    From: Sebol <l...@s...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: egzekucja a przedawnienie
    Date: Tue, 06 Jan 2004 00:15:31 +0100

    kicurek wrote:

    > COOOoooooo???????? Przecież te przepisy, to dopiero PROJEKT USTAWY!! O CZYM
    > KOLEGA MÓWI?!????????

    sorki nie sprawdzilem Dz.u :( IMO wejdzie w zycie na 90% w tym roku.

    > Tak - ale jak już mówimy o ww. projekcie ustawy, to zakłada on, że ostatniego
    > mieszkania (domu), w którym mieszkamy NIE mogą nam zabrać;)

    IMO blad - chociaz jestem klientem banku nie rozumiem dlaczego nie mam
    odpowiadac calym majatkiem przed wlasna glupota i niezaradnoscia.

    > Ale to zdaje się trudne, jeśli dłużnik sprzedał coś przed podjęciem egzekucji
    > obcej osobie.

    zgodza sie, wymaga to szarpaniny w sadzie ktory z natury rzeczy
    niechetnie cofa umowy sprzedazy ze wzgledu na np. spore komplikacje
    podatkowe / spoleczne.

    > Wspomina się też coś o "wniesieniu opłaty w wysokości 3% całości zadłużenia".
    > Ogólnie uważam taki projekt za dobry pomysł (dużo czytałem o tym, poza tym mam
    > znajomych, których firmy padły i żyją już dobrych kilka lat... z komornikiem
    > obok).

    tez znam to od strony praktycznej i IMO powinien byc zaostrzony do zasad
    upadlosci spolek handlowych. Zreszta natepuje tu paranoja bo w przypadku
    upadlosci spolki cywilnej zgodnie z KSH mamy do czynienia w zasadzie
    z upadloscia osob fizyczych i ich calego majatku. A ciekawe jak bedzie
    wygladala upadlosc konsumencka w s.c itp gdzie wszyscy z wlascicielow ja
    oglaszaja? Upada tez spolka cywilna? :D A domy zostaja? :D :D :D Dlugi
    firmy sa wciagane do upadlosci czy nie ? :D Cos mi sie widzi ze sady
    beda mialy sporo roboty :D

    --
    l...@s...pl