  • 11. Data: 2009-03-09 18:03:28
    Temat: Re: czy urząd skarbowy ma wgląd do operacji na moim prywatnym koncie
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > jak zarabia to niech płaci podatki. Niepłacąc okrada innych obywateli.

    LOL - Dawno się tak nie uśmiałem :)
    Innych kradnących miliony nie widzisz ?
    To że system jest, jaki jest nie świadczy, że człowiek jest złodziejem !
    Jak Cię stać na 800 miesięcznie, to zakładaj firmę i "nie okradaj innych
    obywateli"
    A jak cały dochód takiego człowieka to właśnie te 800 zł to też ma założyć
    firmę i "nie okradać innych" ?
    Na pazerność fiskusa odpowiedzią jest szara strefa.
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 12. Data: 2009-03-09 18:05:42
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > 1. nie musi udowodnić, wystarczy ze stwierdzi.
    > 2. starych mebli na allegro nie sprzedaje sie pare razy do roku
    > 3. nadawca przelewu nie potwierdzi, ze kupil stare meble
    > 4. allegro nie znajdzie takiej aukcji
    > 5. Donos do US twierdzi coś innego.

    Ad 1: I co?
    Ad 2: Istnieje zakaz? A jak zmieniam sobie meble parę razy do roku?
    Ad 3: US nie będzie się kontaktował z nadawcami przelewów (nie ma ani prawa,
    ani możliwości).
    Ad 4: Allegro było przykładem - może sprzedawał przez ogłoszenie na słupie.
    Ad 5: Decyzje urzędowe oparte wyłącznie na donosach? Ta epoka już się
    skończyła.

    k.

  • 13. Data: 2009-03-09 18:10:35
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    " adam" <z...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > mebli. Pracuję normalnie w firmie, ale ponieważ płaca mi tam 1300 zł
    > wykonuję
    > też prace meblowe w swoim garażu we własnym zakresie dla prywatnych
    > ludzi.Teraz na 3 dni przed oddaniem mabla zadzwonił do mnie klient i
    > powiedział, że chce zupełnie inny mebel. Ja powiedziałem że to już nie
    > mozliwe, bo wszystko wykonane. Wtedy klient powiedział, że chce zwrotu
    > kasy
    > które wpłacił przelewem bankowym na moje prywatne konto albo podaje mnie
    > do
    > Urzędu Skarbowego że robię bez podatków.

    Nagraj taką rozmowę (masz prawo), po czym lojalnie uprzedź, że szantaż oraz
    wyłudzenie jest w Polsce karalne do kary pozbawienia wolności włącznie. Czy
    wobec tego idzie na taki układ: ty do skarbówki, on do pierdla? Bo jak by co
    to dowody masz w kieszeni...

    Możesz też odpowiedzieć, że z podatków akurat się rozliczasz, a szantaż
    traktujesz jako nakłanianie do przestępstwa i zgłosisz gdzie trzeba...

    Wg mnie mając nagranie jesteś na wygranej pozycji.

    k.

  • 14. Data: 2009-03-09 18:19:24
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    WOJO pisze:

> [...]
    > firmę i "nie okradać innych" ?
    > Na pazerność fiskusa odpowiedzią jest szara strefa.

    wyraźnie napisał, że również pracuje na etacie więc nie piernicz o 800
    pln bo to kwota wzięta z kosmosu.
    A nawet jakby nie pracował to przez pierwsze 2 lata płaciłby i tak dużo
    mniej.

  • 15. Data: 2009-03-09 18:29:31
    Od: aa <a...@a...pl>

    kashmiri wrote:

    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Ad 1: I co?

    To ty musisz udowodnić że nie jesteś wielbłądem.

    > Ad 2: Istnieje zakaz? A jak zmieniam sobie meble parę razy do roku?

    Kilka czyli więcej niż dwa? Jeśli nie minęło 6 miesięcy między zakupem a
    sprzedażą to podatek jest.

    > Ad 3: US nie będzie się kontaktował z nadawcami przelewów (nie ma ani
    > prawa, ani możliwości).

    Ale ty możesz. Patrz punkt 1.

    > Ad 4: Allegro było przykładem - może sprzedawał przez ogłoszenie na słupie.

    Patrz punkt 1. Lepiej miej zdjęcie tego słupa. Na kliszy. I z datą na
    kliszy.

    > Ad 5: Decyzje urzędowe oparte wyłącznie na donosach? Ta epoka już się
    > skończyła.

    Nie w US.

  • 16. Data: 2009-03-09 18:51:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    adam wrote:
    > Panowie !
    > Wiem że wszyscy płacicie tu podatki jak należy, ale wiadomo że łatwiej jest
    > być moralnym jak zarabia się 7.000 zł niż wtedy kiedy się zarabia 2.000 zł
    >
    > Podobno zeby wejść na rachunek indywidualny czyli osobisty to US musi mieć
    > zezwolenie od sądu. Co innego firmowy- tu moze robić co chce, ale mój
    > rachunek jest osobisty czyli na Kowalskiego !

    wystarczy mu rozpoczęcie kontroli.

  • 17. Data: 2009-03-09 18:55:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Ad 1: I co?

    I nic. Wystarczy do wydania decyzji o zapłacie podatku i wymierzenia
    kary z kodeksu karno-skarbowego.

    > Ad 2: Istnieje zakaz? A jak zmieniam sobie meble parę razy do roku?

    Zakazu nie ma. Jeśli uwarzasz, że decyzja UKS jest niezgodna z prawdą
    zawsze możesz się odwołać.

    > Ad 3: US nie będzie się kontaktował z nadawcami przelewów (nie ma ani
    > prawa, ani możliwości).

    Ma i prawo i możliwości. TO że nie nie będzie się kontaktował to inna
    sprawa. Sam ich przyprowadzisz jak będziesz chciał wykazać, że jednak to
    były stare meble.

    > Ad 4: Allegro było przykładem - może sprzedawał przez ogłoszenie na słupie.
    Tym gorzej dla niego.

    > Ad 5: Decyzje urzędowe oparte wyłącznie na donosach? Ta epoka już się
    > skończyła.

    Nie wyłącznie,a właściwie w ogóle nie. W zasadzie to będzie tylko
    argument w uprawdopodobnieniu decyzji US czy UKS.

  • 18. Data: 2009-03-09 19:19:31
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-03-09, Jacek Sołtysik <j...@n...ma> wrote:

    > wyraźnie napisał, że również pracuje na etacie więc nie piernicz o 800
    > pln bo to kwota wzięta z kosmosu.
    > A nawet jakby nie pracował to przez pierwsze 2 lata płaciłby i tak dużo
    > mniej.

    No tak i mógłby coś "odpisać" albo "w koszta wrzucić" choćby wiertarkę
    czy inne imadło tudzież co tam w warsztacie używa. Podobnie część
    kosztów paliwa i samochodu (bo przecież czasem, albo dostarcza towar,
    albo po niego jedzie). No i płaciłby z grubsza zdrowotne (a ZUS płaci
    pracodawca) a reszta byłaby mocno "ulgowa" -- przynajmniej na początku.
    Nawet konto bankowe byśmy mu jakieś dobre doradzili do prowadzenia DG.
    Tylko że człowiek pytał nie o moralny osąd swoich czynów, tylko skutki
    prawne doniesienia do US o prowadzeniu działalności która nie jest
    zgłoszona.
    Pierwsze primo to takie że może twierdzić iż ma zlecenie (zwykłą umowę
    zlecenie) w formie ustnej z zamawiającym. Druga rzecz to taka że US może
    wszcząć kontrolę, tylko niech ktoś mądrzejszy się wypowie, w imię jakich
    przepisów? Nieudokumentowanych dochodów ? Tego że w żadnym PIT za lata
    ubiegłe nie wykazał dochodów? A z "wejściem" na konto to ja bym osobno
    pytał o 2 sprawy: o to czy bank udostępni historię, oraz o to czy bank
    zablokuje środki na koncie na wniosek US/Komornika na poczet "przyszłych
    roszczeń US".

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 19. Data: 2009-03-09 19:43:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <x...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > włącznie. Czy wobec tego idzie na taki układ: ty do skarbówki, on do
    > pierdla? Bo jak by co to dowody masz w kieszeni...

    Nie wtedy, kiedy chce doniesc o rzeczywistym wykroczeniu skarbowym.
    To w sumie tylko swiadczy o obywatelskiej podstawie.
    Sam sie pograzy, a "szantazyscie" ani o odrobine nie pogorszy sytuacji.

    > Możesz też odpowiedzieć, że z podatków akurat się rozliczasz, a szantaż
    > traktujesz jako nakłanianie do przestępstwa i zgłosisz gdzie trzeba...
    > Wg mnie mając nagranie jesteś na wygranej pozycji.

    Jesli faktycznie placi podatki - to i wg mnie jest na wygranej.
    Jesli istotnie robi to w szarej strefie - jest na przegranej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2009-03-09 19:46:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik " adam" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Panowie !
    > Wiem że wszyscy płacicie tu podatki jak należy, ale wiadomo że łatwiej
    > jest
    > być moralnym jak zarabia się 7.000 zł niż wtedy kiedy się zarabia 2.000 zł

    Ja zalozylem DG tez gdy prtacowalem na etacie i zarabialem grosze - i to nei
    majac jeszcze pojecia, co bede robil.
    Zdrowotne jeszcze sie wtedy odliczalo w calosci od podatku, wiec koszty byly
    zerowe (poza utrata wartosci pieniadza w czasie). Dzis zarabiam wiecej, nie
    potzrebuje pracowac na etacie, i nei boje sie, ze ktos mnie postraszy
    skarbowka.

    > Podobno zeby wejść na rachunek indywidualny czyli osobisty to US musi mieć
    > zezwolenie od sądu.

    US to tez taki sad - w duzej mierze.

    pzodrawiam
    SDD