eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiawaria w ING › Re: awaria w ING
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.mixmin.net!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
    From: janek z pola <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: awaria w ING
    Date: Wed, 05 Apr 2017 00:17:37 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 94
    Message-ID: <oc1620$1b5u$1@gioia.aioe.org>
    References: <obus8s$s95$1@gioia.aioe.org> <58e36408$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 3w+6a8+8VGXsqa2328SxeQ.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: KNode/4.8.5
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:630301
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:obus8s$s95$...@g...aioe.org...
    >>www.gazetawroclawska.pl/polska-i-swiat/a/awaria-w-
    ing,11949672/
    >>Mechanizm jest tym razem taki, że się nie dopasowały blokady do
    >>obciążeń.
    >>Gdy przyszła paczka z obciążeniami od organizacji płatniczej,
    >>odpowiedni
    >>system w banku powinien zdejmować blokady wraz z tym jak dokonywał
    >>obciążeń.
    >
    > Pismak jak to pismak - pisze newsa, pisze co mu powiedzieli, troche
    > przy tym pomyli, reszta go nie obchodzi.
    >
    >>Czy ktoś może zna odpowiedź na takie pytania:
    >
    > 0) czemu niby pozostawienie blokady spowodowalo podwojne zaksiegowanie
    > przelewow i debety ?

    1. W momencie zapytania o dostępność środków przy płatności bank zrobił
    blokadę.
    2. W momencie otrzymania paczki z transakcjami bank obciążył konto i nie
    zdjął blokady

    W efekcie konto jest podwójnie obciążone do momemtu zdjęcia blokady.

    >
    > Ale tu akurat ... na poczatku mowa o podwojnym zaksiegowaniu
    > przelewow, na koncu o sciaganiu podwojnych blokad.
    >
    > Jesli bylo jak piszesz, to ewentualny debet jest fikcyjny.

    Po co się wypowiadasz, skoro nie masz pojęcia o tym temacie?

    >
    >>1) W jakich godzinach weszły obciążenia z paczki przesłanej przez mc?
    >>2) W jakich godzinach zaczęły być zdejmowane blokady?
    >>3) Ile procent blokad (albo jakiego rodzaju) zostały zdjęte w
    >>poniedziałek?
    >>4) Jaka była przyczyna (techniczna?) po stronie banku?
    >
    > Ja tam nie wiem, ale czemu banki nie ksieguja obciazenia z debetowki
    > od razu, tylko po dwoch dniach ?

    Dlatego, że blokada środków to tylko zabezpieczenie się banku przed
    ewentualnym wejściem danego rachunku w debet. Dopiero paczka transakcji
    przesyłana przez organizację płatniczą jest podstawą do wykonania
    faktycznego obciążenia. Zwróć uwagę, że dla transakcji off-line (gdy nie ma
    zapytania o dostępne środki) banki nie robią blokad bo nawet nie wiedzą o
    takich transakcjach. Dopiero paczka przynosi im te informacje.

    Tylko po co ja to wszystko piszę?

    >
    >>W ogóle co za chamstwo - padł serwis transakcyjny, bo ludzie się
    >>logowali
    >>masowo w momencie jak się okazywało, że nie mogą płacić kartą ze
    >>względu na
    >>debet wynikający z pozostawienia blokad. Ale rzecznik prasowy banku
    >>słowem
    >>nie wspomniał w komunikatach dla mediów że faktyczną przyczyną braku
    >>dostępu
    >>do serwisu transakcyjnego była awaria zdejmowania blokad. Zamiast
    >>tego bank
    >>przeprasza za to, że się im bankowość internetowa przypchała.
    >
    > No coz:
    > a) rzecznik ma ladnie wytlumaczyc i pozostawic dobra opinie o banku,
    > za to ma placone :-)
    > b) w okreslonym momencie rzecznik moze nie calkiem wiedziec co sie
    > stalo,
    > c) troche w zwiazku z a) - banki, i inni tez, taki juz maja zwyczaj,
    > ze o problemach na stronie nie napisza.
    > widac wola, zeby klient przeklął wiecznie zajętą infolinie, niż
    > dowiedział sie, ze bank ma problemy :-)
    >
    > d) awaria oprogramowania (sprzętu ?) to normalna sprawa, a nie zadne
    > chamstwo :-)

    Nie dość że się wypowiadasz w temacie o którym - jak widać - nie masz
    pojęcia, to dodatkowo nie czytasz ze zrozumieniem. Chamstwem jakie wskazałem
    nie jest awaria oprogramowania, tylko to że zespół PR tego banku nie
    przekazał informacji o faktycznej awarii a jedynie odniósł się do jednego z
    jej skutków.

    --
    Wysłane z pola.






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1