  • Data: 2021-10-26 17:32:45
    Temat: Re: citek mnie dręczy
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 26 Oct 2021 16:59:24 +0200, w <617817cd$0$541$65785112@news.neostrada.pl>,
    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

> [...]
    com>, Dawid Rutkowski

    rejestrze zastrzeżonych (a bankom wolno stamtąd wszystko zasysać?).

> [...]
    >
    > Art. 89. [Zameldowanie]
    > 1.
    > Adres miejsca zameldowania zamieszczony w dowodzie osobistym wydanym na
    > podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji
    > ludności i dowodach osobistych od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy
    > nie potwierdza adresu miejsca zameldowania.
    > 2.
    > Zmiana adresu miejsca zameldowania posiadacza dowodu osobistego wydanego
    > na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji
    > ludności i dowodach osobistych nie stanowi podstawy do jego wymiany.

    Wymiana i unieważnienie dowodów osobistych
    INFORMACJA DOTYCZĄCA WYMIANY I UNIEWAŻNIENIA DOWODÓW OSOBISTYCH

    Ustawa z dnia 03 października 2008r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych (Dz.U. Nr 195, poz. 1198) w istotny sposób znowelizowała
    ustawę z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    (jednolity tekst Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.). Wprowadziła ona
    z dniem 01.01.2009 r nowa instytucję prawną, a mianowicie

    unieważnienie dowodu osobistego z urzędu

    Posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek wymienić ten dokument w razie:

    1) zmiany danych, które się zamieszcza w dowodzie osobistym. Wniosek należy
    złożyć w terminie do 14 dni od dnia doręczenia osobie obowiązanej do posiadania
    dowodu osobistego ostatecznej decyzji administracyjnej lub prawomocnego
    orzeczenia sądu stwierdzających zmianę danych albo od dnia sporządzenia aktu
    małżeństwa stwierdzającego zmianę nazwiska, a w przypadku małżeństwa zawartego
    przed konsulem lub organem zagranicznym - od dnia doręczenia odpisu aktu
    małżeństwa.