  • 1. Data: 2003-07-24 21:35:59
    Temat: Placenie KK na stacji benzynowej CARREFOURa
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Wlasnie przed chwila przezylem chyba najbardziej emocjujace tankowanie
    mojego wozu. W Bytomiu przy Plejadzie otwarto stacje benzynowa CARREFOURa, a
    jako, ze to pierwsze dni jej dzialalnosci wiec NOPb za 2,99zl/1l skusilo
    mnie bez zastanowienia.

    Niestety, rano nie dalo sie zatankowac, gdyz jak powiedziala mila pani, kart
    nie obsluguja z powodu awarii terminali (moze obsluga jeszcze nie zostala
    przeszkolona w ich obsludze?). Propozycje skorzystania z pobliskiego
    bankomatu skwitowalem, ze korzystajac z KK kompletnie mie sie to nie oplaca.

    Ale sie nie poddalem i postanowilem sprobowac wieczorem. W godzinach nocnych
    nie ma juz panienki w okienku i wtedy trzeba sie kierowac do dystrybutorow z
    samoobslugowa kasa (troche glupia metoda z tymi wedrujacymi pacholkami w
    zaleznosci od pory dnia). Wiec tak uczynilem. Lecz gdy tylko wysiadlem z
    auta pojawilo sie zaraz trzech milych panow sluzacych pomoca - ochroniarz
    oraz dwoch "cywilow".

    Chcialem zaplacic karta, ale nawet nie dano mi mozliwosci poczytania
    instrukcji pojawiajacych sie na monitorze, ochroniarz wszystko naciskal za
    mnie. Dodatkowo wszyscy trzej panowie usilnie mnie przekonywali, ze nie moge
    wpisac wiekszej sumy (na wyrost), gdyz pomimo placenia karta, zostane
    obciazony suma deklarowana, a nie rzeczywista (sic!). Moje tlumaczenia, ze
    to niemozliwe, bo durne NESTE A24 daje taka mozliwosc byly skwitowane, ze to
    jest inna stacja (czyt. lepsza?) :-)

    No coz, ich bylo trzech a ja sam - uleglem perswazji i wpisalem kwote ciut
    mniejsza. Oczywiscie tym razem nie udalo mi sie zatankowac pod korek, no ale
    z deklarowanych 145zl na dystrybutorze nastukalo mi paliwa tylko za
    144,99zl. I dobrze, bo dzieki temu (wlasnie sprawidzilem sobie sume
    czekajaca do autoryzacji w internecie - Millenet), ze jednak stacje
    CARREFOURa i NESTE A24 podobnie traktuja karty i mozna wpisywac sumy "na
    wyrost". Szkoda tylko, ze znow sie wykazalem slaba wola i dalem sie
    przekonac, ze wsuwanie ponownie karty nie ma sensu, bo jak kasa nie wydala
    odrazu paragonu to pozniej juz nie wyda. Teraz nie moge poczytac co tam ta
    kasa sobie drukuje :-(

    Oj cos dzisiaj bylem ulegly. Dobrze, ze chociaz kiedy przymierzalem sie do
    wklepania PINu dalem im wymowny znak, zeby sie laskawie zmyli zza moich
    plecow. Niewzykle, ale w tym wypadku nie dyskutowali ze mna :-))))

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 2. Data: 2003-07-25 08:14:38
    Temat: Re: Placenie KK na stacji benzynowej CARREFOURa
    Od: "mmmaslov" <mmmaslov@REMOVE_THISpoczta.onet.pl>

    To widze, ze Polska do Europy idzie! :)

    Podziele sie swoimi doswiadczeniami
    Kilka dni temu tankowałem na stacji benzynowej (samoobsługowej) Esso w
    Szwajcarii.
    I sprawa jest prosta. Po pierwsze automat nie przyjmuje kart Visa. To było
    niezle zaskoczenie. Dobrze, że miałem Mastercarda, bo cała wycieczka by nie
    zatankowała i musielibyśmy czekać 7h (całą noc) na otwarcie stacji. To i tak
    jeszcze nic, bo stacja obok (Shell) nie przyjmowała ani Visy, ani MC, tylko
    same dziwactwa typu JCB, Amexy, DC i jeszcze kilka innych znaczków, które
    pierwszy raz w życiu widziałem :)

    Ale wróćmy do tankowania. Wsuwasz karte (koniecznie wypukłą - żadne Maestro)
    do terminala, chwile czekasz, wstukujesz PIN i znowu czekasz, nastepnie,
    wybierasz nr dystrybutora i odbierasz karte. Nastepnie tankujesz ile chcesz.
    Zastanawiam się co by było, gdybym chciał zatankować więcej niż mam limit
    karty! Ciekawe, czy paliwo po prostu przestałoby lecieć, czy sam już nie
    wiem, co?
    Po zakończeniu tankowania wkładasz karte drugi raz (czego rozumiem Ci
    ochroniarze z Carrefoura zabronili :)))) i drukuje sie kwitek z
    potwierdzeniem i to tyle. Proste jak konstrukcja młotka, szkoda tylko, ze ja
    ani w ząb po niemiecku i troche na czuja to robilismy.

    Pozdrawiam
    MM

  • 3. Data: 2003-07-25 10:37:45
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "mmmaslov" <mmmaslov@REMOVE_THISpoczta.onet.pl> napisał:

> [...]
    > same dziwactwa typu JCB, Amexy, DC i jeszcze kilka innych znaczków, które

    No przepraszam bardzo ale DC to nie jest dziwactwo !!!
    ;-))

  • 4. Data: 2003-07-25 10:42:47
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Użytkownik Lopez napisał:
> [...]

    > odrazu paragonu to pozniej juz nie wyda. Teraz nie moge poczytac co tam ta

    Nie na temat, ale przy okazji: jak dostac wydrukowany rachunek na neste
    a24 przy platnosci karta? Nigdy mi sie nie udala ta sztuka :(

    Miko

  • 5. Data: 2003-07-25 10:49:41
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

    MiKo <m...@n...wp.pl> napisał(a):

    > Nie na temat, ale przy okazji: jak dostac wydrukowany rachunek na neste
    > a24 przy platnosci karta? Nigdy mi sie nie udala ta sztuka :(
    >
    > Miko

    Po tankowaniu wrzucasz jeszcze raz kartę do terminala on ją odczytuje i
    wyrzuca. Po chwili drukuje rachunek. Pzdr.

  • 6. Data: 2003-07-25 11:21:14
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Użytkownik n...@N...gazeta.pl napisał:

    > Po tankowaniu wrzucasz jeszcze raz kartę do terminala on ją odczytuje i
    > wyrzuca. Po chwili drukuje rachunek. Pzdr.

    Hm, moze z jakiejs trefnej stacji korzystam, bo zachowuje sie tak jakbym
    byl nowym klientem (i chcial od nowa tankowac). Przy okazji poprobuje znowu.

    Miko

  • 7. Data: 2003-07-25 12:28:30
    Temat: Re: do Miko.
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

    MiKo <m...@n...wp.pl> napisał(a):

    > Hm, moze z jakiejs trefnej stacji korzystam, bo zachowuje sie tak jakbym
    > byl nowym klientem (i chcial od nowa tankowac). Przy okazji poprobuje znowu.
    >
    > Miko

    Ale wcześniej po autoryzacji musisz wcisnąc, że chcesz paragon/fakturę. U
    mnie miga po praej stronie guziczek. Potem dopiero wybierasz dystrybutor L/P.
    Pzdr.

  • 8. Data: 2003-07-25 14:23:48
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Użytkownik n...@N...gazeta.pl napisał:

    > Ale wcześniej po autoryzacji musisz wcisnąc, że chcesz paragon/fakturę. U
    > mnie miga po praej stronie guziczek. Potem dopiero wybierasz dystrybutor L/P.

    Zawsze wciskam ;( i nic... Moze to kwestia tej jednej stacji na ktorej
    tankuje.

    Miko

  • 9. Data: 2003-07-25 14:37:20
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MiKo" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze wciskam ;( i nic... Moze to kwestia tej jednej stacji na ktorej
    > tankuje.

    Eee, to ja przy poprzednim tankowaniu na NESTE A24 przy M1 w Bytomiu mialem
    numer. Podjezdzam, odkrecam korek (taka moja fanaberia, ze robie to w tej
    kolejnosci), wsadzam karte, a tu blad odczytu. Wyciagam, przecieram ja o
    bluzke i znow blad odczytu. Stacja byla pusta, wiec podszedlem do drugiego
    dystrubutora. Karta zalapala, ale jako, ze nie ma szansy zeby siegnac z
    niego wezem do mojego wozu to anulowalem. Przestawilem auto, wkladam karte
    do tego dzialajacego i znow blad odczytu. Zdebialem. Auta juz nie
    przestawialem do trzeciego. Na szczescie za trzecia proba karta zalapala.

    Dodam, ze pozniej juz takich problemow z ta karta gdzie indziej nie bylo.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 10. Data: 2003-07-25 17:46:15
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    W 2 postach przeczytalem ze trzeba wklepywac PIN, i piszecie ze tylko
    karty wypukle, czyli jednak trzeba znac pin do KK, a ja biedny
    myslalem ze KK i PIN sie wykluczaja :)).

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com