  • 31. Data: 2022-01-29 19:49:26
    Temat: Re: czyszczenie BIK - możesz to zrobić sam, bezpłatnie
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 29.01.2022 o 17:45, Pete pisze:

    > Sorki, status "spisany" to po stronie banku. W BIK to nie wiem jak jest
    > prezentowany.
    > Odzyskany to imho kompletnie wprowadzający w błąd.

    to ja podawałem to co sam zobaczysz na raporcie, tego co bank ma w
    księgach widzieć nie będziesz

    odzyskany czyli bank odzyskał (chociaż część) kasę = pozbył się tego długu

    > Tak jak pisałem powyżej, status odzyskany sugeruje jakoby Bank odzyskał
    > kasę. A tak absolutnie nie jest.

    takie nazewnictwo, nie ja je wymyśliłem; odzyskał tyle ile mógł, może
    nawet cały kapitał?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 32. Data: 2022-01-29 19:50:32
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Ale muszą choć sądowi wypisać, z czego ta kwota wynika. No i sąd wysyła
    > to do dłużnika.

    oczywiście, ale jak dłużnik ogarnięty to będzie się bronił i to bank
    musi wykazać ile mu się należy

  • 33. Data: 2022-01-29 19:51:37
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 29.01.2022 o 16:28, Kamil Jońca pisze:

    > Zażądałem. Dostałem stado nieczytelnych tabelek.
    >
    > KJ

    serio dostałeś tabelki?

    też kiedyś taki zamówiłem, ale tabelek nie było (jakiś mega chaos), no
    zobaczymy co tym razem prześlą...

  • 34. Data: 2022-01-29 19:54:50
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > A powinien mieć prawo wglądu w gromadzone tam dane. Za to musisz płacić.

    przecież masz, to tzw. kopia danych przetwarzanych przez BIK, podstawa
    prawna:

    Artykuł 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
    (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
    związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
    przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE

    zaktualizowałem tekst o ww. zapis

    https://tiny.pl/9jl6s

  • 35. Data: 2022-01-29 23:27:44
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.01.2022 o 19:51, Robert_DF pisze:

    > serio dostałeś tabelki?
    >
    > też kiedyś taki zamówiłem, ale tabelek nie było (jakiś mega chaos), no
    > zobaczymy co tym razem prześlą...

    W pierwszym podejściu przysyłają jakiś idiotyczny wyciąg, jak się ich
    przyciśnie, to prawdziwe dane, czyli kupę tabelek. A czego oczekujecie? :)

    MJ

  • 36. Data: 2022-01-29 23:41:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > W pierwszym podejściu przysyłają jakiś idiotyczny wyciąg, jak się ich
    > przyciśnie, to prawdziwe dane, czyli kupę tabelek. A czego
    > oczekujecie? :)
    >
    > MJ

    Mi by wcale nie przeszkadzało, gdyby przysyłali starą "informację
    ustawową". Tzn. coś co tak wygląda.

    Ale ewidentnie widać, że robią ludziom pod górkę.

    KJ

  • 37. Data: 2022-01-30 00:00:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    BTE.

    -----
    > Kiedyś wysyłały do sądu tylko wniosek o opatrzenie klauzulą wykonalności swojego
    dokumentu - nie chce mi się szukać, jak się

  • 38. Data: 2022-01-30 00:13:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli jak?

    -----

  • 39. Data: 2022-01-30 12:03:44
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.01.2022 o 00:13, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czyli jak?

    Powołaj się na rodo, tak jak Robert pisał. Dostaniesz pełne dane, tyle
    tylko, że surowe - tabelki, a nie raport z oceną.

    MJ
    PS. Nigdzie nie widzę żadnego przepisu, jakoby to można było robić tylko
    raz na 6 miesięcy.

  • 40. Data: 2022-01-30 13:12:00
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > MJ
    > PS. Nigdzie nie widzę żadnego przepisu, jakoby to można było robić

    Za czasów 'starej' ustawy o ODO było to wprost napisane.
    Teraz jest chyba sformułowane to w ten sposób, że mają ci bezpłatnie
    udostępnić zmienione dane od ostatniej zmiany, co jest idiotyzmem,
    dlatego znane mi instytucje robią to "po staremu"
    KJ