  • 1. Data: 2004-04-29 06:11:01
    Temat: elixir: rozliczenia miedzybankowe
    Od: "insane" <b...@o...pl>

    tak sie zastanawiam czy moglbym sie u Was wprosic o jakies
    przyklady panstw, gdzie rozliczenia w systemie bankowym sa
    szybsze niz u nas ... chodzi mi o to zwlaszcza w jakim panstwie
    sa najszybsze i czy gdzies nastepuja w czasie zblizonym do rzeczywistego.

    podtekst w pytaniu jest taki, ze jak wczoraj chcialem splacic kredyt
    to przelewalem od kogos z rodziny gotowke z ING BS do mBanku
    przed dwunasta to jeszcze tego nie ma w mBanku dzisiaj a kursy
    frankow skoczyl w gore i zanosi sie, ze bedzie rosl dalej ... tak sie
    zastanawiam, ze szybkosc reakcji duzych graczy na rynku walutowym
    (banki) i spowolnienie drobnych lezy w interesie tych duzych wiec
    pytanie czy politycy zamiast pierdolic o ideologii nie mogliby cos zrobic,
    zeby rozliczenia miedzybankowe byly szybsze ? czy ktos z Was sie
    orientuje kto jest wlascicielem tego systemu elektronicznego do rozliczen
    miedzybankowych ? KDPW ? NBP ? same banki ? kto ma tam
    decydujacy glos i czy sa planowane jakies zmiany tak jak kiedys gielda
    przeszla do notowan ciaglych to i tutaj do rozliczen w czasie rzeczywistym.

  • 2. Data: 2004-04-29 11:25:04
    Temat: Re: elixir: rozliczenia miedzybankowe
    Od: "MacGregor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "insane" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szybsze niz u nas ... chodzi mi o to zwlaszcza w jakim panstwie
    > sa najszybsze i czy gdzies nastepuja w czasie zblizonym do rzeczywistego.

    Z tego co się orientuję nigdzie na świecie nie ma systemu netto z 3 sesjami
    (tylko u nas)

    > to przelewalem od kogos z rodziny gotowke z ING BS do mBanku
    Ze Śląskim to zupełnie inna historia. Zlecenia złożone przez ING OnLine po
    8.00 (chyba, może to 9.00)
    realizowane są następnego dnia.
    W prawie bankowym napisane jest, że przelewy banki mają robić "bez zbędnej
    zwłoki" ale nie ma definicji co tą "zbędną" zwłoką (zwłokami?) jest. Banki
    same sobie ustalają kiedy i co przesłać.
    BTW Śląski nie korzysta z 3 sesji (wieczornej).
    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 3. Data: 2004-04-29 16:00:14
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c6q6a4$s2o$1@korweta.task.gda.pl>, b...@o...pl says...
> [...]
    > szybsze niz u nas ... chodzi mi o to zwlaszcza w jakim panstwie
    > sa najszybsze i czy gdzies nastepuja w czasie zblizonym do rzeczywistego.

    W Stanach jest cos co sie nazywa FedWire. Idzie to prawie w czasie
    rzeczywistym. Jedyny problem, ze dla malych platnosci to raczej malo
    oplacalne. Moj bank pobiera 10 dolarow od przelewu. W Polsce chyba tez
    jest cos takiego, za odpowiednia oplata oczywiscie (sorbnet ?????)

    AP

  • 4. Data: 2004-04-29 16:14:20
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote:
    > oplacalne. Moj bank pobiera 10 dolarow od przelewu. W Polsce chyba tez
    > jest cos takiego, za odpowiednia oplata oczywiscie (sorbnet ?????)

    Tak, np. Integrum ma to za 30 PLN. Jakis czas pojawilo sie taka opcja w
    serwisie eIntegrum, ale teraz patrze i nie moge znalesc, czy
    zlikwidowali po zmianie wygladu serwisu, czy zle szukam?

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 5. Data: 2004-04-29 16:40:36
    Od: "Przemek" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "AP" <c...@e...dyndns.org> napisał w wiadomości
    .net...
> [...]
    > oplacalne. Moj bank pobiera 10 dolarow od przelewu. W Polsce chyba tez
    > jest cos takiego, za odpowiednia oplata oczywiscie (sorbnet ?????)

    Sorbnet jest obowiązkowy dla przelewów >= 1 mln PLN (poza przelewami do USD
    i ZUS). Na życzenie bank może wysłać każdą kwotę, ale wiąże się to z
    prowizją rzędu 30 PLN. Sorbnet jest czynny 8-16 albo 8-15.

    Pozdrowienia
    PrzemB

  • 6. Data: 2004-05-03 08:57:36
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    MacGregor <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Z tego co się orientuję nigdzie na świecie nie ma systemu netto z 3
    > sesjami (tylko u nas)

    Co wiecej na zachodzie taki normalny przelew idzie zazwyczaj 3 dni.
    Dlatego nie ma co narzekac- tylk zmienic w Polsce bank.
    Bodaj w Gazecie Bankowej kiedys czytalem, ze najlepsze dla klientow godziny
    przyjmowania przelewow maja.. marmurki, w tym (o ile mnie pamiec nie myli)
    przede wszystkim PKO BP. Wirtualne gdzies na koncu