  • 21. Data: 2002-12-05 13:04:42
    Temat: Re: błąd w systemie Multibanku - pilnujcie wyciągów!
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Dec 2002 09:18:06 +0100, "Krzysztof Kowalski"

    > IMHO macie debety przez lokaty, które kończą się w dni wolne, a
    >środki są do dyspozycji już w poprzedzający dzień roboczy.
    >Używając tych pieniędzy można wpaść w debet.

    Można, ale nie powinno tak być.

    >Ale nie jest to nic niezwykłego (nie
    >twierdzę, że jest to wygodne :-),

    ;-))

    > bo podobny mechanizm jest np dla operacji
    >kartowych - saldo jest dodatnie np jeszcze przez dwa dni, ale potem
    >następuje księgowanie z datą wsteczną.

    jest niezwykłe, ze np. VE można spowodować debet.

    Z blokadą nie czeka sie do poniedziałku.

    >Moja rada - nie ruszać pieniędzy z lokat do momentu zapadnięcia lokaty.

    Równei dobrze można nie korzystać z pieniędzy w dni wolne. ;-((

    Ktoś może oczekiwać że pieniądze
    (jakiś przelew z innego tytułu)
    dotarły w piątek na jego konto.
    Wybiera je z bankomatu (dostaje potwierdzenie, ze ma środki)
    a okazuje się, że pieniadze nie dotarły tylko skończyła się lokata
    którą bank pokazuje i "kusi".

    Regulamin nie pozwala na robienie debetu.
    Klient jest karany (niedozwolony debet) z powodu
    zawiłości przetwarzania w banku.
    (jakieś marmurkowe nawyki).

    >Klient staje się ofiarą chęci zbyt wczesnego wykorzystania postawionych mu środków.

    Raczej jest "wprowadzany w błąd"
    Nie widzę tu "chęci" a raczej "zachęcanie"

    >Środków, które w momencie postawienia do dyspozycji są zaksięgowane z datą przyszłą.

    To właśnie jest problem
    One nie tyle są "postawione do dyspozycji"
    co raczej bank "godzi sie" na debet.

    Dlaczego musi być księgowane "w dzień roboczy" ?
    (dlaczego nie mozna "zablokować" tych (nadpłaconych)
    pieniędzy na 1-2 dni ?)

    pozdrawiam
    BAH
    PS.
    a może lokaty winny mieć daty zapadalności w dni robocze ?

  • 22. Data: 2002-12-05 15:46:08
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    > Regulamin nie pozwala na robienie debetu.
    > Klient jest karany (niedozwolony debet) z powodu
    > zawiłości przetwarzania w banku.
    > (jakieś marmurkowe nawyki).

    Jeszcze trochę i określenie "marmurowy" będzie słowem wręcz obelżywym ;-)))

    K. Kowalski

  • 23. Data: 2002-12-05 16:17:41
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Krzysztof Kowalski wrote:

> [...]
    > środków. Środków, które w momencie postawienia do dyspozycji są zaksięgowane

    Krzysztofie, system Multi nalicza opłaty i odsetki za debet niedozwolony
    nawet wtedy jak nie ma lokat kończących się w dzień wolny.
    Po złożonej reklamacji bank po około 10 dniach oddaje na konto bez słowa
    wyjaśnienia pobrane kwoty.
    Zaraz na priv Ci wyślę nr klienta, to sobie popatrzysz co tam się ew.
    dzieje...

    pzdr

    Tomek

  • 24. Data: 2002-12-05 17:50:14
    Od: "Piotrek" <p...@n...interia.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl> napisał w
    wiadomości news:asnb2p$rbn$1@shilo.silesia.pik-net.pl...
    > <s...@p...onet.pl> wrote in message
    [...]
    > I naprawdę ani Ty, ani autor wątku nie poprosiliście o wyjaśnienie - co
    jest
    > nie tak? IMHO macie debety przez lokaty, które kończą się w dni wolne, a

    A co mnie to obchodzi? Za pierwszym razem było wielkie zdziwienie, za drugim
    konsultant bez wdawania się w szczegóły przyjął reklamacje, pewnie setną na
    ten sam temat.

    Poza tym intensywne emocje i ton Pana listów budza moje podejrzenia co do
    szczerosci intencji - może lepiej pisać z adresu k...@m...com.pl
    :-)

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 25. Data: 2002-12-05 17:53:43
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@n...interia.pl> napisał w
    wiadomości news:aso3mj$pap$1@news.tpi.pl...

    > Poza tym intensywne emocje i ton Pana listów budza moje podejrzenia co do
    > szczerosci intencji - może lepiej pisać z adresu k...@m...com.pl

    To miala byc wielka dekonspiracja :)

    --
    JaKi

  • 26. Data: 2002-12-05 18:25:14
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Klient staje się ofiarą chęci zbyt
    > wczesnego wykorzystania postawionych mu środków. Środków, które w
    > momencie postawienia do dyspozycji są zaksięgowane z datą przyszłą.

    Jezeli jestem w stanie zrozumiec (chociaz NIE WYBACZYC) ksiegowania operacji kartami
    na tydzien wczesniej, zanim
    bank musi je z mojego rachunku wyksiegowac, to na chinskiego boga nie rtozumiem
    sformulowania "srodki postawione do
    dyspozycji zaksiegowane z data przyszla" :-) Znaczy co? Mam na koncie a nie moge
    wydac? Srdoki dostepne >>0, saldo

    A tak w ogole skad szatanski pomysl wykonywania operacji przypadajacych w sobote,
    niedziele czy swieta z data
    piatkowa???? Jest do tego jakakolwiek podstawa prawna? Czy podstawa sw.p. Artura A.?

    M.

  • 27. Data: 2002-12-06 08:10:29
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Piotrek" <p...@n...interia.pl> wrote in message
> [...]
    drugim
    > konsultant bez wdawania się w szczegóły przyjął reklamacje, pewnie setną

    Jak Cię nie obchodzi to nie dziw się, że nie wiesz - za jakiś czas znowu
    będziesz się użalał nad tym samym problemem ;-)

    > Poza tym intensywne emocje i ton Pana listów budza moje podejrzenia co do
    > szczerosci intencji - może lepiej pisać z adresu k...@m...com.pl
    > :-)

    Możesz pisać nawet na adres S...@p...wroblewski ;-))) Aha i nie
    zapomnij też przyjąć, że pracuję w bankierze - bo to jest tu ulubiony numer
    :-)

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 28. Data: 2002-12-06 08:15:19
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

> [...]
    > dyspozycji zaksiegowane z data przyszla" :-) Znaczy co? Mam na koncie a
    nie moge wydac? Srdoki dostepne >>0, saldo

    Dokładnie to samo robi Pekao SA z operacjami kartowymi (przynajmniej tak
    było jak zamykałem Eurokonto). Nie blokuje środków pod autoryzacje, a
    jednocześnie operacje rozlicza z datą operacji. Masz więc na koncie środki,
    których nie możesz ruszać, bo jak je ruszysz to wpadniesz w debet. I to też
    jest niewygodne.
    Niemniej, ja po pierwszym razie zrozumiałem ten mechanizm, stwierdziłem, że
    mi się nie podoba i po prostu pilnowałem tego. Autor wątku niestety znowu
    popełni ten sam błąd, jeśli go nie interesuje dlaczego wpadł w niedozwolony
    debet.

> [...]
    sobote, niedziele czy swieta z data
    > piatkowa???? Jest do tego jakakolwiek podstawa prawna? Czy podstawa sw.p.

    A jest podstawa prawna, która tego zabrania??? Wszystkie banki operują
    zarówno datą operacji jak i księgowania - cóż w tym takiego niezykłego?

    K. Kowalski

  • 29. Data: 2002-12-06 08:55:15
    Od: p...@p...onet.pl

    > Jak Cię nie obchodzi to nie dziw się, że nie wiesz - za jakiś czas znowu
    > będziesz się użalał nad tym samym problemem ;-)

    W dalszym ciągu nie rozumiem dlaczego Pan tak broni idiotycznej logiki programu
    komputerowego. Czy pracuje Pan w Multibanku albo jest autor tego ich systemu?

    Z punktu widzenia klienta sprawa jest prosta: widzi jest dodatnie saldo, no to
    robi przelew czy inne takie cuda. To program powinien nie dopuszczać do
    nieoczekiwanych przez system operacji, wystarczy wygenerować ostrzeżenie dla
    użytkownika. Przecież klient nie chce robić debetu, bo to jest kosztowne.

    A brak takiego ostrzeżenia być może jest celowy, w końca taki debet to kolejna
    prowizja dla banku! I tu dochodzimy do etyki biznesu, ale to już temat na
    osobny wątek...

  • 30. Data: 2002-12-06 10:53:47
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    > W dalszym ciągu nie rozumiem dlaczego Pan tak broni idiotycznej logiki
    programu
    > komputerowego.

    Primo - nie używamy tu formy Pan.
    Nie jest moją intencją bronienie - jeśli tak to zabrzmiało, to źle się
    wyrażałem. Przedstawiłem problem (bo jest znany) i wyraziłem brak
    zrozumienia dla autora wątku o to, że nie interesuje go jak na przyszłość
    się uchronić przed takimi problemami.

> [...]
    dla
    > użytkownika. Przecież klient nie chce robić debetu, bo to jest kosztowne.

    "Wystarczy" - tutaj bardzo często padają komentarze, że coś "wystarczy".
    Dziesiątki osób mają pomysły na działanie banków i wystarczy tylko coś tam
    zrobić. Logiczne rozumowanie prowadzi do wniosków, że nie da się wszystkiego
    zrobić naraz. I piszę to o wszystkich bankach, firmach, systemach
    kompuerowych, itp.

    > A brak takiego ostrzeżenia być może jest celowy, w końca taki debet to
    kolejna
    > prowizja dla banku! I tu dochodzimy do etyki biznesu, ale to już temat na
    > osobny wątek...

    A to jest pomówienie - i raczej niesmaczne, więc nie będę komentował.

    K. Kowalski