    From: Darek <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: bezpieczenstwo bankowosci internetowej - temat rzeka
    Date: Mon, 19 Nov 2007 23:52:35 +0100

    Piotr wrote:

    > Wydaje mi się, że te wszystkie kody, kombinowane hasła (hasło + kod z
    > tokena) itd itd to wstawianie krat do domu bez zamka w drzwiach - by
    > uspokoić 'lud'. Jeśli można obciążyć konto na kilka tysięcy PLN tylko na
    > podstawie numeru karty i nazwiska (nawet bez tego dod. kodu), to te
    > upierdliwe kody sms nie na wiele się zdadzą. A poza podstawianiem
    > fałszywych stron banków, nie słyszałem o sytuacji aby ktoś został
    > okradziony od strony dostępu on-line. A o fraudach na karcie - dość
    > często słychać...

    Od przekrętu na karcie jesteś chroniony ustawą a od fałszywego przelewu
    nie masz żadnej ochrony. Z tego też powodu transakcje kartowe są
    monitorowane i sprawdzane a przelewy banki mają głęboko w czterech
    literach, bo nic im nie zrobisz jak z konta ci wypłynie 100k PLN (pokażą
    ci logi, że "sam" dokonałeś przelewu)
    Dlatego zabezpieczenie transakcji online jest wielokrotnie ważniejsze
    niż transakcji kartowych. Fraudy kartowe popełniane są w skali masowej,
    ale mało kto z posiadaczy kart na nich naprawdę ucierpi. Natomiast jak
    ci podstawią stronę banku np. poprzez "DNS poisoning" to nie masz
    żadnych szans na odzyskanie kasy od banku.

    --
    -=Darek=-