  • 11. Data: 2005-06-23 06:22:33
    Temat: Re: dzien wolnosci podatkowej ...
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Ja wiem że metafora, itd... tylko nie rozumiem skąd się bierze taki a
    >nie inny dzień, czemu co roku jest inny (skoro co roku płacimy takie
    >same podatki), itd, itp. No jakoś ta metafora po prostu do mnie nie
    >przemawia i trąci mi to strasznie dętym hasłem propagandowym.

    A czytales link w koncu czy nie?
    Biezemy procent udzialu wydatkow publicznych w PKB, mnozymy razy
    liczbe dni w roku i wychodzi nam ile pracujemy na panstwo. Nastepnego
    dnia pracujemy juz na siebie.

    Pzdr.
    Lack

  • 12. Data: 2005-06-23 07:51:04
    Od: maHo <m...@p...net>

    K.N. wrote:

    > A czytales link w koncu czy nie?
    > Biezemy procent udzialu wydatkow publicznych w PKB, mnozymy razy
    > liczbe dni w roku i wychodzi nam ile pracujemy na panstwo. Nastepnego
    > dnia pracujemy juz na siebie.

    czytałem, nie zrozumiałem. teraz już rozumiem. Co nie zmienia faktu że
    coś mi tu dalej nie gra, ale nie będę już kontynuował bo na trolla wyjdę :)

    thx i pozdrav

    maHo

  • 13. Data: 2005-06-23 09:47:58
    Od: miko <m...@n...wp.pl>

    On 06/22/2005 02:55 PM, de.facto wrote:
    > maHo napisał(a):
    >
    > [...]
    >

    > Konczysz płacic daniny ... zaczynasz zarabiac na siebie.

    Ale tylko statystycznie. Tzn. "spoleczenstwo" zaczyna zarabiac na siebie.
    Jedni sa w I progu podatkowym, inni w III, jedni korzystaja z odliczen, inni
    nie - tak wiec kazdy obchodzi ten dzien w innym momencie (ja pewnie jeszcze nie
    :( ).
    Prawdziwy dzien wolnosci podatkowej jest tylko w krajach o przejrzystym
    systemie podatkowym, czyli np. majacych podatek liniowy bez zbednych ulg (np
    Ameryka Pln). I wtedy wszyscy wiedza kiedy jest ten dzien i co oznacza. U nas
    to sprawa mocno umowna i teoretyczna.

    Miko

  • 14. Data: 2005-06-23 09:48:13
    Od: "JB" <j...@t...to.o2.pl>

    nie dzis a jutro wg linka ktory dostales

    Uzytkownik "m[...]" <p...@g...pl> napisal w wiadomosci

  • 15. Data: 2005-06-23 09:50:16
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Thu, 23 Jun 2005 11:47:58 +0200, miko <m...@n...wp.pl> napisał:

> [...]
    > (np Ameryka Pln). I wtedy wszyscy wiedza kiedy jest ten dzien i co
    > oznacza. U nas to sprawa mocno umowna i teoretyczna.

    W USA nie ma podatku, o ktorym mowisz, poza tym musialby to byc jedyny
    podatek istniejacy.

    --
    Ludzie się czasami mylą. Inni ludzie. A ci, którzy się ze mną zgadzają,
    nie muszą się niczego obawiać. :] <prywatnie pisz: t.omasz@gążętą.pł>