    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: cena slawy
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 28 Apr 2019 12:18:29 +0200

    Dnia Sun, 28 Apr 2019 08:57:05 +0200, Szymon napisał(a):

> [...]
    > potwierdzenie, iż po nim przestanę być klientem banku. Mija miesiąc
    > konto nie zostaje zamknięte. Piszę przez pocztę wewnętrzną. Następnego
    > dnia zamykają (w Idei kilka monitów bez reakcji). Informują, że dostęp
    > internetowy musi być osobno wypowiedziany (czyli - podobnie jak w Idei
    > pracownik źle poinformował klienta). OK - idę do placówki. Zamykają od
    > ręki (w Idei miesiąc wypowiedzenia dostępu, po którym on oczywiście
    > działa).
    > Podobne sytuacje, jednak rozumiem, że w CA to drobny błąd,

    No coz, ja CA inaczej pamietam.
    Wypowiedzialem w oddziale (a moze nawet w Centrali), dostalem wydruk,
    dostep przez internet albo od razu zniknal, albo tylko dane konta i
    historia zniknely ...a na e-mail wyciagi co miesiac nadal przychodzi.

    Jako, ze mi to nie przeszkadzalo, to sobie spokojnie czekalem.
    I usiluje sobie przypomniec, czy im po paru miesiacach napisalem, ze
    moze by warto konto zamknac, czy nie ... ale jesli napisalem, to
    efektu nie przynioslo :-)

    > Zaciekawia mnie jeszcze jeden aspekt... Idea jest notowana na giełdzie.
    > Z pewnością część inwestorów kieruje się takim parametrem, jakim jest
    > liczba klientów spółki. Podejrzewam, że także samych klientów - wszak
    > sukces PKO BP, Pekao wynika nie tyle z atrakcyjnej oferty depozytów, co
    > z wielkości banku. Pewnie także AmberGold nie byłby tak popularny, gdyby
    > nie rosnąca lawinowo liczba klientów (wszak X klientów nie może się
    > mylić)...

    Ale taki twor jak AG musi jeszcze miec dobra oferte ...

    > I teraz... Jeśli znaczący procent klientów w Idei to tacy,
    > którzy są przekonani, iż skutecznie rozwiązali umowy (mają
    > wypowiedzenia, nie sprawdzili po miesiącu czy nadal są w systemie) to
    > wówczas inwestorzy opierają swoje decyzje na nieprawdziwych danych.
    > Wydaje się, że wprost celowo zawyżonych przez bank (a "jeżeli sygnałów
    > jest więcej" to można wprost uznać to za strategię biznesową).

    Ale C-A nie jest spolka gieldowa, tzn polskie CA.

    > Osobną kwestią jest oczywiście o przetwarzanie danych osobowych, RODO
    > itd. Wydaje mi się, że po rozwiązaniu wszelkich umów bank powinien
    > zakończyć np. wysyłania mi wyciągów z konta, które winno być zamknięte.

    Informacje o koncie powinien trzymac dlugo.
    Nie wiem, czy sa jakes przepisy, ale sami mowia ze miesiac czy dwa na
    uregulowanie ewentualnych spoznionych rozliczen, dla celow wlasnej
    ksiegowosci to chyba z 5 lat.
    Klientowi tez sie moze przydac, ze bedzie mogl wykazac jakas platnosc
    sprzed kilku lat, albo jak US kontrole zrobi.

    I taka sprawe z Anglii pamietam - rodzina zmarlego znalazla za szafa
    ksiazeczke oszczednosciowa, z grubsza kwota.
    A bank mowi "nie mamy takiego konta".
    I tlumaczy - moze zgubil ksiazeczke, wiec zamknal konto.
    A poniewaz to bylo wiele lat temu, to dokumenty trafily do niszczarki.
    I kto tu ma racje ?

    Liwiuszu - ksiazeczek oszczednosciowych juz u nas nie ma, ale jakby
    byly ... ile lat od ostatniej operacji moglby sie bank na klienta
    wypiac? 3 czy 10 ?
    Nie mamy pana pieniedzy i co pan nam zrobi ? :-)

    Tez sie zastanawiam, czy mi sie jedna lokata nie zapodziala :-)

    J.