  • 51. Data: 2002-04-03 20:29:42
    Temat: Re: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

  • 52. Data: 2002-04-03 20:32:19
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "minik" <m...@m...net> napisał w wiadomości

    > Niestety nie pamietam go, nawet przez mgle =) Mozesz przypomniec co bylo w
    > '84?

    Książka Science Fiction ....napisana dawno temu przez Orwela:tytuł: Rok 1984
    :-))

    Źródło "Wielkiego Brata"

  • 53. Data: 2002-04-03 21:33:08
    Od: "Piotr K." <r...@d...hoga.and-this-too.pl>

    "Jurek Zielinski" <j...@t...debica.pl> wrote in message
    > Dostrzegam tu tylko jedna mozliwosc - operator, system, lub drukarka
    > powtórzyła wydruk jeszcze przed zniszczeniem kodów. Żeby daleko nie
    > szukać taka duza drukarka HP przy zacieciu papieru, ponawia sama
    > drukowanie kartek które według niej powinny wyjść uszkodzone (różnie jej
    > te rachunki wychodzą - zwykle drukuje jedną, dwie kartki zduplikowane)

    Tyle tylko, że z opisu Kraba wynikalo, że drugą kartę dostał po kilku
    dniach, co swiadczy o tym, że albo karty nie zostały wydrukowane w tej samej
    "sesji" albo inne procedury bankowe, ktore powinny prowadzic do zniszczenia
    tego typu duplikatów zawiodły lub co orzej nie ma ich.

    PiK

  • 54. Data: 2002-04-03 23:27:50
    Od: "Darek R." <d...@...pl>

    Jurek Zielinski wrote:
    > nie to miało działać inaczej :)
    >
    > 1-generowane hasło nr 12345 dla usera 9876 brzmi xxxxx
    > 2-robimy krypt tego xxxxx i wychodzi 1672556554332 co skrzetnie
    > zapisujemy do bazy jako zakodowane haslo nr 12345 dla usera 9876
    > 3-haslo xxxxx wedruje na drukarke i po wydrukowaniu jest bezpowrotnie
    > kasowane
    >
    > Bank nie dysponuje haslem xxxxx w zadnym miejscu
    >
    > 4-klient sie loguje podajac haslo xxxxx
    > 5-bank robi krypt otrzymanego hasla (xxxxx) i wychodzi mu 1672556554332
    > 6-porownuje je z zapisanym w bazie i wychodzi mu ze to to samo haslo

    Zauważ że hasło xxxxx to de-facto 5 cyfr czyli istnieje tylko 100000
    mozliwych haseł. Zakładając że jestem informatykiem w banku, znam algorytm
    tworzenia skrótu i mam dostęp do bazy z "zakodowanymi" hasłami - jak myślisz
    ile czasu zajmie mi odtworzenie wszystkich "jednorazowych" haseł
    brute-forcem? To co piszesz ma sens, ale dla haseł o nieznanej i dużej
    długości i składających się ze wszystkich znaków, a nie z samych cyfr.

    --
    Pozdrowienia
    Darek Rzońca

  • 55. Data: 2002-04-03 23:36:53
    Od: "Darek R." <d...@...pl>

    bromden wrote:
    > dobra, oto sposob, jak zweryfikowac haslo bez jego pamietania i
    > mozliwosci odtworzenia:
    >
    > 1. komputer generuje dowolne, calkiem przypadkowe haslo h
    > 2. f - funkcja haszujaca (skrotu)
    > 3. komputer oblicza d = f(h)
    > 4. k. zapisuje d, drukuje i zapomina h
    <big ciach>

    Jak już pisałem w tym wątku - wszystko spoko jak h jest dowolnym hasłem
    (dowolna długość, wszystkie znaki), tak jak typowe hasło wymyślane przez
    człowieka. W mBanku h to 5 cyferek, w Inteligo 6 cyferek. Przy takich
    "hasłach" znając d i f znalezienie h sprawdzając wszystkie możliwości to
    kwestia sekund.

  • 56. Data: 2002-04-04 07:19:42
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Darek R." <d...@...pl> wrote in message news:a8g3ps$8to$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > brute-forcem? To co piszesz ma sens, ale dla haseł o nieznanej i dużej
    > długości i składających się ze wszystkich znaków, a nie z samych cyfr.

    Tak, a informatyk w banku to sobie siedzi i pisze co mu się podoba. Dzisiaj
    sobie wyciągnę hasełka, jutro może salda klientów, pojutrze adresy kobiet w
    wieku 25 lat.
    Oczywiście, że zawsze można w ten sposób wyciągnąć hasła - ale jest to
    znacznie bezpieczniejsze niż zapisywanie ich w taki sposób, ze można je
    odtworzyć - a wygląda na to, że tak robi Inteligo (oczywiście pewności nie
    ma co się stało).

    Poza tym - co to znaczy "znam algorytm tworzenia skrótu"? A co to za
    tajemnica? Każy może wiedzieć jakim algorytmem szyfruje się hasła na
    linuxie - i co? :-)

    K. Kowalski

  • 57. Data: 2002-04-04 07:20:37
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Jurek Zielinski" <j...@t...debica.pl> wrote in message

    [ciach]

    > tyle ze taka procedura NIE UMOZLIWIA wydrukowanie duplikatu karty kodów

    Ooo, a mi się nie chciało tego tak dokładnie rozpisywać ;-)))

    K. Kowalski

  • 58. Data: 2002-04-04 07:28:13
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message
    > tak jest przy normalnych haslach wymyslanych przez czlowieka i
    > zapamietywanych w systemie. Kody jednorazowe z kartki lub tokena tworzy
    sie
    > inaczej.

    A dlaczego założenie, że kody tworzy się inaczej? Primo: co stoi na
    przeszkodzie aby kody szyfrować np md5, secundo: skąd wiesz jak banki
    szyfrują kody? :-)

    K. Kowalski

  • 59. Data: 2002-04-04 07:29:51
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "krab" <k...@h...pl_______> wrote in message
    > wiesz, gdybym tu pisal od wczoraj, to moze moglbys tak o mnie napisac, ale
    > nie od wczoraj tu cos wtracam

    hihi - można Cię podejrzewać, bo nie lubisz Inteligo ;-)))
    To był oczywiście kiepski żart ;-)

    K. Kowalski

  • 60. Data: 2002-04-04 07:34:11
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Robert Wicik"

    > tylko to jest oferowane chyba tylko w sytuacji gdy para kluczy generowana
    > jest przez CA i tam rowniez przechowywana.

    Ależ o to mi chodziło.

    > Jesli chcialbys odtwarzac klucz
    > prywatny tylko na podstawie publicznego to mozesze sie pobawic - klucz
    > publiczny mozesz dostac i zycze powodzenia.

    Wiem to doskonale :).

    Pozdrawiam
    R.Wicik