  • 1. Data: 2005-06-22 09:21:05
    Temat: Jak najlepiej rozwiązać sprawę pieniędzy podczas wakacyjnego wyjazdu do Wielkiej Brytani
    Od: "banki" <a...@p...onet.pl>

    Wybieram sie na wakacje do pracy do Anglii. Mam następujące pytania:
    1. Jak zapewnić sobie dostęp do dodatkowych pieniędzy, w przypadku gdy
    skończą się pieniądze zabrane z sobą, a nie znajdę jeszcze pracy? Czy mogę w
    jakimś banku w Polsce założyć konto do którego będę miał w miarę tani dostęp
    z Anglii.
    2. Jak przekazać zarobione pieniądze do Polski (aby nie wieść ich przy
    sobie)
    Z góry dzięki za konkretne rady. Zuuzaa

  • 2. Data: 2005-06-22 09:36:55
    Od: zet <z...@z...pl>

    Obawiam się że jak nie będziesz mieszkać w namiocie to pieniądze się
    szybko skończą. Na przykład w Londynie wynajęcie mieszkania kosztuje 400
    funtów miesięcznie czyli 2400 zł. Mówię to na podstawie informacji z
    gazety ogłoszeniowej "Loot".

  • 3. Data: 2005-06-22 10:00:48
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik zet napisał:

> [...]
    > szybko skończą. Na przykład w Londynie wynajęcie mieszkania kosztuje 400
    > funtów miesięcznie czyli 2400 zł. Mówię to na podstawie informacji z

    Nie wiesz ile bedzie miala pieniedzy, wiec nie marudz. Lepiej odpowiedz
    konkretnie na pytania. Jesli masz w ogole cokolwiek sensownego do
    powiedzenia.

    Bartol

  • 4. Data: 2005-06-22 12:08:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    banki wrote:
> [...]
    > jakimś banku w Polsce założyć konto do którego będę miał w miarę tani dostęp
    1. zabrać kartę np. z Inteligo ze sobą.
    2. pójść do pekao s.a i poprosić o wyrobienie karty visa classic debetowej.

    3. ja bym zrobił obie rzeczy, bo z jedną kartą bym sie nie odważył jechać

    > 2. Jak przekazać zarobione pieniądze do Polski (aby nie wieść ich przy
    > sobie)
    > Z góry dzięki za konkretne rady. Zuuzaa

    jak zamierzasz tam być dłużej niż tydzień to załóż tam konto i przelej
    do polski

  • 5. Data: 2005-06-22 12:20:20
    Od: "gosc" <r...@p...onet.pl>

    "zet" <z...@z...pl> wrote in message news:d9bbeh$aj8$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> [...]
    > szybko skończą. Na przykład w Londynie wynajęcie mieszkania kosztuje 400
    > funtów miesięcznie czyli 2400 zł. Mówię to na podstawie informacji z

    To w Londynie mozna tak tanio wynajac mieszkanie? Ciekawe...
    Pomijajac fakt, ze odpowiedz nie ma zwiazku z zadanym pytaniem, to niewiele
    tez ma wspolnego z rzeczywistoscia.

  • 6. Data: 2005-06-22 17:30:48
    Od: "kryss" <k...@w...pl>

> [...]
    > Z góry dzięki za konkretne rady. Zuuzaa
    >
    > pracowalem w zeszle wakacje w londynie i z wlasnych doswiadczen wiem ze
    1 mam konto w mbanku i bez problemu wyciagalem kase z bankomatu w londku( po
    przeliczeniu wedlug kursu Visa - nie jest tragiczny)
    Konto w angli jest bardzo trudno zalorzyc ,ktos musi na ciebie wystawic
    rachunki i pare innych wymogow ale jak masz parcie to pruboj
    2 w tym roku planoje wynajac skrytke w banku i tam skladowac swoje miliony ;)
    trzymania kasy pod poducha nikomu nie polecam - za duzy stres
    Mozna tez zrobic przekaz pieniezny ale to jest chyba drogie
    Z tym zwiazane jest moje pytanie
    1 czy ktos ma jakies doswiadczenia z przekazami z Angli ?
    2 czy ktos moze mi polecic fajny bank gdzie moge miec skrytke

    Kryss

  • 7. Data: 2005-06-22 18:48:42
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Wybieram sie na wakacje do pracy do Anglii. Mam nast?puj?ce pytania:
    >1. Jak zapewni? sobie dost?p do dodatkowych pieni?dzy, w przypadku gdy
    >sko?cz? si? pieni?dze zabrane z sob?, a nie znajd? jeszcze pracy? Czy mog? w
    >jakim? banku w Polsce za?o?y? konto do którego b?d? mia? w miar? tani dost?p
    >z Anglii.

    Citibank -> konto walutowe + karta maestro podpieta do tego konta.
    Unikniesz przewalutowan a wyplaty w bankomatach citi za darmo sa. W
    innych 10 zl (raczej standardowa oplata).
    Citi to niestety chyba jedyny bank ktory oferuje konto walutowe w GBP.

    >2. Jak przekaza? zarobione pieni?dze do Polski (aby nie wie?? ich przy
    >sobie)

    Drogo - Western Union, i do tego na przewalutowaniu przytna.
    Taniej - po jakims czasie na miejscu idz do banku (z rachunkami za
    telefon, mieszkanie, itp - stwierdzajacymi ze tam mieszkasz), zaloz
    konto i zlec przelew na ww konto walutowe. Koszt sporo nizszy (a nawet
    moze byc za darmo jesli w Citi UK bys zalozyl) niz WU a dodatkowo
    unikniesz przewalutowania (na ktorym zwykle traci sie 2-3%).

    Pzdr.
    Lack