  • 1. Data: 2002-02-01 07:24:57
    Temat: anonim z mBanku
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Jak wiadomo, gdy mBank dzwoni niezapowiedzianie do klienta, to nie widać
    numeru telefonu osoby dzwoniącej. Tak było u mnie kilkakrotnie i to
    potwierdziła mlinia. Numer jest wówczas zastrzeżony.
    Załóżmy, że ktoś będzie dzwonił do klienta 2 razy. Przedstawi się jako
    mLinek. To wystarczy dla osoby dzwoniącej, aby znać wszystkie dane, razem z
    telekodem. Rozmowy mogą zostać zarejestrowane u operatora realizującego
    połączenie, albo jeszcze lepiej klient nagra rozmowy, więc będzie miał dowód
    przed sądem, że myślał, iż dzwoni mlinek i podał potrzebne dane.
    Czy klient wygra sprawę przed sądem, jeśli kumpel przeleje wszystkie środki
    na jakieś "podstawione" konto - zna przecież wszystkie dane i może to zlecić
    w mLinii ? (Oczywiście kumpel podzieli się z klientem ;) Klient ma przecież
    dowód, że głos osoby dzwoniącej jest taki sam jak ten, który jest nagrany w
    serwisie mBanku, a on nie mógł wiedzieć, że to nie była mLinia. Nawet jeśli
    nie wygra sprawy, to takie zdarzenie mocno nadszarpnie opinię o mBanku.
    Takie coś może przecież zrobić też konkurencja... I co wtedy powiesz mBanku?
    W mLinii powiedziano mi, że jeśli zadzwonią to ja mam za każdym razem
    oddzwaniać do nich i pytać się czy do mnie dzwonili.
    ROTFL, czy może płakać?
    Chyba zablokuję sobie kanał telefoniczny. :(

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-02-01 07:26:12
    Temat: Re: anonim z mBanku
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    "bwwald" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jak wiadomo, gdy mBank dzwoni niezapowiedzianie do klienta, to nie widać
    > numeru telefonu osoby dzwoniącej. Tak było u mnie kilkakrotnie i to
    > potwierdziła mlinia. Numer jest wówczas zastrzeżony.
    No to jak mozna miec do takiego kogos zaufanie? Ja np. nie odbieram rozmow
    nie identyfikujacych sie. Nie interesuja mnie rozmowy z anonimami, a tym
    bardziej, jak anonim podaje sie za pracownika Banku.

    [...]
> [...]
    > W mLinii powiedziano mi, że jeśli zadzwonią to ja mam za każdym razem
    > oddzwaniać do nich i pytać się czy do mnie dzwonili.
    Raczej to drugie....
    Zle sie dzieje w mBanku... Coraz gorzej... Ehh... Ale nie bede juz
    narzekal...

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 3. Data: 2002-02-01 07:41:18
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pedroz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie identyfikujacych sie. Nie interesuja mnie rozmowy z anonimami, a tym
    > bardziej, jak anonim podaje sie za pracownika Banku.

    Ja niestety musze odbierac rowniez anonimy. Wielu moich znajomych ma
    zastrzezone numery telefonow :(
    A gdyby zadzwonili do Ciebie z mBanku z informacja, ze ktos placi wlasnie
    Twoja karta 5kPLN? Tez nie bys nie odebral?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-02-01 07:58:39
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bwwald" <b...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości
    > Jak wiadomo, gdy mBank dzwoni niezapowiedzianie
    do klienta, to nie widać
    > numeru telefonu osoby dzwoniącej. Tak było u
> [...]

    Hmm .... a czy rzeczywiście jest taka konieczność,
    nie bardzo rozumiem z czego to wynika ?

    Sark

  • 5. Data: 2002-02-01 08:04:53
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    > Ja niestety musze odbierac rowniez anonimy. Wielu moich znajomych ma
    > zastrzezone numery telefonow :(
    Ja tez mam zastrzerzony, ale identyfikujacy sie :) Identyfikacje wylaczam
    jak potrzebuje.

    > A gdyby zadzwonili do Ciebie z mBanku z informacja, ze ktos placi wlasnie
    > Twoja karta 5kPLN? Tez nie bys nie odebral?
    Karte mam przy sobie :)
    A gdyby ktos zadzwonil do Ciebie z nieidentyfikujacego sie numeru i
    powiedzial, ze jest z banku i prosi o jakies informacje, to podal bys? Bo
    jak dla mnie osoba dzwoniaca z numeru nie przedstawiajacego sie jest duzo
    mniej wiarygodna, co przy sprawach bankowych ma chyba kluczowe znaczenie.

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 6. Data: 2002-02-01 08:08:54
    Od: m...@m...uni.lodz.pl (Krzysztof Miodek)

    Dnia Fri, 1 Feb 2002 08:58:39 +0100, Sark napisał(a):

    >Hmm .... a czy rzeczywiście jest taka konieczność,
    >nie bardzo rozumiem z czego to wynika ?

    Zwłaszcza, że czasem _nie_ jest zastrzeżony i wyswietla sie +48426381600

    Krzysztof Miodek

    University of Lodz | "Never trust a computer you can lift"
    m...@m...uni.lodz.pl | IBM Emerging Markets Program speaker
    http://www.miodek.math.uni.lodz.pl/

  • 7. Data: 2002-02-01 08:12:12
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@a...pl>

    "Pedroz" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    [...]
    > A gdyby ktos zadzwonil do Ciebie z nieidentyfikujacego sie numeru i
    > powiedzial, ze jest z banku i prosi o jakies informacje, to podal bys? Bo
    [...]

    Przypominam, że nie wszyscy mają komórki. Ale poczytam sobie
    jeszcze, co macie do powiedzenia :-)

    Kamil Paszkiewicz
    Visual FoxPro FAQ: http://www.dbf.pl/vfp
    GG: 26418

  • 8. Data: 2002-02-01 08:17:52
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    "Kamil Paszkiewicz" <k...@a...pl> wrote in message
> [...]
    Bo
    > [...]
    >
    > Przypominam, że nie wszyscy mają komórki. Ale poczytam sobie

    Racja. Ale w takim wypadku moge powiedziec, ze ja zadzwonie :)

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 9. Data: 2002-02-01 08:22:59
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    > Karte mam przy sobie :)

    A jesli ktos ja wczesniej zeskimowal? :-)))

    > A gdyby ktos zadzwonil do Ciebie z nieidentyfikujacego sie numeru i
    > powiedzial, ze jest z banku i prosi o jakies informacje, to podal bys?

    Nie wiem jakie informacje chcialby usyskac. O zgrozo podalem kilka razy
    numer identyfikacyjny, ale juz nigdy tego nie zrobię. :((( Teraz wolę
    stracic "kilka groszy" i sam zadzwonic.

    >Bo jak dla mnie osoba dzwoniaca z numeru nie przedstawiajacego sie jest
    duzo
    > mniej wiarygodna, co przy sprawach bankowych ma chyba kluczowe znaczenie.

    Dla mnie rownież.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-02-01 08:23:29
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    > A jesli ktos ja wczesniej zeskimowal? :-)))
    To niewiele sciagnie, bo niewiele trzymam na eKoncie do ktorego karte nosze.
    Na biezaco uzupelniam na aktualne wydatki. )

    Czyli tu sie zgadzamy :) To mile :)

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]