  • 1. Data: 2002-02-06 15:27:30
    Temat: banki a ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: A <a...@t...net.pl.usun>

    Wyobraźmy sobie, że nadaję przelew.
    Bank, realizując ten przelew jako dane nadawcy zazwyczaj
    podaje moje imię, nazwisko, adres.
    Odbiorca przelewu wraz z pieniędzmi dostaje świstek, na którym
    znajdują się te dane. Czy to jest zgodne z prawem?
    Czy bank udostępniając moje dane osobie/instytucji, której ja
    nie mam ochoty tych danych udostępnić nie łamie przepisów
    ustawy o ochronie danych osobowych?

  • 2. Data: 2002-02-06 20:31:20
    Temat: Re: banki a ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "A" <a...@t...net.pl.usun> napisał w wiadomości
> [...]
    | Czy bank udostępniając moje dane osobie/instytucji, której ja
    | nie mam ochoty tych danych udostępnić nie łamie przepisów

    Nie lamie.

  • 3. Data: 2002-02-07 09:01:32
    Od: A <a...@t...net.pl.usun>

    jo44 napisał(a):

    >Użytkownik A napisał

    >Nie lamie.

    A czemu? Przecież bank podaje wbrew mojej woli trzeciej osobie moje dane.
    Nie można przy tym twierdzić, że jest to niezbędne do wykonania operacji,
    którą mu zlecam - przykład: w mbanku można było wykonywać przelewy,
    w których adres, czy imię i nazwisko nadawcy można było zastąpić
    czymkolwiek. Przelewy takie dochodziły. Dowodzi to, że nie są
    to dane niezbędne do prawidłowego wykonania czynności bankowej,
    jaką jest przelew. Podawanie mimo to tych danych, wbrew mojej woli
    wydaje się być nadużyciem.
    Później firmy na rzecz których wykonuję przelewy zasybują mnie ulotkami,
    broszurami i innym reklamowym śmieciem, z którym tylko jest kłopot.

  • 4. Data: 2002-02-07 09:19:29
    Od: s...@y...com (Sebak)

    A wrote:
    > A czemu?

    Ustawa o ochronie danych osobowych to jedno a ustawa prawo bankowe to
    zupelnie co innego.
    Pierwsza reguluje wiele kwestii, ktore nie sa uregulowane przez ustawy
    inne.
    I to jest wlasnie taki przypadek.

    Pozdrawiam,

    Sebak

  • 5. Data: 2002-02-07 10:07:39
    Od: "Rad'ek" <A...@p...fm>

> [...]
    > Później firmy na rzecz których wykonuję przelewy zasybują mnie ulotkami,
    > broszurami i innym reklamowym śmieciem, z którym tylko jest kłopot.

    Firmy nie mają prawa wykrzystywac Twoich danych osobowych takze w celach
    marketingowych jezeli nie wyraziles na to pisemnej zgody.
    Banki dzialaja w oparciu o prawo bankowe. Ustawa o ochronie danych osobowych
    jest dodatkiem, jak szereg innych. Możesz nie używać banków lecz osobiście
    zanieść pieniądze np.

    jak to ludzie lubia sobie utrudniac zycie...

    radek

  • 6. Data: 2002-02-07 10:22:28
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik A <a...@t...net.pl.usun> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:r...@4...com..
    .

    > Później firmy na rzecz których wykonuję przelewy zasybują mnie ulotkami,
    > broszurami i innym reklamowym śmieciem, z którym tylko jest kłopot.

    Darowizny robisz dla tych firm czy splacasz swoje zobowiazania :-)

    Karol

  • 7. Data: 2002-02-07 10:29:20
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@a...pl>

    "Karol" <a...@b...com> wrote in message news:a3tkqq$q0p$1@news.tpi.pl...

    > Darowizny robisz dla tych firm czy splacasz swoje zobowiazania :-)

    ... bo jeżeli spłacasz zobowiązania, to i tak "matrix cię ma" :-)

    Kamil Paszkiewicz
    Visual FoxPro FAQ: http://www.dbf.pl/vfp

  • 8. Data: 2002-02-07 20:13:18
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Feb 2002 10:01:32 +0100, A <a...@t...net.pl.usun>
    wrote:

    >A czemu? Przecież bank podaje wbrew mojej woli trzeciej osobie moje dane.

    Jak wbrew Twojej woli? Przecież to TY nadajesz przelew, więc TY
    wysyłasz swoje dane. Jak napiszesz na kopercie NAD: A. Bujany to
    oskarżysz pocztę o łamanie danych, bo dostarczyła odbiorcy Twoje dane?

> [...]
    >to dane niezbędne do prawidłowego wykonania czynności bankowej,
    >jaką jest przelew. Podawanie mimo to tych danych, wbrew mojej woli

    Bank mówi:
    -- Zrealizujemy przelew, jeśli podasz swoje dane. Nie zgadzasz się,
    nie musisz korzystać z naszych usług.

    Tak to działa.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2002-02-07 21:11:55
    Od: A <a...@t...net.pl.usun>

    Tristan Alder napisał(a):

    >Jak wbrew Twojej woli? Przecież to TY nadajesz przelew, więc TY
    >wysyłasz swoje dane. Jak napiszesz na kopercie NAD: A. Bujany to
    >oskarżysz pocztę o łamanie danych, bo dostarczyła odbiorcy Twoje dane?

    Nie muszę pisać nadawcy na liście.
    Nawet w przypadku wpłaty na konto na poczcie
    nie muszę podawać swoich danych.

    >Bank mówi:
    >-- Zrealizujemy przelew, jeśli podasz swoje dane. Nie zgadzasz się,
    >nie musisz korzystać z naszych usług.

    Nic takiego nie mówi. Po prostu wpisuje te dane bez pytania.
    I nie każdy tak robi. Na przykład wpłaty wykonywane na poczcie
    (bank pocztowy?) nie wiążą się z udostępnianiem danych osobowych.
    mBank do niedawna też nie stosował takich praktyk.

  • 10. Data: 2002-02-08 10:01:33
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik A <a...@t...net.pl.usun> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:v...@4...com..
    .

> [...]
    > (bank pocztowy?) nie wiążą się z udostępnianiem danych osobowych.
    > mBank do niedawna też nie stosował takich praktyk.

    Nie chcesz udostepniac swoich danych to nie wysylaj nikomu pieniedzy.

    Karol