    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: brak blokady na ekarcie mBanku
    Date: 31 Dec 2001 18:44:20 +0100

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) writes:

    > Musza. Wymogi rozliczenia.

    No to chyba od wczoraj. Bo normalnie to mozna bylo wziac kartke papieru,
    napisac na niej numer karty z data, kwota i ew. podpisem (sklep dopisywal
    swoje rzeczy) i bylo to rozliczane offline bez zadnej autoryzacji.

    > A mozesz podac jakies przyklady?

    No normalnie tak bylo w praktyce. Plaska karta, elektroniczny terminal,
    kwit po sekundzie, zadnej autoryzacji. Fizycznie niemozliwe bylo, by
    ten terminal zapytal o cokolwiek kogokolwiek - dialup.

    Obciazenie po kilku tygodniach, zadnych wczesniejszych blokad itp.

    Analogicznie w bankomatach, chociaz tam chyba tylko nie bylo blokady,
    ale mam nadzieje ze sprawdzalo czy PIN sie zgadza (nie probowalem
    z blednym, ale trwalo to chwile). Moglem wyciagnac praktycznie dowolna
    ilosc gotowki z bankomatow.

    Ja wiem, ze takie rzeczy nie powinny sie zdazac, i formalnie jest to
    bledne, ale wynika z tego, ze technicznie nie ma przeszkod by dokonac
    takiego obciazenia.

    > Raczej aklajer. Issuera to taki problem nie interesuje.

    Jednak interesuje, bo to on w koncu ma zaplacic i moze po prostu
    odmowic, tak jak odmawia zalozenia blokady.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator