  • 1. Data: 2002-01-31 22:29:31
    Temat: EURO - niby TEST PŁATNOŚCI KARTAMI w eurolandzie
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    Oto doświadczenia z używania kilku kart w RFN tydzień temu. Wydatki w dniach
    25 i 26 stycznia. Uwzględniam wszelkie prowizje bankomatowe i inne. Oto
    laureaci w kolejności:

    I MIEJSCE LG Petro Bank
    Płatność bezgotówkowa kartą Maestro z LG Petro Bank: 3,6202;
    Wypłata z bankomatu tą samą kartą sumy maksymalnej 500 Euro: 3,6548

    II MIEJSCE kantor
    Kurs kupna Euro w moim ulubionym kantorze 24 styzcnia: 3,70, po znajomości
    3,65

    PRZEDOSTATNIE MIEJSCE
    Płatność bezgotówkowa Visa Electron mBank: 3,753 w dodatku sklep (w porządku
    właściciel) zażyczył sobie 3,5% bo tyle zdziera z niego VISA. Ten sam sklep
    nie brał żadnych dopłat za Maestro.

    OSTATNIE MIEJSCE
    Wypłaty z bankomatu karta Visa Electron Fortis: 3,7795; 3,7793; 3,7786

    Oczywiście to taki prymitywny teścik i nie wyciągajcie zbyt wielu wniosków.
    LG - najlepszy kurs wymiany. W bankomacie koszt 10 zł i 1% - i tak się
    opłaca przy dużych kwotach.
    mBank - kaszanka jeśli chodzi o płatności zagraniczne, ale poza tym fajny
    bank
    Fortis - nadaje się co najwyżej do wypłacenia kasy na zakup gazety, albo do
    wypłacenia sobie 5 Euro na pamiątkę. Bardziej funkcjonalna w Polsce.

    Jan Werbinski +48 68 3630000 +48 606 269777
    j...@p...pl ....._[:]) bul, bul, bul, bul
    ICQ 7291035, j...@t...pl, gadu-gadu 1924072
    http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl

  • 2. Data: 2002-01-31 22:35:48
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Płatność bezgotówkowa kartą Maestro z LG Petro Bank: 3,6202;
    > Wypłata z bankomatu tą samą kartą sumy maksymalnej 500 Euro: 3,6548

    1. miejsce Maestro i to bylo do przewidzenia
    szkoda, ze u nas visy sa popularniejsze,
    ostatecznie po Europie jezdzi sie czesciej
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-01-31 22:39:06
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Thu, 31 Jan 2002 23:35:48 +0100, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "Jan Werbiński"

    >1. miejsce Maestro i to bylo do przewidzenia
    >szkoda, ze u nas visy sa popularniejsze,
    >ostatecznie po Europie jezdzi sie czesciej
    >*** blad ***

    i tu BSK wyszloby na przeciw, gdyby nie ograniczylo zasiegu swej nowej
    karty tylko do kraju. szkoda.

    PGR

  • 4. Data: 2002-02-01 00:18:06
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Jan Werbiński"

    > 1. miejsce Maestro i to bylo do przewidzenia
    > szkoda, ze u nas visy sa popularniejsze,
    > ostatecznie po Europie jezdzi sie czesciej

    ja nie lubie maestro bo miałem z nimi same problemy
    nawet gdyby VE miała zawyżane kursy i prowizje od bezgotówkowych to i tak bym
    ja używał. żeby nie było to wyssane z palca to np. w angli visa ma
    korzystniejsze przeliczniki. visa i tylko visa.