  • 11. Data: 2002-04-03 17:38:02
    Temat: Re: ePKO - zalety i wady?
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "J.Trzeciak"

    > O zaletach piszą inni - podzielam ich opinie. Wady to IMO oprogramowanie
    > nieprzyjazne użytkownikowi, a jest ich dość dużo, no i wooolny serwer.
    > (....) Jednak w tym banku wolno działa nie tylko serwer.
    > Nie jestem na tyle niezadowolony, aby rezygnować.

    ja bylem na tyle niezadowolnony ;-)) szczegolnie po konkursie ze zmiana
    regulaminu w trakcie

    Interfejs uzytownika jest fatalny - trzeba sie naklikac zeby sie gdzies
    dostac
    normalnie po wprowadzeniu danych na stronie przeskakujesz tabem do
    nastepnego pola i naciskasz enter - u nich nastepne jest "anuluj" ;-))

    kursor na kazdej stronie z loginem do innych bankow ustawia sie na
    odpowiednim polu - nie w e-pko

    czesto jest ikonka "cofnij" - jak ją klikniesz to przy bezpiecznych
    ustawieniach przegladarki (bez zapisu szyfrownych stron na dysku) krzyczy
    ze sie nie da, ale dajesz oswież, ok i masz strone

    Ogolnie wszystko jest, ale niewygodne;
    kontaktuja sie niechetnie, nie udoskonalaja nic
    w tym roku musi byc kolejna zmiana numeracji na standard NRB
    *** blad ***

  • 12. Data: 2002-04-03 17:58:44
    Od: "J.Trzeciak" <q...@k...chip.pl>

> [...]
    > kontaktuja sie niechetnie, nie udoskonalaja nic
    > w tym roku musi byc kolejna zmiana numeracji na standard NRB

    To jest kopia ze stopki strony startowej ePKO:
    System komputerowy e-PKO Oddziału Internetowego dla PKO BP SA przygotowała
    firma Softbank Copyright C 1999-2001
    Ciekawe czy znajdą jeszcze jakiegoś jelenia.
    jt

  • 13. Data: 2002-04-03 18:01:39
    Od: "Piotr R." <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos moglby podzielic sie opiniami na temat ePKO? Co jest tam dobre
    > a co nie, na co nalezy zwracac uwage i - przestajac krazyc wokol - czy
    > warto?

    Używam od roku i sobie chwalę głównie ze względu na przelewy i bankomaty.
    Klnę na "jasność" oprogramowania, ale można się przyzwyczaić.
    Mam też konto w Inteligo, który można pochwalić za prosty interface.
    Czasami miałem problem w sklepie z autoryzacją VE Inteligo, VE PKO poszła
    zawsze.

    Piotr R.

  • 14. Data: 2002-04-03 18:52:13
    Od: Michal <s...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    Musialem zalozyc konto w PKO wiec wybralem e-PKO.

    Jest to moje czwarte konto obslugiwane przez Siec. W moim rankingu
    zajmuje
    trzecie miejsce - gorsze bylo BSK Online.

    Wady:
    - Sposob logowania
    - token, a wlasciwie elektroniczna lista hasel jednorazowych (srednie
    bezpieczenstwo)
    - fatalny interfejs uzytkownika
    - przez internet mozna wykonac tylko podstawowe operacje (przelew,
    sprawdzenie salda, historii rach.)
    - token jest potrzebny tylko przy logowaniu, wszelkie operacje mozna
    wykonac bez
    zadnych zabezpieczen,
    - slaba wspolpraca z Netscapem,
    - nietypowy nr rachunku (dotyczy calego PKO)

    Zalety:
    + duza siec bankomatow,
    + mozliwosc zmiany limitow (gotowkowy, bezgotowkowy) na karcie VE,
    + sprawna obsluga przez telefon,
    + latwy do uzyskania debet (rownie latwo jest sie go pozbyc)
    + przelewy i zlecenia stale w cenie abonamentu ;-)
    + niezle oprocentowanie

    W sumie nie jest takie zle, ale jako podstawowego konta nie chcialbym go uzywac.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 15. Data: 2002-04-03 19:36:18
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "J.Trzeciak"
    > System komputerowy e-PKO Oddziału Internetowego dla PKO BP SA
    > przygotowała firma Softbank Copyright C 1999-2001

    I dlatego jak bylem jego użytkownikiem i śmiałem ten fatalny interfejs
    klienta skrytykować prosząc bank o poprawienie czegoś, to zaraz poszło
    pismo do kilku ważniejszych osób w firmie ze skargą na mnie.
    A przecież to bank powinien zlecić autorom dokonanie zmian lub
    udoskonaleń skoro autor nie wykazał się wystarczającym gustem i intuicją,
    żeby to zaprojektować wygodnie. Autorom wręcz nie pozwalają niczego zmienić
    bez wyraźnego zlecenia banku.
    *** blad ***

  • 16. Data: 2002-04-03 20:18:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michal <s...@p...onet.pl> writes:

    > - token, a wlasciwie elektroniczna lista hasel jednorazowych (srednie
    > bezpieczenstwo)

    A co jest bezpieczniejsze niz token???? Dla mnie token jest wlasnie
    plusem.

    > - fatalny interfejs uzytkownika

    Nie przesadzajmy.

    > - przez internet mozna wykonac tylko podstawowe operacje (przelew,
    > sprawdzenie salda, historii rach.)

    Jakie inne operacje chcialbys wykonywac?

    Tak naprawde, to ja widze jedna wyrazna wade - dosc drogie ono jest za
    samo prowadzenie. Ale za to potem przelewy czy PZ sa za friko, wiec im
    wiecej sie tego robi, tym lepiej.

    A i na pewno minusem jest brak mozliwosci powiazania karty z jakims
    subkontem.

    Za to sa niezle odsetki na koncie biezacym. Wiem, wiem, bywaja
    wieksze...

    MJ

  • 17. Data: 2002-04-03 20:46:58
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <

    > A co jest bezpieczniejsze niz token???? Dla mnie token jest wlasnie
    > plusem.

    podpis elektroniczny

    > Nie przesadzajmy.

    na dziesiec chyba osob jestes pierwszy, ktory nie ma zastrzezen do wygody
    uzytkowania - decyzje skrajne jury odrzuca ;-)))

    > Jakie inne operacje chcialbys wykonywac?

    jest wszystko - w trabancie tez wszystko bylo ;-)))
    chcialbym np zobaczyc w historii komu robilem przelew albo jak go robie to
    widziec dokad on idzie.
    Jak w odbiorcach wpisalem siebie kilka razy (konta w roznych bankach) to
    wyobraź sobie jak przyjemnie robilo sie przelew - musialem po numerkach
    zgadywac do ktorego banku robie przelew, tak jakby tym kontrahentom nie
    mozna bylo nadawc wlasnych nazw

    > Tak naprawde, to ja widze jedna wyrazna wade - dosc drogie ono jest za
    > samo prowadzenie.

    to akurat zadna wada - zrobisz 3 przelewy na miesiac i juz ci sie zwraca !

    > A i na pewno minusem jest brak mozliwosci powiazania karty z jakims
    > subkontem.

    no raz sie zgadzamy - mogliby pozwolic przelac nadmiar "na bok" jak ktos
    chce byc ze swoja VE ostrozny ;-))
    *** blad ***

  • 18. Data: 2002-04-03 21:24:07
    Od: "Piotr R." <i...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci

    > A co jest bezpieczniejsze niz token???? Dla mnie token jest wlasnie
    > plusem.

    > Nie przesadzajmy.

    Na historii rachunku chcialbym znac stan konta po kazdej operacji.
    Czy to jest wygórowane zyczenie ?

    Piotr R.

  • 19. Data: 2002-04-04 06:35:48
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ogólnie jestem zadowolony.
    > Jedynym kamyczkiem jest limit wyplat na kartę 100 zł po 5 miesiącach
    > użytkowania i wpływach rzędu kilka tysięcy miesięcznie.

    Zadzwon i popros o zmiane.
    Zalatwiaja (na ogol) od reki.
    Max. 2500zl dziennie.

    > Można wpłacać gotówkę w dowolnym okienku w PKO BP ,

    Mozna tez wplacac w bankomatach z funkcja depozytowa (jest ich 600 na 1600
    wszystkich).

    > nie wiem jak można
    > wypłacić i chciałbym się tego dowiedziec ?

    Normalnie. Pochodzisz do kasy, podajesz numer rachunku i dowod tozsamosci,
    odpowiadasz na pytanie "ile?", podpisujesz pokwitowanie, zabierasz forse i w
    nogi...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 20. Data: 2002-04-04 06:43:49
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    > Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > jak mialem e-pko to wplaty byly po 1000 a limit dali mi chyba 350 zl
    > ale pozniej poprawili swoja VE i ma sprawdzac saldo przy operacjach i
    chyba
    > te limity jeszcze sie poprawily - mozna sprawdzic na www

    Te 350zl to byl _twoj_ limit (tak cie ocenili na poczatek).
    Max jest 2500zl.
    Wszystkie karty VE PKO BP (w tym ta z ePKO) dzialaja juz on line.
    Ale trzeba pamietac, ze do salda rachunku dodawany jest dopuszczalny debet i
    do tej granicy mozna wykonywac operacje.

    > na asygnate podobno wyplacaja, moze nie w kazdym oddziale

    Nieaktualne. Wyplacaja "na dowod" w kazdym oddziale i ekspozyturze.

    > - chyba dzwonia do Bydgoszczy

    Eee, chyba przy wiekszych kwotach, tak jak w przypadku realizacji czeku na
    duza kwote.
    Normalnie maja podglad wzoru podpisu na komputerze.

    --
    Pozdrowienia
    ---