  • 1. Data: 2010-02-14 16:24:34
    Temat: KK Alior - kolejna obserwacja
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Całkowicie przypadkiem zawiało mnie do marketu Alma. Płatność kartą
    poszła z paska i o dziwno na PIN a nie podpis. W kerfjucie jak karta
    poszła z paska to musiałem podpisać. Ktoś chyba wspominał, że w Aliorze
    jest tak: chip=pin, pasek=podpis. No niestety, ale chyba tak nie jest.

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2010-02-14 16:36:44
    Temat: Re: KK Alior - kolejna obserwacja
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > poszła z paska to musiałem podpisać. Ktoś chyba wspominał, że w Aliorze
    > jest tak: chip=pin, pasek=podpis. No niestety, ale chyba tak nie jest.

    dokładnie tak jak piszesz, kk z Aliora jest nieprzewidywalna...wczoraj w
    PiP pasek + PIN, a w kerfurze pasek + podpis

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-02-14 16:57:54
    Od: BK <b...@g...com>

    On 14 Lut, 17:36, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > dokładnie tak jak piszesz, kk z Aliora jest nieprzewidywalna...wczoraj w
    > PiP pasek + PIN, a w kerfurze pasek + podpis

> [...]

    Ale bylo conajmniej dziliard razy na grupie, ze nie ma zaleznosci
    pasek/chip/podpis/pin.

    Kwestia autoryzacji to w pierwszej kolejnosci sprawa terminala.

  • 4. Data: 2010-02-14 18:25:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 14 Feb 2010 08:57:54 -0800, BK napisał(a):

    > Ale bylo conajmniej dziliard razy na grupie, ze nie ma zaleznosci
    > pasek/chip/podpis/pin.
    >
    > Kwestia autoryzacji to w pierwszej kolejnosci sprawa terminala.

    Też mi się tak wydawało, że to zależy od terminala a nie od kraty lub
    banku, ale tak jak napisałem, coś mi świtało o tym zestawieniu pin pasek,
    ale być może to ja coś pokręciłem.

    --
    xbartx

  • 5. Data: 2010-02-14 19:26:52
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-02-14 17:24, xbartx pisze:
> [...]
    > poszła z paska to musiałem podpisać. Ktoś chyba wspominał, że w Aliorze
    > jest tak: chip=pin, pasek=podpis. No niestety, ale chyba tak nie jest.

    Ja ostatnio też miałem : pasek + pin. Nieźle się zszokowałem. Jak dla
    mnie porażka.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2010-02-15 07:35:08
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 14 Feb 2010 20:26:52 +0100, Mithos napisał(a):

    > Ja ostatnio też miałem : pasek + pin. Nieźle się zszokowałem. Jak dla
    > mnie porażka.

    Tak jak napisał BK to jest kwestia ustawienia terminala, więc jakby nie
    masz na to żadnego wpływu, niestety.

    Xenocide

  • 7. Data: 2010-02-15 09:51:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Kwestia autoryzacji to w pierwszej kolejnosci sprawa terminala.

    dostalem karte przedplacona Bonus+ z infolinii dowiedzialem sie, ze
    autoryzowana jest na podpis...TYLKO na podpis!

    pomijajac rozne automaty, czy niezaleznie od terminala (i jego
    ustawienia) zawsze bedzie ona wymagala podpisu?

    karta jest plaska z logo visa, wyglada jak VE czyli (gdyby to byla
    standardowa VE) to bylaby (w wiekszosci przypadkow) autoryzowana pinem

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2010-02-15 11:46:55
    Od: luc <b...@g...net>

    On 15 Lut, 10:51, RobertS <b...@x...pl> wrote:
> [...]
    >
    > karta jest plaska z logo visa, wyglada jak VE czyli (gdyby to byla
    > standardowa VE) to bylaby (w wiekszosci przypadkow) autoryzowana pinem

    Miałem to cudo - swego czasu pytałem się na grupie, jak z tego
    najszybciej wybrać kasę. W bankomacie nie użyjesz, z visa cashback nie
    działa (sprawdzałem w empiku). Na Neste nie chciałem ryzykować
    połknięcia karty przez dystrybutor. Ostatecznie wypstrykałem to w
    dwóch transakcjach, bo okres przedświąteczny ułatwia szybkie pozbycie
    się dostępnego limitu :-)

    pzdrwm
    luc

  • 9. Data: 2010-02-15 14:18:48
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > połknięcia karty przez dystrybutor. Ostatecznie wypstrykałem to w
    > dwóch transakcjach, bo okres przedświąteczny ułatwia szybkie pozbycie

    generalnie interesowalo mnie jak na taką kartę zareaguje terminal, który
    w zwyczaju ma wymagać podawania pinu

    a co do samej karty to najlepiej zaplacic nią tylko raz (i wykorzystac
    caly limit), bo kazda transakcja kosztuje 50gr
    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2010-02-15 19:13:10
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-02-15 08:35, xbartx pisze:
    > Tak jak napisał BK to jest kwestia ustawienia terminala, więc jakby nie
    > masz na to żadnego wpływu, niestety.

    Ja o tym wiem ale i tak uważam, że to jest beznadziejne rozwiązanie.

    Jakoś w czasach gdy c(h)ipy jeszcze raczkowały, a moje karty ich nie
    miały to nie było czegoś takiego jak PIN/pasek.

    --
    Mithos