  • 1. Data: 2004-01-05 19:16:27
    Temat: egzekucja a przedawnienie
    Od: "corteez1" <c...@i...pl>

    mam pytanko czy bank posiadając BTE wraz z klauzulą wykonalności nadaną
    przez sąd może go wykorzystać przez dowolny okres - czy też czas ważności
    takiego BTE jest ograniczony (np. ważny 10 lat od wystawienia) ????

    czy istnieje coś takiego jak przedawnienie roszczeń??? czy teżbank może
    nękać dłużnika do końca jego życia ???

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-01-05 19:19:19
    Temat: Re: egzekucja a przedawnienie
    Od: "Stasio Podróżnik" <d...@c...gazeta.pl>

    Użytkownik "corteez1" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > czy istnieje coś takiego jak przedawnienie roszczeń??? czy teżbank może
    > nękać dłużnika do końca jego życia ???

    Odpowiednio rozegrane w porozumieniu z komornikiem , gwarantuje postępowanie
    dożywotnie ...
    BTE + KW ...

    Komornik umarza ... leci sobie bieg przedawnienia ... ale Bank wnioskuje o
    ponowne wszczęcie egzekucji - bieg przedawnienia analogicznie się przerywa
    ... i od początku ;)

    Pozdrawiam
    SP

  • 3. Data: 2004-01-05 19:35:02
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik"
    <d...@c...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ponowne wszczęcie egzekucji - bieg przedawnienia analogicznie się przerywa

    Trzeba tylko w ciągu 10 lat od wydania postanowienia o nadaniu klauzuli
    wykonalności wszcząć egzekucję. Raczej powinni zdążyć. ;]

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-01-05 20:08:50
    Od: "Stasio Podróżnik" <d...@c...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Trzeba tylko w ciągu 10 lat od wydania postanowienia o nadaniu klauzuli
    > wykonalności wszcząć egzekucję. Raczej powinni zdążyć. ;]

    Zapomło mi się ;)
    Dziękuję za uzupełnienie i serdecznie pozdrawiam ...

    SP

  • 5. Data: 2004-01-05 22:01:18
    Od: Sebol <l...@s...pl>

    corteez1 wrote:

> [...]
    > takiego BTE jest ograniczony (np. ważny 10 lat od wystawienia) ????
    >
    > czy istnieje coś takiego jak przedawnienie roszczeń??? czy teżbank może

    Formalnie po 8 latach bank moze wystapic do sadu o przedluzenie klauzuli
    i tak do konca zycia.

    Z rad cioci geni ;) to proponuje

    zakladam ze pozyczka dotyczy osoby fizycznej

    1. Mimo wszystko dogadac sie z bankiem i splacac zaleglosc chocby i 10 lat.

    2. Jezeli uznasz ze chocby nie wiem co nie splacisz tego dlugu - zglos
    wniosek o upadlosc konsumencka zgodnie z nowymi przepisami.

    MINUSY
    - pamietaj caly twoj majatek jest masa upadlosciowa (dom, auto, itd)
    - w przypadku "przepisania" majatku sad moze podwazyc do 5 lat
    darowizne/sprzedaz
    - w przypadku rozdzielnosci majatkowej (ale po podpisaniu umowy
    pozyczki) bank moze wnosic o przeniesienie klauzuli wykonalnosci na
    malzonke dluznika aby obejsc twoje sztuczki.

    PLUSY
    + po ogloszeniu upadlosci WSZYSTKIE postepowania egzekucyjne zostaja
    umorzone.
    + po zakonczeniu upadlosci WSZYSTKIE twoje pozostale zoobowiazania
    ulegaja umorzeniu

    --
    l...@s...pl

  • 6. Data: 2004-01-05 22:20:36
    Od: "kicurek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > 2. Jezeli uznasz ze chocby nie wiem co nie splacisz tego dlugu - zglos
    > wniosek o upadlosc konsumencka zgodnie z nowymi przepisami.

    COOOoooooo???????? Przecież te przepisy, to dopiero PROJEKT USTAWY!! O CZYM
    KOLEGA MÓWI?!????????

    > MINUSY
    > - pamietaj caly twoj majatek jest masa upadlosciowa (dom, auto, itd)

    Tak - ale jak już mówimy o ww. projekcie ustawy, to zakłada on, że ostatniego
    mieszkania (domu), w którym mieszkamy NIE mogą nam zabrać;)

    > - w przypadku "przepisania" majatku sad moze podwazyc do 5 lat
    > darowizne/sprzedaz

    Ale to zdaje się trudne, jeśli dłużnik sprzedał coś przed podjęciem egzekucji
    obcej osobie.

> [...]
    > umorzone.
    > + po zakonczeniu upadlosci WSZYSTKIE twoje pozostale zoobowiazania

    Wspomina się też coś o "wniesieniu opłaty w wysokości 3% całości zadłużenia".
    Ogólnie uważam taki projekt za dobry pomysł (dużo czytałem o tym, poza tym mam
    znajomych, których firmy padły i żyją już dobrych kilka lat... z komornikiem
    obok).

  • 7. Data: 2004-01-05 22:30:04
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Sebol wrote:
    > Formalnie po 8 latach bank moze wystapic do sadu o przedluzenie klauzuli
    > i tak do konca zycia.

    Dlaczego akurat po 8?

    > 2. Jezeli uznasz ze chocby nie wiem co nie splacisz tego dlugu - zglos
    > wniosek o upadlosc konsumencka zgodnie z nowymi przepisami.

    jakimi przepisami???

    KG

  • 8. Data: 2004-01-05 22:45:43
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    kicurek wrote:
    > Tak - ale jak już mówimy o ww. projekcie ustawy, to zakłada on, że ostatniego
    > mieszkania (domu), w którym mieszkamy NIE mogą nam zabrać;)

    Gdzie jest ten projekt?

    KG

  • 9. Data: 2004-01-05 22:50:26
    Od: "kicurek" <k...@o...pl>

    > Gdzie jest ten projekt?

    Obecnie - to nie wiem. Na przełomie (czyli albo już albo za chwilę) PiS mieli
    go złożyć w Sejmie. Dostałem nawet od nich maila w tej sprawie - bo pytałem.
    Expander też o tym pisał.
    Ale żeby przeczytać samemu - to nie czytałem, bo nie wiem czy można to
    oficjalnie gdzieś przeczytać.
    Może znowu wyślę maila i przy okazji zapytam... hm...

  • 10. Data: 2004-01-05 23:15:31
    Od: Sebol <l...@s...pl>

    kicurek wrote:

    > COOOoooooo???????? Przecież te przepisy, to dopiero PROJEKT USTAWY!! O CZYM
    > KOLEGA MÓWI?!????????

    sorki nie sprawdzilem Dz.u :( IMO wejdzie w zycie na 90% w tym roku.

    > Tak - ale jak już mówimy o ww. projekcie ustawy, to zakłada on, że ostatniego
    > mieszkania (domu), w którym mieszkamy NIE mogą nam zabrać;)

    IMO blad - chociaz jestem klientem banku nie rozumiem dlaczego nie mam
    odpowiadac calym majatkiem przed wlasna glupota i niezaradnoscia.

    > Ale to zdaje się trudne, jeśli dłużnik sprzedał coś przed podjęciem egzekucji
    > obcej osobie.

    zgodza sie, wymaga to szarpaniny w sadzie ktory z natury rzeczy
    niechetnie cofa umowy sprzedazy ze wzgledu na np. spore komplikacje
    podatkowe / spoleczne.

> [...]
    > znajomych, których firmy padły i żyją już dobrych kilka lat... z komornikiem

    tez znam to od strony praktycznej i IMO powinien byc zaostrzony do zasad
    upadlosci spolek handlowych. Zreszta natepuje tu paranoja bo w przypadku
    upadlosci spolki cywilnej zgodnie z KSH mamy do czynienia w zasadzie
    z upadloscia osob fizyczych i ich calego majatku. A ciekawe jak bedzie
    wygladala upadlosc konsumencka w s.c itp gdzie wszyscy z wlascicielow ja
    oglaszaja? Upada tez spolka cywilna? :D A domy zostaja? :D :D :D Dlugi
    firmy sa wciagane do upadlosci czy nie ? :D Cos mi sie widzi ze sady
    beda mialy sporo roboty :D

    --
    l...@s...pl