  • 1. Data: 2005-02-07 00:39:24
    Temat: eKarta i kurs dolara
    Od: Szymon <s...@w...pl>

    "Transakcje zagraniczne dokonane kartami wirtualnymi i debetowymi
    kartami Visa Gold są przeliczane z waluty lokalnej przez organizację
    VISA na dolary amerykańskie. Następnie kwota z waluty rozliczeniowej
    (EUR lub dolar amerykański) jest przeliczana wg kursu mBanku na
    złotówki. Kurs mBanku używany w tych rozliczeniach to kurs sprzedaży
    dewiz BRE Banku SA z dnia rozliczenia transakcji. Kurs ten dostępny jest
    na stronie Aktualności."

    zapłaciłem w Amazon (USA) eKartą za książki $92,90.
    Wysłali 2 książki (za 56,97), na koncie pojawiła mi się blokada 289,83
    zł czyli 289,83/92,90 = ok 3,12 za dolara

    - dlaczego 3,12 skoro kurs podawany na stronach mBanku
    http://www.mbank.com.pl/cafe/aktualnosci.html
    wynosi 3,0700

    na stronach BRE Banku
    http://www.brebank.com.pl/
    3,0700 też ???

    Ale Amazon przysłało informację, że jest problem z wysyłką trzeciej
    książki ($35,93) - "we are having difficulty processing your Visa". "We
    will retry charging your credit card shortly. It is not necessary to
    place a new order, but you may want to review and/or update the payment
    information for your order."
    Wszedłem na stronę mojego konta informowano mnie, że nastąpiło
    opóźnienie wysyłki - miałem do wyboru zlecenie obciążenia
    tej samej karty, zmianę karty etc.
    Wyglądało to tak jakby na karcie nie było środków.
    Kliknąłem aby wysłali tę książkę obciążając konto karty mBankowej.
    Nic - "we are having difficulty processing your Visa"

    doładowałem eKartę, kliknąłem. OK - poszło.
    Pojawiła się blokada 112,51 (za $35,93) - czyli 3,14 za dolara...
    Mam nadzieję, że to 112,51 wróci ale skąd ta cena 3,12 i 3,14 za dolara??

    pozdr.
    Szymon

  • 2. Data: 2005-02-07 09:16:11
    Temat: Re: eKarta i kurs dolara
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > Kliknąłem aby wysłali tę książkę obciążając konto karty mBankowej.
    > Nic - "we are having difficulty processing your Visa"

    Sprawdz sobie dla danej karty szczegółach umowy -> dostępny limit, to
    powinno wyjaśnić dlaczego karta nie została autoryzowana.

    > doładowałem eKartę, kliknąłem. OK - poszło.
    > Pojawiła się blokada 112,51 (za $35,93) - czyli 3,14 za dolara...
    > Mam nadzieję, że to 112,51 wróci ale skąd ta cena 3,12 i 3,14 za dolara??

    Niestety karty są przeliczane przez Euro a nie $ więc masz przewalutowanie
    zł -> euro -> dolar , każde przewalutowanie to jakieś 2% straty. Sam miałem
    podobną sytuację kiedy $ był po 3,14 mi rozliczyli po 3,21. Jak planujesz
    kupować w $ to jest możliwość wyrobienia sobie eKarty rozliczanej w $ a nie
    w Euro. Zapłacisz dodatkowy haracz za kartę ale mniej za transakcję w $.
    axell

  • 3. Data: 2005-02-07 21:58:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <s...@w...pl> writes:

    > zapłaciłem w Amazon (USA) eKartą za książki $92,90.
    > Wysłali 2 książki (za 56,97), na koncie pojawiła mi się blokada 289,83
    > zł czyli 289,83/92,90 = ok 3,12 za dolara

    Blokadami to bym sie za bardzo nie sugerowal, niektore banki dodatkowo
    je zwiekszaja np. jako zabezpieczenie przed zmiana kursu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2005-02-07 22:46:45
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    " ... Kurs mBanku używany w tych rozliczeniach to kurs sprzedaży
    > dewiz BRE Banku SA z dnia rozliczenia transakcji. Kurs ten dostępny jest
    > na stronie Aktualności."
    To niestety nie jest prawdą, bo kurs na stronie aktualności
    to kurs średni a nie sprzedaży.
    W dodatku w tej chwili (23:40) jest to kurs z tabeli nr 026/03A/2005
    obowiązującej dziś od 16:31, podczas gdy BRE na stronie
    http://skocz.pl/BREkursy
    publikuje nieaktualną już tabelę nr 026/02/2005 z godz.10:45.
    Aktualną można znaleźć na stronie:
    http://skocz.pl/MULTIkursy

    > zapłaciłem w Amazon (USA) eKartą za książki $92,90.
    > Wysłali 2 książki (za 56,97), na koncie pojawiła mi się blokada 289,83
    > zł czyli 289,83/92,90 = ok 3,12 za dolara
    Podając takie dane bez daty i godziny transakcji
    praktycznie nie podajesz żadnej użytecznej informacji,
    bo kursy zmieniają się codziennie i to nieraz po kilka razy.

    > - dlaczego 3,12 skoro kurs podawany na stronach mBanku
> [...]
    Jak już wspomniałem, to nie ten kurs :-/
    ale dlaczego - to już pytaj bank, nie mnie

    > pozdr.
    > Szymon
    & St.

  • 5. Data: 2005-02-07 22:53:31
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > w Euro. Zapłacisz dodatkowy haracz za kartę ale mniej za transakcję w $.

    Sorry, ale pleciesz bzdury,
    nie ma możliwości wyboru waluty rozliczeniowej eKarty,
    wszystkie są rozliczane w dolarach.

  • 6. Data: 2005-02-07 22:54:32
    Od: Szymon <s...@w...pl>

    axell wrote:

    > Niestety karty są przeliczane przez Euro a nie $ więc masz
    > przewalutowanie zł -> euro -> dolar , każde przewalutowanie to jakieś 2%
    Wydaje mi się, że nie - mBank pisze:
    "W jakiej walucie rozliczane są transakcje dokonywane za granicą przy
    użyciu kart mBanku?

    Transakcje zagraniczne dokonane kartami debetowymi mBanku wydanymi po
    01.10.2003 (Z WYŁĄCZENIEM (podkr. moje) kart wirtualnych i debetowych
    kart Visa Gold) oraz kartami kredytowymi rozliczane są w EUR. Transakcje
[...]

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    5,1#73

    Pani z mBanku twierdziła, że walutą rozliczeniową jest dolar.

    Jak rozumiem - kupując należałoby liczyć: kwota płacona w dolarach
    przelicznik-> złotówki + ok. 2% przewalutowania?

    Co do limitu na eKarcie to wydaje mi się, że ustawiłem na 600 i
    podwyższyłem na 1000 zł, więc nie powinno być problemu...

    Szymon

  • 7. Data: 2005-02-07 23:09:46
    Od: Szymon <s...@w...pl>

    S.T. wrote:

> [...]
    > http://skocz.pl/BREkursy
    > publikuje nieaktualną już tabelę nr 026/02/2005 z godz.10:45.
    Dziękuję, to konkretnna informacja.

    > Podając takie dane bez daty i godziny transakcji
    > praktycznie nie podajesz żadnej użytecznej informacji,
    > bo kursy zmieniają się codziennie i to nieraz po kilka razy.

    Blokada nastąpiła w sobotę 5.02
    3,1068 05-02-04 sprzedaż (za notowaniami z Multibanku)
    hmm: 3,1068 to tak około 3,12. No - OK.

    > Jak już wspomniałem, to nie ten kurs :-/
    > ale dlaczego - to już pytaj bank, nie mnie

    No cóż, to oni piszą:

  • 8. Data: 2005-02-07 23:16:20
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    5,1#73

    > Pani z mBanku twierdziła, że walutą rozliczeniową jest dolar.

    Szymonie, właśnie chciałem Ci napisać, że to co powiedziała
    'pani z mBanku' i co pisze w FAQ jest nieistotne,
    bo istotne jest tylko to to co zawiera regulamin
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_deb
    et_karta.html#2_3_7
    ale właśnie ten regulamin każe wierzyć mLinii:
    "6. Rodzaj stosowanej waluty rozliczeniowej podawany jest do wiadomości
    Klientów za pośrednictwem mLinii oraz na stronie internetowej mBanku."

    I jestem w kropce ;-/
    bo dotąd jeszcze nie spotkałem sytuacji w której
    regulamin powoływałby się na infolinię, a nie odwrotnie.
    Sie porobiło, kurka wodna, nie ma co =8-@

    Wypadałoby więc przynajmniej w tej kwestii FAQ i mLinii uwierzyć,
    ale tylko tej ... nic więcej.

  • 9. Data: 2005-02-08 06:55:56
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Szymon" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się, że nie:

    > Pani z mBanku twierdziła, że walutą rozliczeniową jest dolar.
    >
    > Jak rozumiem - kupując należałoby liczyć: kwota płacona w dolarach
    > przelicznik-> złotówki + ok. 2% przewalutowania?

    No, jezeli zakupiles w USD i waluta rozliczeniowa jest USD to nie ma
    przewalutowania i nie ma tych 2%.
    IMHO

    Kiedys banki podczas transakcji zagranicznych blokowaly na koncie srodki
    wieksze niz wynikaloby z przeliczenia (do 5% wiecej). Sluzylo to
    zabezpieczeniu przed brakiem srodkow na koncie w chwili rozliczenia
    spowodowanym wahaniami kursow.
    Nie wiem, czy mBank tak robi.
    Sprawdz, po jakim kursie ci ta transakcje oststecznie rozlicza.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 10. Data: 2005-02-08 17:16:14
    Od: Varg <v...@p...megapolis_invert>

    "axell" <a...@w...op.pl> wrote:

    > Jak planujesz kupować w $ to jest możliwość wyrobienia sobie eKarty
    > rozliczanej w $ a nie w Euro.

    Zaraz zaraz... To można mieć w mBanku dwie karty: jedną rozliczaną w $$,
    drugą w EUR?

    --
    Take me...
    Can't you feel the call?