  • Data: 2002-01-01 16:15:56
    Temat: Re: brak blokady na ekarcie mBanku
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, Dec 31, 2001 at 06:44:20PM +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > No to chyba od wczoraj. Bo normalnie to mozna bylo wziac kartke papieru,
    > napisac na niej numer karty z data, kwota i ew. podpisem (sklep dopisywal
    > swoje rzeczy) i bylo to rozliczane offline bez zadnej autoryzacji.

    Dla elektrona?!?!?

    > Analogicznie w bankomatach, chociaz tam chyba tylko nie bylo blokady,
    > ale mam nadzieje ze sprawdzalo czy PIN sie zgadza (nie probowalem
    > z blednym, ale trwalo to chwile). Moglem wyciagnac praktycznie dowolna
    > ilosc gotowki z bankomatow.

    Dla bankomatow moze (_moze_) byc inaczej. Przyklad - plaskata VE pkobp
    i jej wszystkie sciezki prowadzace do konta zainteresowanego.

    > Ja wiem, ze takie rzeczy nie powinny sie zdazac, i formalnie jest to
    > bledne, ale wynika z tego, ze technicznie nie ma przeszkod by dokonac
    > takiego obciazenia.

    Nie ma.

    > Jednak interesuje, bo to on w koncu ma zaplacic i moze po prostu
    > odmowic, tak jak odmawia zalozenia blokady.

    Pierwsej platnosci dokunuje aklajer. Tez na jakiejs podstawie - w tej
    sytuacji nie ma podstawy do rozliczenia.

    Tylko ze tez troche teoretyzujemy bo konkretnego przykladu nie mamy na
    tapecie. ;-(

    --

    --w