  • 121. Data: 2010-04-06 06:47:18
    Temat: Re: bankowa bezczelność allegro
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Michal Tyrala napisał:
    > [...]
    >
    > Jest obowiazkowe, ale nie jest jedynym mozliwym sposobem platnosci, prawda?

    Przeczytaj tekst dokładnie, napisałem wyraźnie: zapłacenie zwykłym
    sposobem płatności jest maksymalnie ukryte i utrudnione, jak klikniesz
    normalnie na liście swój bank to zrobisz to poprzez allegro, dopiero
    przewinięcie CAŁEJ listy sposobów płatności zawiedzie cię do normalnego
    przelewu. Ja to uważam za celowe działanie Allegro w celu wprowadzenia
    klientów w błąd co do sposobu płatności ale ja z tym do sądu nie pójdę.

  • 122. Data: 2010-04-06 06:49:08
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik s...@m...com napisał:

    > kupując ZA POBRANIEM mamy szanse na wysylke tego samego dnia, i bez znaczenia ma
    > to czy mamy konto w tym samym banku co sprzedawca...

    ale to kosztuje więcej, co mi nie odpowiada
    ale muszę mieć gotówkę w domu jak przyjdzie listonosz albo pójść z taką
    na pocztę żeby odebrać - to też mi nie odpowiada
    ale wielu sprzedawców nie wysyła za pobraniem - to ogranicza moją ofertę
    wyboru i to też nie nie odpowiada

  • 123. Data: 2010-04-06 06:51:12
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik z...@o...pl napisał:

    > problem w tym że ponad rok temu (gdy płatności allegro nie były
    > obowiązkowe) podałem nr konta i nawet przyjąłem ze dwie wpłaty
    >
    > obecnie nie daje się wykasować nr konta bankowego.
    > Mogę ustawić inne, ale obecnego nie wykasuję.
    >
    > Czy dobrze rozumiem, że w przypadku gdy nie zaznaczę żadnej
    > opcji przelewu tylko w opcjach dam odbiór osobisty, to
    > ta ikonka zniknie?

    wtedy zniknie bo nie dajesz żadnej opcji przedpłaty na konto

    > a jak ktoś nie ustawi żadnego konta to co sie dzieje
    > gdy "klient chce płacić"? Allegro i tak na chama kradnie (albo
    > mówiąc oględnie "przetrzymuje")
    > jego pieniądze i żąda "podaj konto to ci wypłacimy"

    dokładnie tak, pieniądze sobie leżą na koncie Allegro i czekają na
    wyjaśnienie reklamacji kupującego, albo założenie konta i jego podanie
    allegro przez sprzedającego

  • 124. Data: 2010-04-06 07:12:50
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

> [...]
    > § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca,
    > które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie
    > wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia
    > rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi
    > trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
    > § 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu
    > rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy.
    >
    > Dopóki towar nie nadejdzie nie mam obowiązku zapłacenia. A sprzedający MA

    Była by to prawda gdyby nie umowa jaką zawarłeś z sprzedającym kupując u
    niego i zgadzając się na dokonanie zaliczki w pełnej wysokości zapłaty
    przed wysłaniem, ale jeśli ty nie chcesz spełniać warunków tej umowy a
    opierać się na KC to i sprzedawca nie musi dotrzymywać swojej części
    umowy i jej wysyłać ale czekać na odebranie jej przez Ciebie na miejscu
    w firmie. Zauważ że jest tu też mowa o cenie (rozumiem że chodzi o cenę
    rzeczy), a nie całym koszcie, więc nawet jak nie można żądać ceny rzeczy
    to można żądać kosztów wysyłki.

    Pozostaje ostatnie pytanie, czy jeśli wydanie rzeczy następuje w chwili
    jej przekazania przewoźnikowi to: Ja wysyłam za pobraniem więc nie żądam
    zapłaty przed wydaniem rzeczy, ale przewoźnik żąda zapłaty przed
    wydaniem rzeczy i czy nie łamie wtedy paragrafu 2 ?

  • 125. Data: 2010-04-06 07:16:27
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik złodziej podatków napisał:

    > Pieprzysz człowieku jak potrzaskany. Wprowadzając płatność kartą to ja decyduję
    > czy chce ją wprowadzić czy nie. I instalując terminal zgadzam się że na takie a
    > nie inne warunki. A w tym przypadku zostalo to narzucone arbitralnie bez pytania
    > o zgodę kogokolwiek. Jak ktoś chce to niech to sobie aktywuje i cieszy się że ma,
    > ale ktoś kto nie chce, a ma prawo nie chcieć tak jak ja nie chcę i nie przyjmuję
    > płatności kartą, ( już widzę oszołomów którzy chcą płacić kartą przy zakupie 2
    > oporników po 0,20 zł / sztuka ) powinien móc to wyłączyć.

    Dokładnie tak i umowę przy kartach mam z bankiem a nie jakimś
    pośrednikiem i nawet jak jakaś płatność nie dojdzie to składam normalną
    reklamację w banku zgodnie z procedurami bankowymi, a przy allegro to
    się mogę długo bujać z reklamacjami a pieniądze zobaczyć dopiero po
    sprawie cywilnej.

  • 126. Data: 2010-04-06 07:22:52
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Robert Kois napisał:

    > Płatne za pobraniem też oczywiście u ciebie nie występuje.

    U mnie też nie występuje z prostych względów ekonomicznych (każde za
    pobraniem to konieczność dodatkowego ręcznego wypełnienia druków i
    pofatygowania się z przesyłką na pocztę, a przy przedpłatach wydruki są
    automatyczne i przesyłki poczta odbiera u mnie w firmie)
    , jak ktoś bardzo chce to Ja mogę mu wysłać dowolna formą i firmą ale
    jak słyszy ile to kosztuje to sam rezygnuje z takich form.

  • 127. Data: 2010-04-06 09:05:35
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 06 Apr 2010 09:22:52 +0200, cyklista napisał(a):

> [...]
    > , jak ktoś bardzo chce to Ja mogę mu wysłać dowolna formą i firmą ale
    > jak słyszy ile to kosztuje to sam rezygnuje z takich form.

    Tak sobie was czytam i mam wrażenie, że cofneliście się do czasów
    socjalizmu, gdzie sprzedawca to był ktoś kto mógł narzucać klientowi co
    chciał a klient nie mógł nic.
    Na szczęście teraz sprzedających jest więcej i klient może wybrać. I
    wybiera tego który za tą samą cenę pozwoli mu zapłacić paroma kliknięciami
    a nie bawieniem się w ręczne przelewy. Jak stracicie trochę klientów to
    może się obudzicie.
    Co zabawniejsze, na dany moment, Allegro dało wam darmową (bo te 3 dni to
    dla normalnego sprzedawcy żaden problem, dla okazjonalnego tym bardziej)
    platformę do tego a wy psioczycie. Już widzę ten płacz jak będzie chciało
    za to pieniądze a klienci będą się tego domagać albo pójdą gdzie indziej.

    I nadal pytam czemu sobie nie pójdziecie tam, gdzie takiego przymusu nie
    ma? Czyżby jednak nadal się opłacało?

    --
    Kojer

  • 128. Data: 2010-04-06 12:00:00
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    cyklista pisze:

    > Dokładnie tak i umowę przy kartach mam z bankiem a nie jakimś
    > pośrednikiem

    lepiej, w przypadku "płatności z allegro" nic cię z pośrednikiem nie
    łączy, nie masz z nim żadnej umowy.

    andy_klos

  • 129. Data: 2010-04-06 18:16:50
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Andrzej Kłos <a...@w...pl> dared to write:

    > lepiej, w przypadku "płatności z allegro" nic cię z pośrednikiem nie
    > łączy, nie masz z nim żadnej umowy.

    Ależ bzdura, wiąże cię umowa z XL Poland Sp. z o.o. (umowa o korzystanie z "serwisu
    transakcji on-line" allegro.pl). Chyba nikt nie pamięta, że Allegro to nie usługa
    powszechna, tylko *prywatny biznes prywatnego przedsiębiorcy*. Jak warunki się nie
    podobają, to - wolna droga, nikt nie trzyma.

    k.

  • 130. Data: 2010-04-06 18:35:30
    Od: Leszek Król <n...@g...pl>

    Robert Kois wrote on Fri, 2 Apr 2010 15:42:07 +0200 in pl.biznes.banki:

    > Pytanie dlaczego sprzedający czeka?
    > Bo jakoś nie widzę powodu do zwłoki po otrzymaniu komunikatu, że klient
    > zaplacił przez PzA.

    Z wpisów na forum ("Cafe") Allegro wynika m.in., że serwis nie ułatwia
    przyporządkowania wpłaty do aukcji/kupującego. Niby najpierw przysyła maila
    z informacją, że kupujący X zapłacił, ale na przelewie z PzA na rachunek
    sprzedającego są już tylko jakieś tajemnicze kody. Jak US zapyta "na jakiej
    podstawie zaksięgował/a pan/i wpłatę i wysłał/a ten konkretny towar", to co
    odpowie sprzedający? Ztcw ustawa o rachunkowości nie przewiduje dokumentu
    księgowego typu mail od Allegro / PayU z informacją udokumentowaną "bo
    tak". A teraz dodajmy do tego pytanie o moment powstania obowiązku
    podatkowego...

    --
    (-) Leszek Król
    Przed wysłaniem odpowiedzi zapoznaj się z treścią nazapków dołączonych do