  • 1. Data: 2008-10-26 10:21:23
    Temat: czy ew. przewalutowanie z CHF na EURO miałoby jakiś sens?
    Od: "orlando" <b...@g...pl>

    co się tyczy kredytu hipotecznego?

    Wiem, że to pytanie trochę do wróżki, ale nie sądzicie, że jednak dynamika ew
    wzrostów Euro może być mniejsza od dynamiki wzrostów CHF?

  • 2. Data: 2008-10-26 11:58:11
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    orlando pisze:
    > co się tyczy kredytu hipotecznego?
    >
    > Wiem, że to pytanie trochę do wróżki, ale nie sądzicie, że jednak dynamika ew
    > wzrostów Euro może być mniejsza od dynamiki wzrostów CHF?

    Nie ma sensu. Euro jest wyżej oprocentowane.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 3. Data: 2008-10-26 12:02:05
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "orlando" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wiem, że to pytanie trochę do wróżki, ale nie sądzicie, że jednak dynamika
    > ew
    > wzrostów Euro może być mniejsza od dynamiki wzrostów CHF?

    Ja nie sądzę. Co do przewalutowania z tematu - wydaje się nie mieć to
    żadnego sensu.

    marekz

  • 4. Data: 2008-10-26 13:20:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    nie opłaca się przechodzić z jednej obcej waluty na inną = strata na
    spreadzie, jak już TYLKO na PLN, ale w obecnej sytuacji to fatalny pomysł

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-10-26 16:14:17
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie fetyszyzuj, różnica na spredzie może być mniejsza niż notowania jednego dnia rano
    i wieczorem.
    Gdyby była mozliwość, to teraz warto przewalutować na jeny :-)
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-10-26 17:31:25
    Od: Robert <r...@r...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "orlando" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja nie sądzę. Co do przewalutowania z tematu - wydaje się nie mieć to
    > żadnego sensu.

    Możesz napisać coś więcej na ten temat ?
    Znasz przewidywania kursu na najbliższe powiedzmy kilka lat ?

    W perspektywie 20 lat pewnie i nie ma to sensu, ale co jeśli CHF pójdzie
    znacznie do góry w przyszłym roku i może ktoś by skorzystał i
    przewalutował na górce CHF->PLN ?

    RM.

  • 7. Data: 2008-10-26 19:22:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie fetyszyzuj, różnica na spredzie może być mniejsza niż notowania jednego dnia
    rano i wieczorem.
    > Gdyby była mozliwość, to teraz warto przewalutować na jeny :-)
    > JaC

    kilka postów wyżej jest opisany przypadek kogoś kto zdecydował się
    niedawno na refinansowanie kredytu w walucie...co z tego wyszło możesz
    sobie poczytać

    jeżeli ktokolwiek miałby robić jakieś przewalutowanie to nie pomiędzy
    EUR i CHF - to silnie skorelowane ze sobą waluty europejskie (wpadniesz
    z deszczu pod rynnę), jak ktoś lubi ryzyko to USD lub JPY (jeżeli spełni
    określone wymagania)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2008-10-26 19:29:07
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz napisać coś więcej na ten temat ?
    > Znasz przewidywania kursu na najbliższe powiedzmy kilka lat ?

    Nie znam takich przewidywań, a jeśli one istnieją to traktowanie ich
    poważnie uważam za nieracjonalne. Osoba otwierająca wątek chce niejako
    spekulować na parze EURCHF przy użyciu tragicznie mało płynnego instrumentu
    jakim jest kredyt hipoteczny. Do tego jeszcze chce zmienić walutę tego
    kredytu w takim kierunku, że spowoduje to podwyższenie bieżącego
    oprocentowania. Jak przypuszczam spłaca ten kredyt w jeszcze innej walucie
    (PLN), która to waluta jest najbardziej podatna na ataki spekulacyjne z tych
    trzech walut.

    Dodatkowo jest jeszcze kwestia kosztu podwójnego przewalutowania (spread),
    bo zapewne kredytu udzielał polski bank. O ewentualnym przyjmowaniu w tym
    kraju EUR nie piszę, bo różnie się to może potoczyć.

    > W perspektywie 20 lat pewnie i nie ma to sensu, ale co jeśli CHF pójdzie
    > znacznie do góry w przyszłym roku i może ktoś by skorzystał i
    > przewalutował na górce CHF->PLN ?

    Teraz można chyba raczej podejmować ryzyko przewalutowywania PLN-->CHF na
    pewien czas, i potem zrealizować ewentualny zysk wracając znowu na PLN za
    pewien czas, w przeciwnym kierunku to nie wiem... Od złożenia wniosku do
    podpisania umowy zapewne i tak minie kilka tygodni, w międzyczasie można się
    będzie rozejrzeć w sytuacji, w jakim kierunku to zmierza.

    Ale ogólnie są lepsze instrumenty do spekulacji na kursach. Natomiast co
    sądzę o argumencie "niższej raty" pisałem już nie raz. Mogą spore zmiany
    nastąpić na walutach w najbliższych latach, nie należę do osób, które wierzą
    żeda się to przewidzieć z fundamentów, z kresek czy z cykli, choć jest duża
    grupa osób, która w takie rzeczy wierzy. W szczególności za 10-20 lat,
    najważniejszymi walutami mogą być już waluty azjatyckie, a wzajemna relacja
    EURCHF może wtedy być jakaś całkowicie przypadkowa z dzisiejszego punktu
    widzenia.

    marekz