    From: "Danio" <n...@s...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czas na zmiany
    Date: Mon, 14 Apr 2003 15:51:53 +0200

    "citi69" <c...@p...onet.pl> wrote in message
    news:b77tlr$4oi$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > no i stało się po ponad 9 latach zamykam konto (VIP) linie debetowe, karty
    > generalnie wszystkie powiązania z PKO SA - po dłuższych namysłach
    > stwierdziłem, że nie warto dłużej przynosić im zysków za marne 25pb % i 17
    > PLN opłaty + dodatki.
    > Z moich znajomych jeszcze dwie osoby zamykają konto w tym tygodniu (2x
    Vip)
    > Oto odpowiedz na pytanie czy "naród" da się wyzyskiwać bez końca.Ciekawe
    > jaka jest skala podobnych decyzji -jak myslicie?

    No to witaj w klubie!
    W ogole to ostatnio dochodze do wniosku, ze na p.b.b. wrecz WYPADA odejsc z
    PekaoSA ;-)

    Ja odszedlem do Multibanku, jak na razie bardzo sobie chwale. Mam to samo co
    mialem na VIP tylko lepiej i wiecej. Przede wszystkim dostep do konta przez
    Internet, wiec podstawowy argument dla ktorego zalozylem VIPa (kolejki przed
    okienkiem) odpadl. Oprocentowanie lokat i kredytow lepsze o klase. Wszystko
    za 7PLN/mies.

    Zrobilem tylko jedna rzecz zbyt pochopnie - wzialem sobie karte Visa Credit.
    W kraju i internecie jest OK, ale przy zakupach w Euro przeliczaja
    dwukrotnie - przez USD i EUR i wychodzi to troche drozej. Ostatnio kupowalem
    cos we Frankfurcie, kurs po przeliczeniu przez USD wyszedl 4,47EUR a w tym
    czasie kurs średni NBP w EUR=4,33.
    Wiec jesli masz zamiar jezdzic po krajach strefy EUR to poszukaj raczej KK
    Mastercard, moze w Citi, albo Visy w PKo BP - podobno jest przeliczana
    bezpośrednio z EUR.