  • 41. Data: 2010-02-16 23:47:54
    Temat: Re: chwila strachu w EB
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    notveryoldman <n...@g...pl> writes:

    > W dniu 2010-02-15 10:55, bzdreg pisze:
    [...]
    > Jeśli zlecenie jest na dany dzień, to o godzinie 0:01 (no, niech będzie:
    > o 0:15) ono ma być wykonane. Jeśli system tak nie działa, to znaczy, że
    > jest zły.

    Jaki bank ma wg Ciebie dobry system?
    KJ

    Math is like love -- a simple idea but it can get complicated.
    -- R. Drabek

  • 42. Data: 2010-02-17 05:26:24
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    W dniu 2010-02-17 00:47, Kamil Jońca pisze:

    > Jaki bank ma wg Ciebie dobry system?

    biorąc pod uwagę to, że nie zaglądam do banku o pierwszej, ale około
    szóstej, jestem zadowolony z Lukasa, zwłaszcza z części dotyczącej
    płatności (z wyjątkiem nieistniejącej możliwości ich sortowania).
    dlatego też tam realizuję zlecenia stałe (teraz już niestety na zwykłym
    e-koncie, a nie na Plus). EB natomiast jest do oszczędzania i płatności
    doraźnych.

    ale zastrzegam, że wielu systemów nie znam.

  • 43. Data: 2010-02-17 06:16:16
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wcześniej napisałeś:
    "Jeśli zlecenie jest na dany dzień, to o godzinie 0:01 (no, niech będzie:
    o 0:15) ono ma być wykonane. Jeśli system tak nie działa, to znaczy, że
    jest zły."

    To w końcu minutę po północy czy "na szóstą"?

    Bo ja osobiście nie znam systemu w PL który by wykonywał "minutę po północy"
    [...]
    > ale zastrzegam, że wielu systemów nie znam.

    Widać.

    KJ

    Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
    -- Mike Coleman

  • 44. Data: 2010-02-17 07:11:42
    Od: bzdreg <n...@n...com>

    notveryoldman pisze:

    > Cała ta dyskusja ma pokazać, że system EB nie działa w sposób
    > zdeterminowany i dlatego trudno mu zaufać. Na przykład kilka razy
    [...]
    > I EB właśnie ma zły system. Co nie znaczy, że się nie nadaje. Wprost
    > przeciwnie. Tylko trzeba wiedzieć, że można się natknąć na niespodzianki.

    Dokładnie tak. System w EB jest "jaki jest", a % w EB i darmowość na
    tyle atrakcyjne, że będziemy z niego korzystać.

    A czego wymagalibyśmy w poruszanych w tym wątku kwestiach?
    Między innymi:

    Po północy wraca kasa z lokat wewnętrznych i wykonywane są przelewy
    wewnętrzne.

    Jeśli jest zlecony wcześniej przelew z realizacją na dany dzień, to po
    północy pieniądze się blokują (saldo jest o tyle większe od dostępnych
    środków), ale do czasu "zapadnięcia" pierwszego eliksiru przelew można
    odwołać.

    (Powyższe "po północy" powinno oznaczać pory najmniejszej aktywności,
    czyli jak sądzę godziny 2-4)

    Jeśli kasy na koncie nie ma, to generowany jest email do klienta (albo
    SMS, jeśli konto ma ten ficzer), a dostępność środków jest sprawdzana
    przed "zapdanięciem" każdego kolejnego elikskiru. Między innymi przelew
    MA się zrealizować w danym dniu 3-im eliksirem, jeśli kasa wpłynie na
    konto 1-szym z zewnątrz.

    Każdy zlecony przelew MA być widoczny ALBO w oczekujących, ALBO w
    wykonanych, ALBO w "w trakcie realizacji" (jeszcze nie wyszedł, ale już
    nie można cofnąć).

    Poza tym - nie tylko treść, ale i forma: System transakcyjny ma być
    wolny od dupereli typu flash i zawartość aktywna. Ma działaś w https i
    na każdej przeglądarce, każdym sprzęcie (każdym telefonie).

    Każdy sysem bankowy, który tych cech nie posiada jest *DO DUPY*. Jest
    systemem stworzonym nie z myślą o wygodzie klienta, ale z myślą o
    oszczędzaniu na informatykach albo chłodzeniu procesorów.

    I bardzo bym sobie życzył, aby "porównywacze" uwzględniali powyższe w
    rankingach kont.

    --

    Tnx. Pzdr. Bzd.

  • 45. Data: 2010-02-17 07:19:15
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-17 00:47, Kamil Jońca wrote:

    > [...]
    >
    > Jaki bank ma wg Ciebie dobry system?
    > KJ

    Pod względem stabilności wykonywania zleceń ?
    Np. VW, mBank
    Oczywiści zupełnie nie biorę pod uwagę jakości/użyteczności
    interfejsu...

    witrak()

  • 46. Data: 2010-02-17 07:20:06
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-17 00:47, Kamil Jońca wrote:

    > [...]
    >
    > Jaki bank ma wg Ciebie dobry system?
    > KJ

    Pod względem stabilności wykonywania zleceń ?
    Np. VW, mBank, Lukas

  • 47. Data: 2010-02-17 07:28:59
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-17 08:11, bzdreg wrote:
> [...]
    > tyle atrakcyjne, że będziemy z niego korzystać.
    >
    > A czego wymagalibyśmy w poruszanych w tym wątku kwestiach?

    Popieram w całej rozciągłości - i dodaję parę drobiazgów.

> [...]
    > przed "zapdanięciem" każdego kolejnego elikskiru. Między innymi przelew
    > MA się zrealizować w danym dniu 3-im eliksirem, jeśli kasa wpłynie na
    Lub drugim, jeśli czas pozwoli.

    > Każdy zlecony przelew MA być widoczny ALBO w oczekujących, ALBO w
    > wykonanych, ALBO w "w trakcie realizacji" (jeszcze nie wyszedł, ale już
    > nie można cofnąć).

    Powinno też dać się wybrać do wyświetlenia więcej niż jedną
    kategorię (np. "wykonane"+"w realizacji").

    W historii rachunku i potwierdzeniu przelewu powinny być
    wyświetlane/drukowane: identyfikator transakcji i data i godzina
    wpływu (zewn)/złożenia (wewn) - albo przynajmniej księgowania (Lukas
    tak ma).

> [...]
    > oszczędzaniu na informatykach albo chłodzeniu procesorów.
    >
    > I bardzo bym sobie życzył, aby "porównywacze" uwzględniali powyższe w

    witrak()

  • 48. Data: 2010-02-17 08:23:03
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 08:11:42 +0100, bzdreg napisał(a):

    > Każdy sysem bankowy, który tych cech nie posiada jest *DO DUPY*. Jest
    > systemem stworzonym nie z myślą o wygodzie klienta, ale z myślą o
    > oszczędzaniu na informatykach albo chłodzeniu procesorów.

    I wszystko za darmo.
    Nie chce was rozczarować, ale systemy bankowe sa pisane po to by bank
    więcej zarabiał (lub spełniał wymagania stawiane przez przepisy). To co
    widzi klient to malutki fragment systemu, każda dodatkowa funkcjonalność
    kosztuje. A skoro klienci nie odchodzą (bo ważniejsze są odsetki) to po co
    wydawać pieniądze?

    --
    Kojer

  • 49. Data: 2010-02-17 08:34:35
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-17 09:23, Robert Kois wrote:

> [...]
    > kosztuje. A skoro klienci nie odchodzą (bo ważniejsze są odsetki) to po co

    Klakierom banków dziękujemy!

  • 50. Data: 2010-02-17 08:45:31
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 09:34:35 +0100, witrak() napisał(a):

    > Klakierom banków dziękujemy!

    A marzycielom bez kontaktu z rzeczywistością? Możesz oczywiście sobie
    wymyślać jakie cuda powinien mieć system bankowy ale to nie zmieni faktu,
    że bank musiałby za te cuda zapłacić. A skoro nie ma potrzeby biznesowej to
    nikt nie da złamanego grosza. Taka jest rzeczywistość.

    --
    Kojer