  • 11. Data: 2004-01-05 23:22:55
    Temat: Re: egzekucja a przedawnienie
    Od: "kicurek" <k...@o...pl>

    > sorki nie sprawdzilem Dz.u :( IMO wejdzie w zycie na 90% w tym roku.

    A dokładny text ustawy (projektu) Kolega gdzieś ma? Bo ja nie...:( I skąd ta
    pewność, przypuszczenie (jakiś przeciek;)??)
    Bo ja bym sobie tego życzył bardzo - i moim znajomym też.

    > IMO blad - chociaz jestem klientem banku nie rozumiem dlaczego nie mam
    > odpowiadac calym majatkiem przed wlasna glupota i niezaradnoscia.

    Można różnie interpretować. Mówiąc w dużym skrócie i uproszczeniu (dużym!), jak
    nawet się komuś daruje długi, a wyrzucony na bruk nie będzie miał gdzie
    mieszkać, to może się stać (duże prawdopodobieństwo) jakimś kryminalistą, a na
    pewno szarą strefą - w dużym skrócie to by niewiele załatwiało w ostatecznym
    rozrachunku.
    A ponoć cel jest taki, żeby taki człowiek mógł zacząć nowe (finansowe) życie.
    Trudno go zaczynać nie mając pracy i dachu nad głową (no bo pracy zwykle się
    już nie ma na tym etapie). Dłużnik odpowiadałby CAŁYM majątkiem, oprócz
    OSTATNIEGO mieszkania.
    Ale jak będzie - to ja nie wiem.
    No i - tylko RAZ w życiu można byłoby skorzystać z takiej ínstytucji prawnej,
    jaką jest (czyli będzie miejmy nadzieję) upadłość konsumenta.

    > tez znam to od strony praktycznej i IMO powinien byc zaostrzony do zasad
    > upadlosci spolek handlowych. Zreszta natepuje tu paranoja bo w przypadku
    >   upadlosci spolki cywilnej zgodnie z KSH mamy do czynienia w zasadzie
    > z upadloscia osob fizyczych i ich calego majatku. A ciekawe jak bedzie
    > wygladala upadlosc konsumencka w s.c itp gdzie wszyscy z wlascicielow ja
    > oglaszaja? Upada  tez spolka cywilna? :D A domy zostaja? :D :D :D  Dlugi
    > firmy sa wciagane do upadlosci czy nie ? :D Cos mi sie widzi ze sady
    > beda mialy sporo roboty :D

    Nie wiem - ja prowadziłem DG jako osoba fizyczna, ale żadnego kredytu na firmę
    nie brałem (nie opłacało się i ŻADNYCH plusów nie było) - wszystkie jako osoba
    prywatna i żaden kredyt nie był na działalność gosp.

    Pozdrawiam!:)

  • 12. Data: 2004-01-06 07:54:55
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik corteez1 pisze:

    > mam pytanko czy bank posiadając BTE wraz z klauzulą wykonalności nadaną
    > przez sąd może go wykorzystać przez dowolny okres - czy też czas ważności
    > takiego BTE jest ograniczony (np. ważny 10 lat od wystawienia) ????
    Zależy od tytułu z jakiego powstało roszczenie Banku.

  • 13. Data: 2004-01-06 07:56:25
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Tomasz pisze:

> [...]
    [...]
    > Trzeba tylko w ciągu 10 lat od wydania postanowienia o nadaniu klauzuli
    > wykonalności wszcząć egzekucję. Raczej powinni zdążyć. ;]
    Dlaczego akurat w ciągu 10 lat?

  • 14. Data: 2004-01-06 13:47:29
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości
    my.home.or.workplace.pl...
    > [...]
    > Dlaczego akurat w ciągu 10 lat?

    Bo na podstawie art. 125. § 1. Kc roszczenie stwierdzone prawomocnym
    orzeczeniem sądu przedawnia się z upływem lat dziesięciu,

    W zasadzie powinienem sprostować swoje powyższe stwierdzenie i napisać:
    "...w ciągu 10 lat od uprawomocnienia się postanowienia..."

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 15. Data: 2004-01-06 16:13:10
    Od: s...@p...onet.pl

    > Ale to zdaje się trudne, jeśli dłużnik sprzedał coś przed podjęciem egzekucji
    > obcej osobie.

    Kiedys zapadł np. wyrok w sprawie unieważnienia rozdzielności majątkowej.
    O ile pamiętam jeden z małżonków chciał zacząć prowadzić
    firmę, aby się na przyszłe długi zabezpieczyć przepisał wszystko na małżonka
    a potem wystąpili o rozdzielność.
    Sąd uznał, że jest to niedopuszczalne.

    s.

  • 16. Data: 2004-01-06 16:25:06
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    kicurek wrote:
    > Obecnie - to nie wiem. Na przełomie (czyli albo już albo za chwilę) PiS mieli
    > go złożyć w Sejmie. Dostałem nawet od nich maila w tej sprawie - bo pytałem.
    > Expander też o tym pisał.

    Jakiś czaspo tym jak było głośno o sprawie starałem sie znaleźć projekt
    na stronach sejmu. I nic....

    KG

  • 17. Data: 2004-01-06 16:40:06
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki

> [...]
    >
    > W zasadzie powinienem sprostować swoje powyższe stwierdzenie i napisać:
    > "...w ciągu 10 lat od uprawomocnienia się postanowienia..."

    Imo przedawnienie należności wynikającej z BTE - 3 lata,
    z tego samego art.

    Pozdrawiam :-)
    --
    ___ .--
    /)/)( / /

  • 18. Data: 2004-01-06 17:30:21
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości
    my.home.or.workplace.pl...
    > Imo przedawnienie należności wynikającej z BTE - 3 lata,
    > z tego samego art.

    A niby dlaczego? Kredyt nie jest przecież świadczeniem okresowym...

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 19. Data: 2004-01-06 23:30:50
    Od: "666" <j...@o...pl>

    Liczone do końca roku kalendarzowego, czy od daty należności?
    JaC

  • 20. Data: 2004-01-07 00:20:49
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Jakiś czaspo tym jak było głośno o sprawie starałem sie znaleźć projekt
    > na stronach sejmu. I nic....

    Napisałem maila znowu - może znowu mi odpowiedzą:) Spytałem również o text
    projektu.