  • 1. Data: 2005-02-06 13:20:53
    Temat: Nowe prawo eskmisyjne a kredyt na mieszkanie
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    No i mamy - czy to się nam podoba czy nie - nowe prawo eksmisyjne. Ciekawi mnie
    taka rzecz - jak sądzicie, sytuacja czysto teoretyczna - co się stanie gdy...
    Bierzemy kredyt na zakup mieszkania np. na 80% (lub więcej) wartości -
    oczywiście hipoteka na mieszkanie jest (powiedzmy, że kaucyjna). Spłacamy sobie
    ten kredyt.
    No ale wiadomo, że chęci chęciami - ale życie czasem płata figle, tym bardziej
    że takie kredyty są często długoterminowe: nawet 20 lub (czasami) więcej lat.
    No i powiedzmy, że po 5 latach spłacania coś nam się w finansach kiełbasi,
    traci pracę on, traci pracę ona - jest jeszcze dziecko/dzieci - no i...
    No i właśnie - CO?? Bo w myśl nowego prawa nie można rodziców z dziećmi
    wyrzucić na bruk bez lokalu zastępczego (a powiedzmy w 90% albo więcej
    przypadków go NIE MA!) - no i... i co??
    Bo jakoś nie widzę powodu, dlaczego bank miałby "odpuścić" kredyt, bo to
    nienormalne, ale też nie widzę prawnej jakiejś możliwości eksmisji takiej
    rodziny -> co wtedy??
    Czy ktoś wie jaka jest PRAKTYKA w takich przypadkach - bo zapewne są takowe?

  • 2. Data: 2005-02-06 15:06:25
    Temat: Re: Nowe prawo eskmisyjne a kredyt na mieszkanie
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 6 Feb 2005 14:20:53 +0100, kredytobiorca naskrobał(a):

> [...]
    > rodziny -> co wtedy??
    > Czy ktoś wie jaka jest PRAKTYKA w takich przypadkach - bo zapewne są takowe?

    Najpierw musi to orzec sąd a i tak egzekucja z nieruchomości - mieszkanie o
    obniżonym standardzie ma zapewnić gmina jeżeli nie to zapewni bank a potem
    wyszarpie od gminy z odsetkami. Oczywiście wszystko zależy od kwoty
    zaległości i wartości nieruchomości.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2005-02-07 07:29:38
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:2dd0.000002ec.420619b5@newsgate.onet.pl...
    > Czy ktoś wie jaka jest PRAKTYKA w takich przypadkach - bo zapewne są
    > takowe?
    Zwykle jest jeszcze coś takiego jak weksel in blanco. Zabiorą co tam masz
    najcenniejszego... samochód, plazme ze ściany, sprzęt hi-fi itp.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2005-02-07 10:25:17
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > Zwykle jest jeszcze coś takiego jak weksel in blanco. Zabiorą co tam masz
    > najcenniejszego... samochód, plazme ze ściany, sprzęt hi-fi itp.

    No tak, wiadomo - tylko trzeba to.. mieć!;) A nawet jakby ktoś miał - to
    prawdpodobne, że nie tyle warte, co mieszkanie.
    Chodziło o przypadek, że masz mieszkanie i tyle i to wszystko - bo przypadek,
    że masz 2 mieszkania - to wiadomo, wszystko jasne: biorą to drugie i ok.
    Ale widzę, że chyba nikt nie wie.....:(

  • 5. Data: 2005-02-07 20:57:06
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 7 Feb 2005 08:29:38 +0100, gg naskrobał(a):

> [...]

    > Zwykle jest jeszcze coś takiego jak weksel in blanco. Zabiorą co tam masz
    > najcenniejszego... samochód, plazme ze ściany, sprzęt hi-fi itp.

    w czym weksel ma pomóc bankowi który i tak i tak ma nakaz?