izba;
    Rozliczeniowa; umowe; uczestnictwa w systemie rozliczania zlecen' p?
    atniczych w euro EuroELIXIR prowadzonym przez Krajowa; Izbe;
    Rozliczeniowa; S.A.

    Lista bezpos'rednich uczestników w systemie EuroELIXIR:

    10100000 Narodowy Bank Polski S.A.
    10200003 POWSZECHNA KASA OSZCZE;DNOS'CI BANK POLSKI S.A.
    10500002 ING Bank S'la;ski S.A.
    10600005 Bank BPH S.A.
    10900004 Bank Zachodni WBK S.A.
    11400000 BRE Bank SA
    11600006 Bank Millenium S.A.
    12400001 Bank Polska Kasa Opieki S.A.
    13000000 Bank Wspó?pracy Europejskiej S.A.
    13200006 Bank Pocztowy S.A.
    13400002 DRESDNER BANK POLSKA S.A.
    13700001 BANK INICJATYW SPO?ECZNO EKONOMICZNYCH S.A.
    14400003 NORDEA BANK POLSKA S.A.
    15400004 Bank Ochrony S'rodowiska S.A.
    15600000 Getin Bank S.A.
    16000003 Fortis Bank Polska S.A.
    16100006 Gospodarczy Bank Wielkopolski S.A.
    16700004 ABN Amro Bank (Polska) S.A.
    16800007 Invest Bank S.A.
    16900000 Dominet Bank S.A.
    17100007 GE Money Bank S.A.
    17400006 DZ Bank Polska S.A.
    17900001 Calyon Bank Polska S.A.
    18600003 BNP Paribas Bank Polska S.A.
    18700006 WestLB Bank Polska S.A.
    18900002 BPH Bank Hipoteczny S.A.
    19300005 Bank Polskiej Spó?dzielczos'ci S.A.
    19400008 Lukas Bank S.A.
    20300003 BANK GOSPODARKI Z.YWNOS'CIOWEJ S.A.
    20600002 Mazowiecki Bank Regionalny S.A.
    21500000 BRE Bank Hipoteczny S.A.
    21900002 NORD/LB Bank Polska S.A.
    22500001 Svenska Handelsbanken AB S.A. - oddzia?

    W systemie EuroELIXIR wyste;puja; dwa rodzaje uczestników: bezpos'redni
    oraz pos'redni. System bezpos'rednio wymienia zlecenia p?atnicze jedynie
    z uczestnikami bezpos'rednimi, którzy pos'rednicza; w przekazywaniu p?
    atnos'ci do pos'rednich uczestników.
    Warunkiem zostania bezpos'rednim uczestnikiem systemu EuroELIXIR jest
    posiadanie identyfikatora BIC
    oraz podpisanie dwóch umów: jednej z KIR S.A. o uczestnictwo w systemie
    rozliczania zlecen' p?atniczych w euro ELIXIR oraz drugiej z NBP o
    prowadzeniu rachunku w euro.
    Uczestnicy pos'redni nie musza; posiadac' identyfikatora BIC ani tez.
    rachunku euro w NBP. Adresowanie zlecen' do uczestników pos'rednich
    odbywa sie; na podstawie powia;zania numeru krajowego KNR pos'redniego
    uczestnika lub jego identyfikatora BIC z numerem krajowym KNR
    bezpos'redniego uczestnika. Rozliczenie p?atnos'ci adresowanych do
    pos'rednich uczestników dokonywane jest poprzez rachunek uczestnika
    bezpos'redniego.

  • 3. Data: 2005-03-03 01:14:23
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    I Jeszcze jedno info ze strony KIR

    Stan Prac

    Narodowy Bank Polski oraz Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. pomys'lnie
    przesz?y testy akceptacyjne weryfikuja;ce spójnos'c' systemów
    EuroELIXIR, SORBNET-EURO z systemem STEP2.
    Pomie;dzy 10 stycznia a 28 lutym 2005 roku EBA nadzorowa?a testy
    akceptacyjne uczestników przyste;puja;cych do systemu STEP2. W testach
    uczestniczy?o pie;ciu przysz?ych bezpos'rednich uczestników systemu
    STEP2, w tym takz.e Narodowy Bank Polski, który zamierza pe?nic' role;
    "entry point" dla Polskich banków.
    W trakcie trwania testów akceptacyjnych Izba umoz.liwi?a przysz?ym
    uczestnikom rozliczen' w systemie EuroELIXIR wysy?anie i odbieranie
    komunikatów p?atniczych do i z systemu STEP2. Z moz.liwos'ci tej
    skorzysta?o 35 banków.
    Izba pomys'lnie przesz?a wszystkie etapy testów akceptacyjne
    sprawdzaja;cych spójnos'c' systemów STEP2 i EuroELIXIR.
    W dniach 17 - 28 lutego br. Narodowy Bank Polski uczestniczy? w testach
    akceptacyjnych dla EURO1, które równiez. zakon'czy?y sie; pe?nym
    sukcesem.

    Produkcyjne uruchomienie systemu SORBNET-EURO wraz z systemem EuroELIXIR
    planowane jest na 7 marca 2005 roku.

  • 4. Data: 2005-03-03 01:51:12
    Od: "PolandMET.com" <m...@m...net>

    Użytkownik "AP" <c...@e...dyndns.org> napisał w wiadomości
    l.net...
    > I Jeszcze jedno info ze strony KIR

    I ciekawe co mi jutro powiedza w PKO SA :) na to
    Marcin Cimała
    Polskie Centrum Meteorytowe
    http://www.PolandMET.com
    http://www.Meteoryt.net
    ************************

  • 5. Data: 2005-03-03 07:32:57
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote:
    (...)
    > Lista bezpos'rednich uczestników w systemie EuroELIXIR:

    I co z tego ? Banki na razie wzdrożyły/wdrażają TYLKO odbiór (czyli to co
    musza).
    A wiec na tańsze przelewy sobie poczekamy ;-))

  • 6. Data: 2005-03-03 14:42:36
    Od: "PolandMET.com" <m...@m...net>

    Użytkownik "mm" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości
> [...]
    > musza).
    > A wiec na tańsze przelewy sobie poczekamy ;-))

    odbior czego ? :)
    Mnie interesuje odbieranie kasy z konta w DE.
    Ale z drugiej strony jakbym mial wlasny IBAN, BIC to by mi mogli ludziska
    przelewac kase na konto euro w PL. Czy to bedzie mozliwe ?

  • 7. Data: 2005-03-03 18:20:35
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    PolandMET.com napisał:
    > odbior czego ? :)
    > Mnie interesuje odbieranie kasy z konta w DE.
    > Ale z drugiej strony jakbym mial wlasny IBAN, BIC to by mi mogli ludziska
    > przelewac kase na konto euro w PL. Czy to bedzie mozliwe ?

    Odbierać przelewy z zagranicy możesz nawet i mając konto w mBanku, tyle,
    że Euro zostaną przeliczone i kwotę wypłacisz w złotówkach.

    K.

  • 8. Data: 2005-03-03 19:42:11
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    PolandMET.com <m...@m...net> wrote:
    > odbior czego ? :)

    A o czym tu mówimy ?:)
    EuroELIXIR oczywiscie.

  • 9. Data: 2005-03-03 20:47:55
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Mnie interesuje odbieranie kasy z konta w DE.
    >Ale z drugiej strony jakbym mial wlasny IBAN, BIC to by mi mogli ludziska
    >przelewac kase na konto euro w PL. Czy to bedzie mozliwe ?

    To jest mozliwe. Multibank.

    Pzdr.
    Lack

  • 10. Data: 2005-03-03 22:07:10
    Od: "PolandMET.com" <m...@m...net>

    > Odbierać przelewy z zagranicy możesz nawet i mając konto w mBanku, tyle,
    > że Euro zostaną przeliczone i kwotę wypłacisz w złotówkach.

    SORRY, zapomnialem dodac ze chodzi o przelewanie ktore mnie bedzie kosztowac
    np. 1euro a nie 70euro (przy 2000euro)
    Przelewac to ja moge sobie i teraz ale za ile !!!!!!!!!!!

    Przelanie tego samego z DE do francji przynajmniej teoretycznie kosztuje
    grosze. W koncu jestesmy w europie, przynajmniej teoretycznie.