  • Data: 2003-05-23 22:45:45
    Temat: Re: co Panstwo sadza
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Dave" <w...@o...pl> writes:

    > bzdura. Wszyscy oszusci podatkowi, lapowkarze maja placic tyle samo co
    > uczciwie pracujacy ?

    Wtedy nie byloby oszustow podatkowych :-)

    > Poza tym nie ma rownego korzystania. Jak kogos nie stac na rower to nie
    > bedzie korzystal z drog a przynajmniej nie w takim stopniu jak ci co maja
    > nowe Mercedesy.

    A kto powiedzial, ze drogi maja byc oplacane z podatkow?

    > Jak kogos nie stac na pojechanie na badania do miasta to nie
    > bedzie korzystal ze sluzby zdrowia tak jak ten co bedzie leczyl sie w
    > najlepszych klinakach w kraju.

    Taaak, niby teraz "najlepsze kliniki w kraju" sa za darmo.
    Moze oczywiscie pojechac np. ambulansem.

    > itd. Poza tym podatek poglowny jest wymyslem
    > utopistow i nigdy nie byl i nie bedzie wprowadzony wiec nie ma o czym mowic.

    Na pewno nie odbedzie sie to szybko, ale ze sprawiedliwoscia nie ma to
    nic wspolnego.

    > To takie dobre haslo na ktore mozna lapac narybek polityczny bo wiadomo ze
    > dzieki dobrym haslom mozna wygrac wybory a to ze nie beda one realizowane
    > wie kazdy sensownie myslacy czlowiek.

    Nie, wlasnie takie haslo nie daje szans wygrania wyborow.

    > Ja mam natomiast propozycje jeszcze
    > bardziej awangardowego podatku ale za to takiego ktory mozna z powodzeniem
    > wprowadzic: majatkowy. Zamiast wszystkich podatkow w stylu dochodowy,
    > gruntowy, katastralny etc kazdy powinien placic podatek od majatku ktorego
    > nie wykorzystuje w celach produkcyjnych.

    Dlaczego akurat w celach produkcyjnych i jak to sprawdzac?
    Dlaczego ludzie mieliby placic nierowne podatki (bo zalezne od czegos,
    np. od majatku), jesli panstwo daje im tyle samo?

    > Dzieki temu ci co dorobili sie na
    > lapowkach tez by musieli z tego zaplacic podatek.

    Takich ludzi nalezaloby rozliczyc z tego, a nie legalizowac im lapowki
    podatkiem.

    > Podobnie ludzie zyjacy ze
    > spadkow, niepracujacy i nie placacy podatkow a majacy ogromne fortuny.

    O, tak. Nie pracuje a je. Wrog ludu, jednym slowem.

    > Oczywiscie wiem ze decydenci naleza do ludzi majetnych wiec na tego typu
    > podatek raczej sie nie doczekam...

    Za to masz szanse w kampanii wyborczej.

    Jednakowy podatek dla wszystkich jest co prawda sprawiedliwy, ale nierealny
    - najmniej zarabiajacy i w ogole bezrobotni musieliby sporo doplacac.
    Podatek liniowy jednak jest realny i jest daleko bardziej sprawiedliwy
    od obecnych "rozwiazan".
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator