  • 1. Data: 2008-10-25 16:56:30
    Temat: kredyt refinansowany = dwa kredyty = ?
    Od: k...@o...pl

    Witam i proszę o pomoc.
    podpisałam umowę z bankiem N.ordea o kredyt hipoteczny refinansujący
    kredyt zaciągnięty w banku Millenium Kredyt denominowany udzielony był
    mi w kwocie 128800 chf, w tym 16100 chf z przeznaczeniem na cel
    dowolny.
    Saldo mojego zadłuzenia w banku M. wynosi prawie 117000 CHF.
    Korzystałam z posrednictwa openfinance.Wniosek zlozylam we
    wrzesniu,gdy kurs franka był dosc stabilny. Doradca przekonywał mnie,
    w dniu podpisania umowy,po przeslaniu jej mejlem do przeczytania,że
    mój niepokój zwiazany z rosnącą ceną franka nie jest uzasdniony,a
    nawet to lepiej dla mnie - otrzymam 128800 na splate salda w Millenium
    (czyli zostanie mi jeszcze trochę pieniedzy z tej puli) oraz 16100 CHF
    na cel dowolny. Mam tego mejla - oczywiscie doradca POMYLIŁ sie w
    interpretacji umowy,co osłabiło moja czujność [Czy pracownika open
    finance mogę podnieść do odpowiedzialności?]
    . W dniu podpisania umowy przelicznik dla franka wynosil 2,17zł.
    Pierwsza transza (245 tys.zl) poszła 17 X, dyspozycję spłaty
    odwolalam, gdyz pieniazkow na splate było za mało o 30 tysiecy zl. -
    kurs sprzedazy franka w millenium wynosil ok. 2,30. Poprosilam o aneks
    do umowy w banku N. - w piatek 17 X bank mial przelac 31tys.zł ze
    srodkow przeznaczonych na cel dowolny (max ile mozna bylo z drugiej
    transzy). Myślałam, ze pomimo mojej straty uda sie splacic ten kredyt.
    W pon pieniądze zaksięgowano na koncie Millenium, kurs wówczas wynosil
    2,36 do 2,39.Potem było juz coraz gorzej...
    W tej chwili posiadam dwa kredyty. Termin splaty obu przypada na
    srodek listopada. NIe stac mnie na splate żadnego calkowicie. W
    millenium Kredyt z N. jest we frankach,wiec otrzymalam od nich 276000
    zł a mialabym splacic we frankach kilkadziesiat tys zł. wiecej?
    NIe poinformowano mnie czy moge i na jakich warunkach odstapic od
    kredytu, a wlasnie to zamierzam uczynic. W umowie jest tylko wzmianka
    o 10dniach na odstąpienie odkredytu w kwocie do 80 tys.
    Proszę o jakąś radę, bo czuję się zagubiona w tym wszystkim. O?
    czywiscie nie mam srodkow na doplate...
    Co mogę zrobić? Jakich argumentów użyć?

  • 2. Data: 2008-10-25 18:03:18
    Temat: Re: kredyt refinansowany = dwa kredyty = ?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > NIe poinformowano mnie czy moge i na jakich warunkach odstapic od
    > kredytu, a wlasnie to zamierzam uczynic. W umowie jest tylko wzmianka
    > o 10dniach na odstąpienie odkredytu w kwocie do 80 tys.
    można odstąpić od umowy tylko kredytu konsumenckiego = do 80kzł, w
    pozostałych przypadkach obowiązuje regulamin kredytów banku, w którym
    masz kredyt - poczytaj jak to wygląda

    > Proszę o jakąś radę, bo czuję się zagubiona w tym wszystkim. O?
    > czywiscie nie mam srodkow na doplate...
    > Co mogę zrobić? Jakich argumentów użyć?
    wybrałaś sobie fatalny moment na refinansowanie!

    ale finał jest taki, że będziesz miała kredyt w N. oraz niespłacony do
    końca kredyt w M., kredyt w N. będziesz spłacać zgodnie z harmonogramem,
    a w M. pozostanie do spłaty kwota jakiej brakowało i będziesz musiała
    spłacić to co zostało:
    1. albo zmniejszą się raty i pozostanie bez zmian okres kredytu
    2. wysokość raty będzie taka sama jak do tej pory i kredyt spłacisz
    znacznie wcześniej

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    ps
    a doradca za nic nie odpowiada, on tylko doradza...niestety nie zawsze
    właściwie ;-(

  • 3. Data: 2008-10-25 20:25:16
    Od: "Natek" <n...@o...pl>

> [...]
    > 1. albo zmniejszą się raty i pozostanie bez zmian okres kredytu
    > 2. wysokość raty będzie taka sama jak do tej pory i kredyt spłacisz

    Tylko że dopóki Millenium nie zwolni hipoteki, będzie musiała dopłacać
    w Nordei 1% na ubezpieczenie kredytu.
    No i prawdopodobnie ma w umowie z Nordeą wyznaczone maksymalne daty:
    na wykreślenie poprzedniej hipoteki (6 mies.)
    i na wpisanie aktualnej (2 lata).

    Natek

  • 4. Data: 2008-10-26 13:23:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > No i prawdopodobnie ma w umowie z Nordeą wyznaczone maksymalne daty:
    > na wykreślenie poprzedniej hipoteki (6 mies.)

    w takim razie ma 6 miesięcy na całkowitą spłatę kredytu w
    Mille...sytuacja jest nieciekawa, ale cóż poradzić, wybrany moment
    refinansowania kredytu najgorszy z możliwych ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS