    From: "Wojciech Apel" <w...@n...pik-net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co Panstwo sadza
    Date: Mon, 26 May 2003 22:34:36 +0200

    > nie sadze.
    > Podaj kwote podatku poglownego a udowodnie ci nieprawde. Wynika
    > ona z tego ze 5% obywateli placacych wg stawki II i III placi 33% podatku.

    To nieprawda. Nie potrafie teraz znaleźć tych danych ale pamiętam wykredy w
    Gazecie z przed dwóch lat i wynikało z nich wyraźnie, że bogaci wnoszą do
    budzetu okolo 15-20%.

    Analizowalem to wyszlo mi, że rozkład jest podobny do normalnego.

    > Czyli dla tych 5% rzeczywiscie bedzie smieszna cena i oni byliby
    szczesliwi.

    Nie szczęście tylko sprawiedliwość.

    > Ale to nie oznacza ze tylko dla 5% bedzie to nieszczescie - bo ono bedzie
    > dla ok. 40%. Tyle mniej wiecej ludzi straciloby na tym.

    Tutaj podobnie - nie szczęście tylko sprawiedlizość.

    Wszak ideałem rewolucjonistów (i Janosików? - chyba przesadziłem) są
    równość, braterstwo i wolność. Jak równość to równość - zwłaszcza w
    podatkach.

    W.