  • 131. Data: 2010-04-06 20:20:12
    Temat: Re: bankowa bezczelność allegro
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    kashmiri pisze:
    > Andrzej Kłos <a...@w...pl> dared to write:

    > Ależ bzdura, wiąże cię umowa z XL Poland Sp. z o.o. (umowa o korzystanie z "serwisu
    transakcji on-line" allegro.pl). Chyba nikt nie pamięta, że Allegro to nie usługa
    powszechna, tylko *prywatny biznes prywatnego przedsiębiorcy*. Jak warunki się nie
    podobają, to - wolna droga, nikt nie trzyma.

    a coś cię wiąże z pośrednikiem o nazwie PayU?

    andy_nek

  • 132. Data: 2010-04-06 20:45:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 06 Apr 2010 08:19:50 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Ten przepis to jakiś relikt, nie dość, że nie jest przestrzegany, to
    > jeszcze gdyby miał być przestrzegany - nie istniałby handel internetowy
    > w obecnej postaci przed wprowadzeniem przez pocztę usługi możliwości
    > sprawdzenia zawartości paczki (a było to stosunkowo niedawno).
    >
    > Sądy to wiedzą i na pewno biorą pod uwagę. Zresztą nie wynika z
    > niego, że strony nie mogą się umówić, iż zapłata nastąpi wcześniej.

    Ten przepis, to istotnie prawo martwe, jednak w sądzie do wygrania bez
    problemu.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 133. Data: 2010-04-06 20:47:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 06 Apr 2010 09:12:50 +0200, cyklista napisał(a):

    > Była by to prawda gdyby nie umowa jaką zawarłeś z sprzedającym kupując u
    > niego i zgadzając się na dokonanie zaliczki w pełnej wysokości zapłaty
    > przed wysłaniem, ale jeśli ty nie chcesz spełniać warunków tej umowy a

    Owszem nie. Umowa która jest niezgodna z prawem w zakresie niezgodnym z
    prawem nie obowiazuje.

    > opierać się na KC to i sprzedawca nie musi dotrzymywać swojej części
    > umowy i jej wysyłać ale czekać na odebranie jej przez Ciebie na miejscu
    > w firmie.

    Owszem, musi, jesli tak oferował.

    > Zauważ że jest tu też mowa o cenie (rozumiem że chodzi o cenę
    > rzeczy), a nie całym koszcie, więc nawet jak nie można żądać ceny rzeczy
    > to można żądać kosztów wysyłki.

    Owszem, nie.

    > Pozostaje ostatnie pytanie, czy jeśli wydanie rzeczy następuje w chwili
    > jej przekazania przewoźnikowi to: Ja wysyłam za pobraniem więc nie żądam
    > zapłaty przed wydaniem rzeczy, ale przewoźnik żąda zapłaty przed
    > wydaniem rzeczy i czy nie łamie wtedy paragrafu 2 ?

    Nie.

  • 134. Data: 2010-04-07 08:34:46
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > Owszem nie. Umowa która jest niezgodna z prawem w zakresie niezgodnym z
    > prawem nie obowiazuje.

    Owszem tak, taka umowa nie łamie tego prawa jak obie strony się na nią
    dobrowolnie zgadzają

    > Owszem, musi, jesli tak oferował.

    Owszem nie musi, bo nie oferował tego samoistnie a tylko z umową

    > Owszem, nie.

    Owszem, tak

    > Nie.

    Dlaczego nie?

  • 135. Data: 2010-04-07 16:41:07
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 06 Apr 2010 08:47:18 +0200, cyklista wrote:

    > Przeczytaj tekst dokładnie,

    Czytam. Skoro wciaz mozesz zaplacic bez PzA, to gdzie widzisz problem
    jako kupujacy?

    > napisałem wyraźnie: zapłacenie zwykłym sposobem płatności jest
    > maksymalnie ukryte i utrudnione, jak klikniesz normalnie na liście
    > swój bank to zrobisz to poprzez allegro, dopiero przewinięcie CAŁEJ
    > listy sposobów płatności zawiedzie cię do normalnego przelewu.

    A, bo chcesz placic normalnym przelewe spod PzA, bez PzA? Zabawne.
    Kiedys się otrzymywalo nr rachunku od sprzedawcy emailem z zakonczenia
    aukcji i placilo normalnie przelewem. I nawet takowy nr r-ku się w 2 (na
    3) emailach konczacych auckje, ktore wczoraj dostalem, znajduje.
    Tak ze przykro mi, nie uwazam zwyczajowej formy placenia przelewem za
    ,,utrudniona'', ani PzA za jedyna forme platnosci.

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 136. Data: 2010-04-07 20:18:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 07 Apr 2010 10:34:46 +0200, cyklista napisał(a):

    > Owszem tak, taka umowa nie łamie tego prawa jak obie strony się na nią
    > dobrowolnie zgadzają

    Byłoby pięknie, gdyby tak było w Polsce. Niestety, tak nie jest.

    Bo przewoźnik nie wydaje rzeczy.

  • 137. Data: 2010-04-08 17:07:16
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Andrzej Kłos <a...@w...pl> dared to write:

    > a coś cię wiąże z pośrednikiem o nazwie PayU?

    Regulamin Allegro, w szczególności punkt 5.9
    (http://allegro.pl/country_pages/1/0/user_agreement.
    php#rule5), wraz z załącznikiem nr 8.

    k.

  • 138. Data: 2010-04-08 18:32:42
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    kashmiri pisze:
    > Andrzej Kłos <a...@w...pl> dared to write:

    > Regulamin Allegro, w szczególności punkt 5.9
    (http://allegro.pl/country_pages/1/0/user_agreement.
    php#rule5), wraz z załącznikiem nr 8.

    "5.9 Sprzedający zobowiązany jest określić sposób zapłaty za Towar
    zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku, gdy Sprzedający
    wskazał sposób zapłaty przelewem na rachunek bankowy, zobowiązany jest
    udostępnić Kupującym realizację przelewu w ramach usługi Płacę z Allegro
    za zakupy, na zasadach określonych w Załączniku Nr 8 do Regulaminu, w
    szczególności Sprzedający jest zobowiązany wypełnić formularz
    konfiguracyjny na stronach Allegro, w sekcji Płacę z Allegro,
    potwierdzając dane osobowe, teleadresowe, nr konta bankowego oraz inne
    dane niezbędne do jego identyfikacji."

    i regulamin

    np. "1.2

    Podmiotem świadczącym usługę Płacę z Allegro za zakupy na rzecz
    Użytkowników i na zlecenie QXL Poland Sp. z o.o., jako agent
    rozliczeniowy jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-324 Poznań, przy
    ul. Marcelińskiej 90, wpisana [...]"

    i nadal twierdzisz, że wiąże mnie, jako Użytkownika jakakolwiek umowa z
    PayU? Bo ja umowę mam tylko z QXL, który mówi mi w regulaminie, że kasę
    będę dostawał przez pośrednika wyznaczonego przez QXL. Jeżeli tym
    pośrednikiem byłby pan Kazio, który przynosiłby mi gotówkę od QXL to
    twierdzisz, że ja byłbym powiązany z panem Kaziem jakąś umową? W razie
    ulotnienia sie pana Kazia z kasą to do kogo byłbym sie zwracał o te
    brakującą kasę? Do pana Kazia? Miałbym jakiekolwiek podstawy prawne?
    Umowę? Jak PayU wyfrunie to podasz PayU do sądu?

    Andy_nek

  • 139. Data: 2010-04-09 16:56:02
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Andrzej Kłos <a...@w...pl> dared to write:

    /ciach/
> [...]
    > brakującą kasę? Do pana Kazia? Miałbym jakiekolwiek podstawy prawne?
    > Umowę? Jak PayU wyfrunie to podasz PayU do sądu?

    Podpisując umowę z QXL zgadzasz się, że niektóre usługi będą świadczone przez
    przedsiębiorcę o nazwie PayU na warunkach określonych w załączniku.

    Przykład, jeślibyś nie rozumiał:
    Podpisując umowę z firmą kurierską wyrażasz zgodę, że na pewnych trasach twoja
    przesyłka będzie transportowana przez określone linie lotnicze.

    k.

  • 140. Data: 2010-04-09 18:08:43
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    kashmiri pisze:
> [...]
    >
    > Podpisując umowę z QXL zgadzasz się, że niektóre usługi będą świadczone przez
    przedsiębiorcę o nazwie PayU na warunkach określonych w załączniku.

    Jakby w regulaminie było podane, że QXL ma podpisaną umowę z Eneą na
    dostarczenie prądu zasilającego serwer obsługujący moje transakcje to
    wyrażenie zgody na taki regulamin znaczyłoby, że mnie, sprzedawcę na
    Allegro wiąże jakaś umowa z Eneą?

    > Przykład, jeślibyś nie rozumiał:
    > Podpisując umowę z firmą kurierską wyrażasz zgodę, że na pewnych trasach twoja
    przesyłka będzie transportowana przez określone linie lotnicze.

    zgoda, pod warunkiem, że ja wysyłam tę przesyłkę, ale w Allegro ja nie
    wysyłam tych pieniędzy tylko jestem ich odbiorcą, i tak jak odbiorca
    przesyłki kurierskiej nie ma podpisanej umowy z firma kurierską
    (zazwyczaj), tak ja, sprzedawca na Allegro nie mam podpisanej umowy z
    firmą dostarczającą mi zapłatę czyli z PayU S.A.

    Jakby w Allegro zapłata zginęła (hipotetycznie), do kogo się zwrócisz z
    reklamacją?

    andy_nek