  • 21. Data: 2005-04-24 12:13:46
    Temat: Re: chip-karta - komu robi dobrze?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl> writes:

    > Dużo poniżej? Jeżeli nie to jak opłaca się TPSA sprzedawać te z 25
    > impulsami? Ceny nie pamiętam, ale 16zł to chyba nie kosztowało...

    Jesli tak to duuuzo ponizej - nie wiem jak przy 10k sztuk, ale przy
    10 sztukach podobne karty kosztuja ~ c50 (US).

    Aczkolwiek nie wiem co ma 16 zl do tego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2005-04-24 15:42:55
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dużo poniżej? Jeżeli nie to jak opłaca się TPSA sprzedawać te z 25
    > impulsami? Ceny nie pamiętam, ale 16zł to chyba nie kosztowało...

    Za 2 EUR można kupić przyzwoitą kartę mikroprocesorową. Pamięciowa sporo
    poniżej 1 EUR.

  • 23. Data: 2005-04-24 18:08:51
    Od: And <A...@...pl>

    rsa127 wrote:

    > Za 2 EUR można kupić przyzwoitą kartę mikroprocesorową. Pamięciowa sporo
    > poniżej 1 EUR.

    no to czyli niezbyt dobrze pamiętam :) , ale z tą kartą miałem kontakt
    2-3 lata temu..

    --
    == And.
    ==

  • 24. Data: 2005-05-15 20:28:32
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    > Weź pod uwagę, że przy karcie chipowej, aby być obciążonym kosztem
    > transakcji z PIN-em muszą być spełnione 2 warunki: ktoś podpatrzy Twój PIN i
    > dasz sobie ukraść kartę. Przy karcie tylko z paskiem możesz mieć kartę nadal
    > w portfelu, złodzieję ją skopiują i mogą szaleć. Do tego po skopiowaniu i
    > naniesieniu na inny plastik nie muszą nawet fałszować podpisu. Zatem moim
    > zdaniem karta chipowa jest bezpieczniejsza.
    1. W tym przypadku mogą wyciągnąć z bankomatu - bo w 99% (tak
    przypuszczam) obsługa jest _tylko_ po pasku.
    2. Transakcji takiej jak powyżej nie możesz zareklamowąc więc tracisz
    wszystko...

    Tomek

  • 25. Data: 2005-05-15 20:30:59
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Roman Sąsiada wrote:

    > Visy BZWBK mają i chip, i pasek. Co najciekawsze (i bardzo mnie
    > wkurzające) PIN jest żądany również gdzy terminal nie obsługuje chipa i
    > transakcja jest realizowana przez przeciągnięcie paskiem przez POSa.
    > Myślałem, że w takiej sytuacji pozostaje - jak dawniej - podpis, ale
    > się myliłem :-(

    Po co żądać PINu?!

    Do licha oszaleli?
    Jak zapewnić bezpieczeństwo kiedy gromadka ludzi patrzy Ci na ręce w
    hipermarkecie?
    Ja rezygnuję z takiej karty.
    Tzn. używam już tylko do zakupów na Neste24. :-)

    Tomek

  • 26. Data: 2005-05-15 20:31:52
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    rsa127 wrote:

    > PIN ten sam. Kwestia gustu. Dla mnie podpis jest wygodniejszy, ale mimo
    > wszystko czuję się bezpieczniej z PINem.

    Transakcje z podpisem można reklamować a z PINem już nie...

    Tomek

  • 27. Data: 2005-05-16 08:03:38
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    PIN teraz w wielu miejscach jest wymagany. musiałby cię napaść dokłądnie
    ten kto zobaczył z kolejki co wpisujesz. samo zobaczenie też zresztą nie
    jest łatwe bo drugą ręką zasłaniasz klawiaturę przy wpisywaniu.

  • 28. Data: 2005-05-17 07:43:19
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Dnia 2005-05-15 22:31, Użytkownik Tomasz napisał:

    > Transakcje z podpisem można reklamować a z PINem już nie...

    Owszem, można.
    Polecam lekturę art. 28 ust. 5 Ustawy o elektronicznych instrumentach
    płatniczych.
    Oczywiście nie jest to takie łatwe jak w przypadku podpisu (gdzie
    wystarczy ekspertyza grafologiczna), ale mimo wszystko możliwe.

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl