  • 1. Data: 2011-06-07 07:10:52
    Temat: czy warto wejsc w USD
    Od: gregor <c...@g...pl>

    Witam

    Jutro pewnie USD spadnie do 2,65 ze wzgledu na wzrost stop %
    chcialbym zakupic gdzies z 5 tys. myslicie, ze warto ?

    moze ktos doradzic ...

    dzieki
    gregor

  • 2. Data: 2011-06-07 08:40:25
    Temat: Re: czy warto wejsc w USD
    Od: kigam <p...@g...com>

    Dnia 07-06-2011 o 09:10:52 gregor <c...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jutro pewnie USD spadnie do 2,65 ze wzgledu na wzrost stop %
    > chcialbym zakupic gdzies z 5 tys. myslicie, ze warto ?

    Po co wychodzisz przed szereg, poczekaj na test dna.

  • 3. Data: 2011-06-07 08:41:52
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2011-06-07 10:40, kigam pisze:

    > Po co wychodzisz przed szereg, poczekaj na test dna.

    tzn ? czekac, az przekroczy 2,65 ? jutro wieczorem jakis gostek z USA ma
    zapodac jakies wazne info dotyczace gospodarki amerykanskiej, moze i
    faktycznie lepiej sie wstrzymac jeszcze poleci na pysk ...

    gregor

  • 4. Data: 2011-06-07 12:19:07
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Nie "jakiś gostek" tylko szef FED Ben Bernanke i nie jutro tylko dziś wieczorem.
    Nie będzie to raczej żadne ważne info tylko wszyscy będą się starali odczytać
    między wierszami czy będzie trzecia rudna QE.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ben-ostatnia-nadziej
    a-inwestorow-2353906.html

  • 5. Data: 2011-06-07 13:02:47
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 07 Jun 2011 09:10:52 +0200, gregor napisał(a):

> [...]
    >
    > Jutro pewnie USD spadnie do 2,65 ze wzgledu na wzrost stop %
    > chcialbym zakupic gdzies z 5 tys. myslicie, ze warto ?

    Zastanów się co chcesz z tym zrobić? Oprocentowanie czegokolwiek wyrażonego
    w dolarach jest bliskie zera.
    Jesli natomiast chcesz tylko trzymać licząc na umocnienie $ względem
    złotówki, to IMHO bezpieczniejsze są franki (przynajmniej są już od 10lat)
    Jeśli przewidujesz bankructwo Europy to nie odważyłbym czegokolwiek
    "radzić" ale sądząc po ostatnim kryzysie - wtedy dobrze sprawowaly sie jeny
    franki i dolary (choc te ostatnie najgorzej).
    Sorry chyba niewiele Ci pomogłem ;)

  • 6. Data: 2011-06-07 13:11:54
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2011-06-07 15:02, root pisze:

> [...]
    > "radzić" ale sądząc po ostatnim kryzysie - wtedy dobrze sprawowaly sie jeny
    > franki i dolary (choc te ostatnie najgorzej).

    no chce kupic za 2,65 i odsprzedac za 2,75 i miec 500 zl w kieszeni ew.
    wiecej byle nie mniej :)
    tak sie zastanawiam jak zaareaguje rynek jak ten boss FEDu wydrukuje
    kolejne papierki ... (bo innego scenariusza nie wyobrazam sobie)

    gregor

  • 7. Data: 2011-06-07 13:24:43
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 07 Jun 2011 15:11:54 +0200, gregor napisał(a):

> [...]
    > tak sie zastanawiam jak zaareaguje rynek jak ten boss FEDu wydrukuje
    > kolejne papierki ... (bo innego scenariusza nie wyobrazam sobie)

    QE3 wcale nie takie pewne a nawet chyba juz teraz mniej prawdopodobne niz
    miesiac temu. W USA jest rośnie niezadowolenie wiekszosci amerykanów,
    których oszczedności życia topnieją każdego dnia wraz z upadającym dolarem.
    Bernanke bedzie pewnie pitolil o "bacznym monitorowaniu" i nie powie nic
    konkretnego. Rynek bedzie szalal przez godzine i tyle. Chyba że dzis padnie
    jednak coś jednoznacznego.
    Na krotką mete, póki sprawa z QE3 nie bedzie pewna, ja obstawiałbym zwyżke
    dolara.

  • 8. Data: 2011-06-07 13:41:37
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    root: częściowo się z Tobą zgadzam a częściowo nie.
    Oszczędności Amerykanów chyba tak mocno nie topnieją bo inflacja jest (póki
    co) na wciąż niskim poziomie.
    Amerykanie są pewno niezadowoleni z ogromnego spadku cen nieruchomości o 32%
    od 2007r. i z wysokiego wskaźnika bezrobocia 9,2%.

    Sądzę, że obywatele amerykańscy podobnie jak Polacy mają w.....głębokim
    poważaniu wysokośc długu publicznego, który w USA osiągnął niebotyczną kwotę
    14 bln USD czyli ok. 100% PKB.

    Wracając do pytanie autora wątku: ja też obstawiałbym na najbliższe 3-4
    miesiące raczej umocnienie dolara bo dzisiaj B.Bernanke z pewnością nie ogłosi
    QE3.
    To może się stać ew. jesienią gdy wskaźniki makroekonomiczne w USA jeszcze się
    pogorszą.
    Tymczasem w nadchodzących tygodniach chyba znowu na pierwszym planie będą
    problemy strefy EURO a więc niepokoje i protesty w Grecji i prawdopodobne
    nagłośnienie problemów zadłużenia Hiszpanii.

    Tak więc scenariusz bazowy to umocnienie USD w stosunku do EURO i automatyczne
    osłabienie PLN do USD.

  • 9. Data: 2011-06-07 15:33:45
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 7 Jun 2011 13:41:37 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

> [...]

    > nagłośnienie problemów zadłużenia Hiszpanii.
    >
    > Tak więc scenariusz bazowy to umocnienie USD w stosunku do EURO i automatyczne

    Zawsze jest jakas "druga strona", bo z drugiej strony, to spójrz na Euro i
    porównaj je nie do dolara ale do wszystkich walut. Dlaczego waluty
    surowcowe takie jak AUD, CAD czy NZD tak słabo przedą wzgledem Euro?
    Dlaczego mimo nieuchronności poważnych kłopotów w Europie, plajty banków
    niemieckich, które udzielały kredytów Grecji i innym, Euro się wcale tak
    bardzo nie osłabiło. W zasadzie to była zwykła, klasyczna korekta.
    Gdzie nie spojrzysz to wszedzie złorzeczą na Euro a ono na przekór idzie w
    górę: nawet dzisiaj ostro wzgledem franka. Jak to cholera jest? Znowu
    Chińczycy ? ;)

    p.s.
    Tak sobie myśle, że to klasyczny przykład bańki. Najpierw jest bańka, więc
    bierzesz szorta, potem dalej widać bańkę więc drugi szort, potem już nic
    nie widzisz, zajmujesz long i bańka pęka ;) (Ja jestem na etapie 2 giego
    szorta ;).

  • 10. Data: 2011-06-07 17:32:24
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 07-06-2011 o 15:11:54 gregor <c...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > tak sie zastanawiam jak zaareaguje rynek jak ten boss FEDu wydrukuje
    > kolejne papierki ... (bo innego scenariusza nie wyobrazam sobie)

    od tego są kontrakty . w kantorku to spread pożre zyski.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.