  • 1. Data: 2002-01-23 19:29:09
    Temat: drogie darmowe konto w Lukasie (dlugie)
    Od: "schen" <s...@i...pl>

    Zrobilem sobie ostatnio male porownanie kosztow Lukasa i tradycyjnego
    marmurka - a wyniki sa zastanawiajace. Typowy koszt prowadzenia konta w
    klasycznym marmurku wynosi 2-8 zl (pomijam ekstremalne przypadki). W Lukasie
    wynosi to 0 (przy eKoncie), ale klopoty zaczynaja sie przy probach wyplaty.
    Wyplata w oddziale - prowizja 2zl. Bez prowizji mozna pieniadze wyplacac z
    bankomatow Euronetu przy oddziale banku, ale co zrobic, gdy przy oddziale
    bankomatu nie ma? Nalezy wowczas poszukac bankomatu BZWBK. Oooops... takiego
    tez nie mozna znalezc. Gdy mieszka sie na zachod od Wisly to prawdopodobnie
    nie ma problemu, ale na wschod od niej oddzialy BZWBK sa zjawiskami
    jednostkowymi i mozliwosc bezprowizyjnej wyplaty jest w tym przypadku
    wylacznie czysto teoretyczna. Inna mozliwoscia jest udanie sie do daleko
    polozonego oddzialu Lukasa, gdzie bankomat przy oddziale jest, ale ... bilet
    autobusowy w jedna strone kosztuje 1,90zl. Liczac rowniez droge powrotna
    bardziej oplacalne jest zaplacic 2zl w oddziale na miejscu. W moim przypadku
    koniecznosc wyplat gotowki z banku wystepuje 2-3 razy na miesiac, a jak
    wiadomo 2*3=6 i za te pieniadze mozna dostac calkiem niezle konto gdzie
    indziej o znacznie szerszym zakresie uslug niz oferuje obecnie Lukas. Nie
    wiadomo jaka jest polityka Lukasa w kwestii dostepnosci bankomatow przy
    oddzialach - wydaje sie, ze panuje tu chaos i przypadek zamiast analizy
    lokalnych uwarunkowan. Cetrala banku znajduje sie we Wroclawiu, gdzie pewnie
    takich problemow nie ma - najwyrazniej punkt widzenia zalezy od punktu
    siedzenia. Tak jak obecnie trudno przyciagnac chetnych na konto bez dostepu
    do internetu, tak tez bankomat przy oddziale powinien byc standardem -
    zwlaszcza jesli inne opcje nie sa dostepne (BZWBK). Owszem, mozna poslugiwac
    sie bankami wirtualnymi i robic przelewy, ale pomimo zalet ma to tez swoje
    wady (jedna z nich jest generowanie dodatkowego ruchu na modemie - znow pare
    zlotych miesiecznie). Wirtualne konto (np w mBanku) jest super jako konto
    lokacyjne, ale na konto biezace srednio sie nadaje. I konto w Lukasie w
    takich
    przypadkach jak ten chyba tez....
    Rzeczywisty koszt prowadzenia eKonta w Lukasie to dla mnie ok. 6 zl/mc
    (wyplaty
    w oddziale, dojazdy do bezprowizyjnego bankomatu, modem). Obecnie przyjete
    rozwiazanie jest wystarczajace dla zachodnich regionow Polski, lecz nie
    sprawdza sie
    gdzie indziej. Zamiast podpisac pelna umowe z Euronetem lub nawiazac
    wspolprace z
    bankiem ogolnopolskim (sorry, ale BZWBK takim nie jest) Lukas wybral
    rozwiazanie
    polowiczne. A szkoda.

  • 2. Data: 2002-01-24 10:57:35
    Temat: Re: drogie darmowe konto w Lukasie (dlugie)
    Od: "ROBBO" <r...@s...ec.pl>

    schen napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >wspolprace z
    >bankiem ogolnopolskim (sorry, ale BZWBK takim nie jest) Lukas wybral

    To powiedz mi gdzie sa odzialy lukasa bez bankomatu ja naprawde zadnego nie
    widzialem.
    Lukas wybral bardzo dobre rozwiazanie a liczba bankomatow gratsowych jest w
    duzej ilosci i w
    szczycie polskich bankow.

  • 3. Data: 2002-01-24 11:14:13
    Od: "MariuszJ" <m...@d...pl>

    Użytkownik "ROBBO" <r...@s...ec.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > widzialem.
    > Lukas wybral bardzo dobre rozwiazanie a liczba bankomatow gratsowych jest

    To mało widziałeś :-)
    Konkrety ze strony Lukasa
    Lubelskie placówki 3, bankomaty przy placówkach 1
    Mazowieckie placówki 9, bankomaty przy placówkach 5
    Podkarpackie placówki 2, bankomaty przy placówkach 1
    Wielkopolskieplacówki 11 bankomaty przy placówkach 8
    Świętokrzyskie placówki 7, bankomaty przy placówkach 0

    itd.

    Jak ktoś czegoś nie widział to jeszcze nie znaczy, że tego nie ma.

    Pozdrawiam
    Mariusz Jakimiuk

  • 4. Data: 2002-01-24 11:16:05
    Od: "Julian Glowniak" <j...@1...com.pl>

> [...]
    > wspolprace z
    > bankiem ogolnopolskim (sorry, ale BZWBK takim nie jest) Lukas wybral

    <ciach>

    Sorki, ale co Cie sklonilo w takim razie do lukasa?
    Jezeli tylko wyplaty to lepiej zrobic Fortisa za 3zl/ miesiac i wszystkie
    bankomaty free.....
    Poza pozyczka oferta bardzo podobna....
    Na pewno mozliwosci jest wiecej

    Pozdrawiam
    Julek

  • 5. Data: 2002-01-24 12:10:59
    Od: "ROBBO" <r...@s...ec.pl>

    MariuszJ napisał(a) w wiadomości: <3...@n...home.net.pl>...
> [...]
    >Wielkopolskieplacówki 11 bankomaty przy placówkach 8
    >Świętokrzyskie placówki 7, bankomaty przy placówkach 0

    No dobra poza swietokrzyskiem to jeszcze ile z tych odzialow jest w miastach
    gdzie nie ma bankomatu BZWBK.

  • 6. Data: 2002-01-24 15:11:43
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Sorki, ale co Cie sklonilo w takim razie do lukasa?
    > Jezeli tylko wyplaty to lepiej zrobic Fortisa za 3zl/ miesiac i wszystkie
> [...]

    nie 4 jak bylo a 8 zl jak jest teraz ... :))

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 7. Data: 2002-01-24 16:55:54
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    ROBBO wrote:

    > To powiedz mi gdzie sa odzialy lukasa bez bankomatu ja naprawde zadnego nie
    > widzialem.

    Przyjedź do Łodzi i pokaż mi oddział Lukasa z bankomatem:-)) Nie ma.

    pzdr

    Tomek

  • 8. Data: 2002-01-24 19:12:20
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "ROBBO" <r...@s...ec.pl>

    > No dobra poza swietokrzyskiem to jeszcze ile z tych odzialow jest w miastach
    > gdzie nie ma bankomatu BZWBK.

    Wrocław - dwie z pięciu mają, a w całym województwie 3 z 9. Świetnie
    wręcz. Inna sprawa, że u nas bankomatów BZWBK jest całkiem dużo. Na
    oko kilkadziesiąt (Lukas podaje, ale mi się nie chce liczyć).

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2002-01-24 19:27:45
    Od: "schen" <s...@i...pl>

    > No dobra poza swietokrzyskiem to jeszcze ile z tych odzialow jest w
    miastach
    > gdzie nie ma bankomatu BZWBK.

    O tym strona Lukasa milczy, ale np. w Rzeszowie nie znajdziesz zadnego
    bankomatu BZWBK.

  • 10. Data: 2002-01-24 19:56:00
    Od: "schen" <s...@i...pl>

    > Sorki, ale co Cie sklonilo w takim razie do lukasa?
    > Jezeli tylko wyplaty to lepiej zrobic Fortisa za 3zl/ miesiac i wszystkie
> [...]

    Lukas to byla dla mnie odskocznia z Pekao SA (sam sie sobie dziwie, ze
    wytrzymalem tam az trzy lata). Najbardziej denerwowala mnie tam poszechna
    jeszcze wsrod bankow metoda "obslugi" klienta: najpierw sie wyczekaj pol
    godziny w kolejce do okienka, a pozniej ... tyle samo w kolejce do kasy.
    Lukas byl pierwszym znanym mi (polskim) bankiem, ktory odszedl od tej
    bezsensownej techniki i wszystko mozna zalatwic siedzac caly czas na tym
    samym krzesle. Na poczatku byla niemalze euforia: dostep zarowno przez
    internet jak i przez oddzial, darmowe przelewy i zlecenia stale, w ogole
    brak oplat niemalze za wszystko. Dopiero pozniej przyszla refleksja, ze nie
    ma rozy bez kolcow i 0zl w cenniku wcale nie oznacza, ze to nic nie
    kosztuje. To na jakiej podstawie Lukas decuduje, czy przy danym oddziale ma
    byc bankomat czy nie jest dla mnie zupelnie niejasne. Na razie nie zamierzam
    przenosic sie z Lukasa, ale nie jest to dla mnie bank idealny. Brakuje mi
    tam paru rzeczy, np kont walutowych, czekow bankierskich, czy nawet czekow w
    ogole (to w razie czego do wyciagania pieniedzy na poczcie). Choc generalnie
    od nich sie odchodzi, to czasem bywaja przydatne. Nie znam oferty Fortisa,
    ale wiem, ze w okolicy nie ma tu czegos takiego, wiec dla mnie jest to bank
    wirtualny (a w tej roli lepiej chyba sprawdza sie mBank). A do wyboru mam
    tylko Pekao SA, PKO BP, BPH-PBK, BOS, BGZ, Bank Slaski, Kredyt Bank,
    Citibank i Millenium. Czy zmiana na ktorykolwiek z nich nie bylaby
    przyslowiowym "z deszczu pod rynne"?