  • Data: 2020-07-13 12:10:52
    Temat: Re: bez lokat
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5f0c272f$0$17356$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2020-07-13 o 11:18, J.F. pisze:

    >Pisz o konkretach, a nie znów zadajesz jakieś nic nie znaczące
    >pytania, których chyba sam nie rozumiesz.

    Konkret byl nawet tu dyskutowany, ale gdzies mi wcielo linka.

    Cel artykulu byl chyba inny - rezerwa obowiazkowa przestala byc
    czynnikiem regulujacym kreacje pieniadza bankowego.

    >Teza jest prosta - bank, mając 100zł, może pożyczyć tylko 100zł.
    >Jeśli ktoś się z tym stwierdzeniem nie zgadza, niech pokaże jak ze
    >100zł zrobić więcej kredytu.

    Normalnie - piszesz, ze udzielasz :)

    A dalej:
    -moze klient za ten kredyt kupi cos u innego klienta twojego banku -
    zalatwi sie bezgotowkowo, przeksiegujesz liczby, zadne pieniadze nie
    sa potrzebne :-)
    -klient przeleje do innego banku ... nie wiem jak NBP zareaguje na
    debet, ale moze sie tylko ucieszy - zarobi na odsetkach, ale pozwoli.
    -klient czek wystawi. Czek do banku wroci, bank potwierdzi ... i moze
    do tego czasu pieniadze sie znajda, albo opozni potwierdzenie lub
    platnosc o jeden dzien :-)

    J.