    From: j...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co Panstwo sadza
    Date: 26 May 2003 22:31:51 +0200

    > No to cale szczescie. Ale z argumentami tez sobie kiepsko radziles.
    > Jesli ktos twierdzi, ze po wejsciu do unii wzrosna ceny, to chyba nigdy
    > nie byl za zachodnia granica. To jest podstawowy i do tego wyssany z
    > palca argument naszych eurosceptykow. I tyle.

    Na razie to ty nie podales argumentow za UE, ale jesli chcesz wiecej to odsylam
    do Najwyzszego Czasu. Rowniez z mediow mozesz sie dowiedziec o pogarszajacej
    sie sytuacji na rynku pracy w Reichu lub Francji. Skad np. wzial sie pomysl
    podwyzszenie wieku emerytalnego w tych krajach co spotaklo sie z takimi
    protestami np. we Francji.
    Rowniez twoj optymizm co do cen jest niepoprawny, badz naogladales sie
    programow w czerwonej TVP1/2. To jest niepodwazalny fakt, ze ceny zywnosci i
    tak juz drogie w naszym kraju jeszcze bardziej wzrosna. Wskutek podwyzszenia
    stawek Vatu wzrosna ceny na takie rzeczy m.in.: art. dzieciece, materialy
    budowalne, materialy medyczne, ogloszenia prasowe, uslugi prawne, srodki
    produkcji rolnej, wstep na imprezy sportowe, uslugi komunikacyjne. A czy Tobie,
    mnie, naszym bliskim urosna pensje? Nie!
    UE jest systemem znajdujacym sie na rowni pochylej. Stad wlasnie przebiegli
    eurosocjalisci wymyslili hurtowe poszerzenie bardzo tanim kosztem, co moze dac
    impuls wzrostowy na 15-20 lat dla przede wszystkim bogatszej czesci Europy.
    Na koniec argument moze mniej istotny: nie zyczylbym sobie by ludzie, ktorzy
    skompromitowali sie przeszloscia w poprzednim systemie, pelniac w przeszlosci
    funkcje w PZPR "wprowadzali" nas dzisiaj do Europy, a potem majac juz
    wszystko "gdzies" reprezentowali moj kraj za 150tys. zl na miesiac z moich, w
    dodatku podatkow.