  • 1. Data: 2022-02-24 13:25:57
    Temat: czy warto teraz zrobić COŚ ze swoją hipoteką?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    jak w temacie, rata wzrosła więc pojawiają się różne pomysły m.in.:

    1. aneks do obecnej umowy i zmiana na stałe,
    2. refinans na zmienne w innym banku,
    3. jedno i drugie czyli refinans + zmiana na stałe oprocentowanie

    a może to nie jest dobry moment i lepiej poczekać?

    omówienie tematu na autentycznym przykładzie, co byście temu
    kredytobiorcy doradzili?

    https://tiny.pl/9l2lv

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 2. Data: 2022-02-24 14:17:29
    Temat: Re: czy warto teraz zrobić COŚ ze swoją hipoteką?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2022 13:25:57 +0100, Robert_DF wrote:
> [...]
    > 3. jedno i drugie czyli refinans + zmiana na stałe oprocentowanie
    >
    > a może to nie jest dobry moment i lepiej poczekać?

    Moment nie jest dobry, bo trafisz w wysokie oprocentowanie stałe.

    Ale jak odsetki pojdą jeszcze wyzej, to moment okaze sie jeszcze
    gorszy.
    A tu wojna, tarcze, inflacja ... pojdzie w gore ...

    > omówienie tematu na autentycznym przykładzie, co byście temu
    > kredytobiorcy doradzili?
    >
    > https://tiny.pl/9l2lv

    J.

  • 3. Data: 2022-02-24 14:28:43
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 24.02.2022 o 14:17, J.F pisze:

    > Moment nie jest dobry, bo trafisz w wysokie oprocentowanie stałe.
    >
    > Ale jak odsetki pojdą jeszcze wyzej, to moment okaze sie jeszcze
    > gorszy.
    > A tu wojna, tarcze, inflacja ... pojdzie w gore ...

    stałe to nawet 6,08% to dużo?

    niektórzy już teraz mają więcej na zmiennym...

  • 4. Data: 2022-02-24 18:09:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2022 14:28:43 +0100, Robert_DF wrote:

    > stałe to nawet 6,08% to dużo?

    od 300k to 1500 zl miesiecznie. samych odsetek, czyli "za nic".

    A za 300k mieszkania sie juz nie kupi ... moze na prowincji, moze
    klitke...

    > niektórzy już teraz mają więcej na zmiennym...

    ale moze spasc przez 7 lat.

    Ba - bank pewnie szacuje, ze spadnie, i ze wiecej niz 7% to prawie na
    pewno nie osiagnie ... i dlatego proponuje 6% :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-02-24 19:19:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-02-24 o 13:25, Robert_DF pisze:
> [...]
    >
    > a może to nie jest dobry moment i lepiej poczekać?
    >
    > omówienie tematu na autentycznym przykładzie, co byście temu

    Potrzebujesz jasnowidza.
    A po drugie, to jeżeli nie masz na spłatę kredytu, to płacić raty i
    przyjąć do wiadomości, że jak się brało kredyt, to się wiedziało, że
    trzeba będzie spłacać i że raty mogą być raz niższe, raz wyższe. Każdy
    nerwowy ruch to dodatkowe koszty i jak już go wykonasz, to potem okaże
    się, że jednak był w złą stronę... Takie jest życie w kredycie ;-)

  • 6. Data: 2022-02-24 21:44:31
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 24.02.2022 o 19:19, Poldek pisze:

> [...]
    > nerwowy ruch to dodatkowe koszty i jak już go wykonasz, to potem okaże
    > się, że jednak był w złą stronę... Takie  jest życie w kredycie ;-)

    mnie tego nie tłumacz, w tekście był zawarty przypadek klienta, który
    spłaca i się zastanawia co dalej...

  • 7. Data: 2022-03-11 22:30:02
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 24.02.2022 o 13:25, Robert_DF pisze:
    > jak w temacie, rata wzrosła więc pojawiają się różne pomysły m.in.:
    >
    > 1. aneks do obecnej umowy i zmiana na stałe,
    > 2. refinans na zmienne w innym banku,
    > 3. jedno i drugie czyli refinans + zmiana na stałe oprocentowanie

    1 czy 3 w zależności co taniej. Jakoś nie zapowiada się w najbliższym
    czasie aby stopy spadały a jak w okresie umowy spadną poniżej tego co ma
    teraz to przecież znowu zrobi punkt 1 lub 3.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu