  • 51. Data: 2022-01-31 11:46:17
    Temat: Re: czyszczenie BIK - możesz to zrobić sam, bezpłatnie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 11:41:48 +0100, Robert_DF wrote:

    > nic innego nie dostaniesz, bik nie liczy zdolności kredytowej

    Czyli jest roznica w tym platnym raporcie i bezplatnym, czy nie ma?

    J.

  • 52. Data: 2022-01-31 11:51:07
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 31.01.2022 o 11:46, J.F pisze:

    > Czyli jest roznica w tym platnym raporcie i bezplatnym, czy nie ma?
    >
    > J.

    treść ta sama (zobowiązania), ale graficznie (kolory) wyglądają zupełnie
    inaczej + ocena punktowa na płatnym

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 53. Data: 2022-01-31 12:00:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 11:51:07 +0100, Robert_DF wrote:

    > treść ta sama (zobowiązania), ale graficznie (kolory) wyglądają zupełnie
    > inaczej + ocena punktowa na płatnym

    No to wracamy do pytania - co to za ocena punktowa, i czy BIK liczy
    tak samo jak bank ?

    J.

  • 54. Data: 2022-01-31 12:20:26
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 31.01.2022 o 12:00, J.F pisze:

    > No to wracamy do pytania - co to za ocena punktowa, i czy BIK liczy
    > tak samo jak bank ?
    >
    > J.

    to jest taka ich subiektywna ocena kredytobiorcy, kolor + punkty

    a każdy bank liczy to po swojemu, możesz złożyć 3 wnioski i na podstawie
    tego samego dochodu:
    1. decyzja pozytywna na całosć,
    2. decyzja pozytywna, ale na część (brak zdolności na całość),
    3. brak zdolności kredytowej

    i aby sobie nie robić niepotrzebnych zapytań PRZED złożeniem wniosku
    rozmawiasz z ekspertem kredytowym, który podpowie, w których bankach
    szansa jest największa

  • 55. Data: 2022-01-31 13:38:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > A teraz sie jakos interesuje?
    > Ten e-sad w Lublinie jeszcze dziala ?

    Trochę inaczej podobno, sprawdza "meldunki" i przedawnienia.

    Ale tak, sąd nawet na niejawnej rozprawie teoretycznie przynajmniej
    powinien ocenić zasadność roszczenia banku.

    > Chyba, ze ktos dowód stracił, a potem sie okazalo, ze na raty w
    > sklepie wzial cos. Raty w sklepie, ale z banku.
    > I jeszce np na falszywy adres.

    Ale to inny przypadek, BTE ma się do tego nijak, w szczególności
    likwidacja BTE nie rozwiązuje w żaden sposób tego problemu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 56. Data: 2022-01-31 14:06:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 13:38:49 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Trochę inaczej podobno, sprawdza "meldunki" i przedawnienia.
    >
    > Ale tak, sąd nawet na niejawnej rozprawie teoretycznie przynajmniej
    > powinien ocenić zasadność roszczenia banku.

    Tylko cos mi chodzi po glowie, ze do e-sadu sie zadnych zalacznikow
    nie wysyla, wiec sad nie moze nawet umowy przeczytac.

    > Ale to inny przypadek, BTE ma się do tego nijak, w szczególności
    > likwidacja BTE nie rozwiązuje w żaden sposób tego problemu.

    Ale rozwiazuje dwa inne:
    -do podejrzanego nie przychodzi komornik, tylko pismo z sadu, o ile
    oczywiscie meldunki sie zgadzaja,

    -mozna z bankiem podyskutowac, a nie "musi pan zaplacic, bo tak z
    naszego systemu wynika".

    J.

  • 57. Data: 2022-01-31 14:07:03
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 31.01.2022 o 13:38, Krzysztof Halasa pisze:

    > Trochę inaczej podobno, sprawdza "meldunki" i przedawnienia.
    >
    > Ale tak, sąd nawet na niejawnej rozprawie teoretycznie przynajmniej
    > powinien ocenić zasadność roszczenia banku.

    ale niestety "puszcza" nawet zupełnie niezasadne roszczenia, dlatego
    warto się bronić jeżeli jest szansa na to, że kwota nie jest zasadna

    > Ale to inny przypadek, BTE ma się do tego nijak, w szczególności
    > likwidacja BTE nie rozwiązuje w żaden sposób tego problemu.

    tylko np. jeden bank (zamiast BTE) wymaga notarialnego poddania się
    egzekucji, koszt to 2-3 tys. złotych, oczywiście po stronie kredytobiorcy...

  • 58. Data: 2022-01-31 15:10:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.01.2022 o 23:46, Krzysztof Halasa pisze:
    > Naprawdę? Były takie przypadki? A to nie było tak, że BTE można było
    > zastosować tylko do "własnej" należności (albo jej zabezpieczenia)?
    > Czyli dłużnik (lub "dłużnik") musiał przeprowadzić jakąś czynność,
    > w danym banku, skutkującą powstaniem długu ("długu"), i następnie go nie
    > spłacić. Typowe sytuacje - brak spłaty kredytu lub ujemne saldo na
    > koncie np. na skutek użycia czeków lub kart itp.

    Znam przypadki, że nie. Bank kupował wierzytelności i potem wkładał to
    BTE. Przy czym to było naprawdę dawno i nie pamiętam szczegółów.

> [...]
    > że w znakomitej większości przypadków takim było - co oczywiście nie
    > powoduje, że BTE było rozwiązaniem sprawiedliwym.

    Ależ oczywiście, że nie był0o tak, że banki te roszczenia z sufitu
    brały. Jedna z grubszych spraw wygadała tak, że była firma pośrednicząca
    w udzielaniu kredytów za zakup AGD i RTV. Firma miała umowy z bankami./
    Banki klientów nei widziały na oczy, tylko firma gwarantowała
    rzetelność. Ale firma zamiast obsługiwać tych klientów u siebie, to z
    kolei miała umowy-zlecenie z pracownikami sklepów. To oni mieli te umowy
    obsługiwać. No i kilku wpadło na pomysł, że można kredyty udzielać na
    fałszywe dokumenty.

    Firma-pośrednik gwarantowała te kredyty, wiec bank się specjalnie tu
    rzetelnością nie przejmował. Z tym, że jak w kilku sklepach zaczęto
    robić hurtowo fraudy, to pośrednik splajtował i bank został z kredytami.
    Powystawiali BTE i dostali klauzulę nie widząc na oczy dłużników. Potem
    się dopiero okazywało, że rzekomi dłużnicy pogubili dowody, albo po
    prostu ktoś się ich kserówkami dowodów posługiwał.

    --
    Robert Tomasik

  • 59. Data: 2022-01-31 16:26:32
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    poza mówieniu "kopii danych" komunikat taki:

    Szanowny Panie,

    uprzejmie informuję, iż w związku z Pana prośbą zamówienie na kopię
    danych zostało złożone. Dokument zostanie udostępniony w ciągu 30 dni na
    stronie "Moje konto" (ikona kółka zębatego widoczna, po zalogowaniu i
    wyborze profilu). Pierwsza zakładka prezentuje dane Klienta
    zarejestrowane w Portalu BIK, w ostatniej - ,,Pliki do pobrania" - pojawi
    się wspomniany dokument.

    Szczegółowe informacje dotyczące RODO znajdują się na stronie
    https://www.bik.pl/rodo

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości bardzo prosimy o
    kontakt telefoniczny z Centrum Obsługi Klientów pod numerem (022) 348 44
    44. Nasi konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach od
    8:00 do 20:00.

  • 60. Data: 2022-01-31 18:27:32
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-01-28, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    [...]

    > hmm, setki może nie, ale raport do bik idzie nie od razu, da się różne
    > złe rzeczy zrobić

    Ale w praktyce to coś jednak idzie "od razu".

    Koledze skradziono dane, 2 kredyty chyba na to wzięli, a kolejne już
    się od BIK odbiły (widać było zapytania, ale zobowiązań już nie było,
    a kolega dzwoniac dostał info, że odmówili).

    A wszystkie zapytania 1 dnia szły.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com