  • 11. Data: 2004-07-12 08:21:32
    Temat: Re: ekarta
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Dlaczego? :)

    A dlatego, że wbrew temu co piszą na stronach mbanku o "bezpieczeństwie"
    ekarty obciążenia są dokonywane bezpośrednio z ekonta bez zwracania uwagi,
    czy w danym momencie ekarta jest załadowana. Więc rozładowanie ekarty nie
    chroni przed ściągnięciem pieniędzy z konta. Co do CVV2, to spokojnie można
    płacić podając błędny, bądź wcale nie podając tego kodu. Autoryzacja i tak
    będzie. Więc nie chroni on przed niczym.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 12. Data: 2004-07-12 09:28:54
    Od: "krab" <k...@k...pl>

> [...]
    > płacić podając błędny, bądź wcale nie podając tego kodu. Autoryzacja i tak
    > będzie. Więc nie chroni on przed niczym.

    tak się zastanawiałem - a nie mam doświadczenia - może ktoś oświeci, czy np
    w inteligo - likwidacja środków na karcie - spowoduje odrzucenie
    tranzakcji - czy tez nie daj boże - własnie jak w mbanku - spowodowanie
    minusa ? ktoś to testował ?

  • 13. Data: 2004-07-12 09:40:12
    Od: "LuK" <f...@N...pl>

> [...]
    > płacić podając błędny, bądź wcale nie podając tego kodu. Autoryzacja i tak
    > będzie. Więc nie chroni on przed niczym.

    nie prawda- zaladowalem przed chwila na ekarte 70 zeta -mialem wplacic 15.3
    euro za cos - nie wystarczylo
    zaladowalem 80 i wplata poszla ( kosztowala 71 z groszami)

    co do kodu cvc2 to jeszcze nie sprawdzalem czy z blednym pojdzie ( mysle ze
    nie pojdzie!! )

    aha - wplacalem do firmy www.betandwin.com

  • 14. Data: 2004-07-12 09:45:59
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > nie prawda- zaladowalem przed chwila na ekarte 70 zeta -mialem wplacic
    15.3
    > euro za cos - nie wystarczylo
    > zaladowalem 80 i wplata poszla ( kosztowala 71 z groszami)

    Poczekaj, aż sklep powtórzy próbę obciążenia ;-))) Może się zdziwić ;-)

    > co do kodu cvc2 to jeszcze nie sprawdzalem czy z blednym pojdzie ( mysle
    ze
    > nie pojdzie!! )

    Mysleć zawsze można ;-)))

  • 15. Data: 2004-07-12 09:51:02
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > nie prawda- zaladowalem przed chwila na ekarte 70 zeta -mialem wplacic 15.3
    > euro za cos - nie wystarczylo
    > zaladowalem 80 i wplata poszla ( kosztowala 71 z groszami)

    Nieprawda?
    a masz już rozliczoną transakcję?
    Jeśli teraz przyjdzie obciążenie np na 153 euro zamiast 15.3
    bank bez mrugnięcia okiem je zrealizuje ściągając należność z ekonta.

  • 16. Data: 2004-07-12 09:53:07
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Poczekaj, aż sklep powtórzy próbę obciążenia ;-))) Może się zdziwić ;-)
    Sklep???;-P

  • 17. Data: 2004-07-12 09:56:18
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Sklep???;-P

    "sz" mi Stona zeżarła. Miało być "możesz".

  • 18. Data: 2004-07-12 13:29:32
    Od: "jack" <n...@n...pl>

    > Poczekaj, aż sklep powtórzy próbę obciążenia ;-))) Może się zdziwić ;-)

    Nie prawda.

    Mi juz probowali ciagnac co miesiac z pustej ekarty i dupa, za kazdym razem
    slali maila, ze nie bede mogl korzystac z uslug :-) bo nie ma pieniedzy na
    karcie. Na koncie oczywiscie byly w nadmiarze.

  • 19. Data: 2004-07-12 13:39:02
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > slali maila, ze nie bede mogl korzystac z uslug :-) bo nie ma pieniedzy na
    > karcie. Na koncie oczywiscie byly w nadmiarze.

    Prawdopodobnie nieprecyzyjnie się wyraziłam - powtórka dotyczy tej samej
    transakcji, a nie kolejnych. W sytuacji fraudu, nawet jak rozładujesz
    ekartę, to to nie pomoże ;-)

  • 20. Data: 2004-07-12 13:48:20
    Od: "nosty" <n...@a...net.pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda?
    > a masz już rozliczoną transakcję?
    > Jeśli teraz przyjdzie obciążenie np na 153 euro zamiast 15.3
    > bank bez mrugnięcia okiem je zrealizuje ściągając należność z ekonta.

    Czyli co - stan eKonta jest sprawdzany w momencie dokonywania transakcji?
    Myslalem ze to wlasnie owa slynna "opozniona platnosc" powoduje ze taka Visa
    Classic czy eKontem mozna placic przez siec w zagranicznych sklepach
    internetowych a Visa Electron nie mozna... gubie sie juz w tym. :/

    A w tej konkretniej sprawie: jesli jest taki blad jak mowisz to rozumiem ze
    mozna reklamowac transakcje i jest to juz zmartwienie banku? Przeciez jasno
    pisza ze uzytkownik sam doladowuje eKarte do zadanej sumy - jak zdejma
    wiecej to niech sami placa! Mnie szczegoly techniczne nie musza obchodzic ;)

    --
    nosty