  • 1. Data: 2003-07-24 15:41:00
    Temat: inkaso czekow, prowizje
    Od: krzys <k...@b...gnet.pl>

    Czy ktos na grupie potrafi odgadnac (ewentualnie ustalic na podstawie
    cennikow , hehe)
    jaka moze byc minimalna i maksymalna kwota prowizji od inkasa
    zagranicznego czeku bankierskiego wystawionego w USD?
    Mialem wlasnie okazje zlozyc w dwoch bankach w Polsce dwa czeki
    wystawione przez DUZY amerykanski bank. Kwoty w obu przypadkach
    podobne, raz 800 USD, raz 760 USD.
    I teraz zagadka - jaka moze byc maksymalna prowizja banku od inkasa
    takiego czeku i jaka moze byc roznica pomiedzy kwota inkasa w jednym i
    drugim banku?
    Jak pokazuje komukolwiek dwa potwierdzenie transakcji to zdumienie jest
    wielkie.

    Czy wogole jest jakikolwiek limit przyzwoitosci takich prowizji?

    Jesli ktos poda przyblizone wartosci obu prowizji, ktore zaplacilem to w
    nagrode przeleje 10zl na dowolny cel z rachunku w mbnaku a na grupie
    napisze jakie banki tak bardzo roznia sie w stawkach prowizji.
    Jeszcze raz zgadywanka:
    jakie prowizje zaplacilem od inkasa dwoch czekow o zblizonej wartosci.

    pozdraiwm bankowcow z banku ktory nie spi

    Krzysztof
    Wroclaw

  • 2. Data: 2003-07-24 16:37:27
    Temat: Re: inkaso czekow, prowizje
    Od: "Adik" <a...@i...pl>

    krzys wrote:
> [...]
    > Jeszcze raz zgadywanka:
    > jakie prowizje zaplacilem od inkasa dwoch czekow o zblizonej wartosci.

    ja wiem tyle, ze jak sie tym interesowałem
    to najlepsza oferta bylo PKO S.A 10zł za prowizje i 6 tygodni
    czekania,
    caly czas korzystam własnie z jego usług w sprawie
    rozliczania czeków, wiem ze zdaje sie w PKO BP bylo 10% prowizji
    lub cos takiego w innych bankach podobnie, ze trzeba zaplacic 50zł +2%
    prowizji,
    cena w PKO S.A. jest bezkonkurencyjna,
    lepszej jeszcze nie znalazlem,

    a ty gdzie realizujesz czeki??

    --
    Adik

  • 3. Data: 2003-07-24 18:36:23
    Od: "Paweł Zaniuk" <a...@S...poczta.onet.pl>

    jak nic pewnie ING slaski a kwota to ok 250 zl za obydwa

    pozdrawiam

    atri

  • 4. Data: 2003-07-24 19:12:08
    Od: "OLY" <o...@a...com>

    "Adik" <a...@i...pl> wrote in message
> [...]

    Wlasnie wplacalem kilkanascie dni temu dwa czeki w PKO SA, na laczna kwote
    $3500 i zaplacilem okolo 30zl.

  • 5. Data: 2003-07-24 21:33:28
    Od: "Adik" <a...@i...pl>

    OLY wrote:
    > Wlasnie wplacalem kilkanascie dni temu dwa czeki w PKO SA, na laczna
    > kwote $3500 i zaplacilem okolo 30zl.

    ah to mozliwe nigdy nie mialem czekow powyzej 1000$,
    mozliwe ze powyzej tej kwoty sa inne stawki.

    --
    Adik

  • 6. Data: 2003-07-25 05:34:22
    Od: g...@p...onet.pl

    > ah to mozliwe nigdy nie mialem czekow powyzej 1000$,
    > mozliwe ze powyzej tej kwoty sa inne stawki.
    >
    > --
    > Adik

    Ja ostatnio zrealizowałem czek na 500 dol. i zapłaciłem w PKO S.A. ok 20 zł

  • 7. Data: 2003-07-25 06:07:12
    Od: "darsoon" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Adik" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    (...)wiem ze zdaje sie w PKO BP bylo 10% prowizji
    > lub cos takiego w innych bankach podobnie, ze trzeba zaplacic 50zł +2%
    > prowizji,
    (...)

    W PKO BP prowizja od inkasa czeków wynosi 1% kwoty czeku, min. 10PLN i max.
    500PLN.

  • 8. Data: 2003-07-25 08:15:25
    Od: "OLY" <o...@a...com>

    <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ja ostatnio zrealizowałem czek na 500 dol. i zapłaciłem w PKO S.A. ok 20

    Co masz na mysli piszac 'zrealizowalem'? Bo teraz w PKO SA oni nie realizuja
    czekow tak jak kiedys od razu tylko wplaca sie do inkaso i mowia, ze trzeba
    czekac do 6 tygodni. Jak to jest w praktyce? Czy faktycznie czeka sie rowne
    6 tygodni?

  • 9. Data: 2003-07-25 11:02:14
    Od: "Adik" <a...@i...pl>

    OLY wrote:
    > mowia, ze trzeba czekac do 6 tygodni. Jak to jest w praktyce? Czy
    > faktycznie czeka sie rowne 6 tygodni?

    trzeba czekac 6 tygodni, praktycznie rowno,
    czasami 6,5, czy nawet 7, czasami 5,5 ale zazwyczaj cos koło 6,
    przychodzi list polecony do domu i idzie sie po odbior,
    wyplacac mozna jak sie chce USD, PLN.

    --
    Adik

  • 10. Data: 2003-07-25 12:18:45
    Od: "OLY" <o...@a...com>

    "Adik" <a...@i...pl> wrote in message

    > trzeba czekac 6 tygodni, praktycznie rowno,
    > czasami 6,5, czy nawet 7, czasami 5,5 ale zazwyczaj cos koło 6,
    > przychodzi list polecony do domu i idzie sie po odbior,
    > wyplacac mozna jak sie chce USD, PLN.

    Ooo, to nawet list polecony przysylaja...Ja mysle, ze to taka typowa
    praktyka, ze skoro maja w umowie 6 tygodni to tak ma byc i basta, bo oni
    sobie te checki 'zkeszuja' i obracaja nie swoja kasa....