  • Data: 2005-03-22 11:46:22
    Temat: Re: chip w KK - dobrze czy źle?
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > To, co opisujesz, to jest wlasnie gotowka, tyle ze plastikowa. Banknot
    > z Jagiełłą tez dziala bez pinu.

    Ale ta gotowka jest nadal zaszyta na karcie. Ktora jest normalna karta
    debetowa, bankomatowa itd.

    > Ale jest podstawowa sprawa - moge stracic tylko tyle pieniedzy, ile
    > sam na te karte nagralem.

    Tak. To podstawa dzialania tego systemu.

    > A przy okazji - czy uzywanie tej karty jako wlasnie portfela na 'cash'
    > jest tansze od tradycyjnego placenia karta? Czy moze wiecej punktow
    > przyjmuje?

    Czesto jest tak, ze nie ma zwyklego terminala, a jest terminal cash.
    Podejrzewam, ze po prostu jest to tansze rozwiazanie takze dla sprzedawcy (w
    sensie jakichs prowizji). Za korzystanie z funkcji cash (w sensie platnosci)
    - nic nie placisz. Karte doladowujesz w bankomacie z wlasnego rachunku.
    Jedyny koszt, to koszt karty Maestro (tak tak - tutaj nie ma czegos takiego
    jak darmowa karta), ale ja musisz miec tak czy siak.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based