  • 11. Data: 2008-05-20 21:59:02
    Temat: Re: amerykański sposób na spłatę kredytu hipotecznego
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Pozyczajmy-z-glowa-1
    760020.html

    > "Rozwód amerykańskich kredytobiorców z bankiem wygląda tak: gdy ich
    > obciążona hipoteką nieruchomość traci znacznie na wartości, opuszczają
    > ją i przesyłają bankowcom klucze. Opłaca im się wziąć nową pożyczkę na
    > kolejny, tym razem tańszy dom. Poważne spadki, które sprawiają kłopot
    > instytucjom finansowym, zdarzają się na dojrzałych rynkach średnio raz
    > na 10 lat.

    Chyba tylko w bankier.pl tak to działa.
    Bo w USA przez najbliższe 10 lat nikt im nie da nawet złamanego dolara
    kredytu.

  • 12. Data: 2008-05-21 01:47:39
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    kashmiri pisze:

    > Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież wtedy musiałby zapomnieć o następnym kredycie - a nie o to
    > chyba chodzi w artykule.

    Dokladnie.
    Wyglada na to, ze u nich inaczej wyglada sprawa zabezpieczenia kredytu -
    bank jest wlascicielem do chwili pelnej splaty i gdy otrzymuje
    kredytowany zakup, to roszczenia ustaja.
    Np, w przypadku samochodow zakupionych na kredyt funkcjonuje u nich
    specyficzny rodzaj "detektywa", ktory konfiskuje woz w przypadku
    problemow ze splatami, i dostarcza na parking bankowy - zwrot dopiero po
    uregulowaniu zadluzenia, lub po jakims czasie bank sprzedaje.

  • 13. Data: 2008-05-21 01:48:58
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    witek pisze:

    760020.html

    > Chyba tylko w bankier.pl tak to działa.
    > Bo w USA przez najbliższe 10 lat nikt im nie da nawet złamanego dolara
    > kredytu.

    To duzy kraj.....

  • 14. Data: 2008-05-21 04:23:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysztofsf wrote:

    > To duzy kraj.....

    Ale historia kredytowa z wpisem o niespłaconym kredycie lub bankructwie
    wszedzie taka sama.
    Nikt nie daje kredytu bez sprawdzenia historii (chyba że na 300% góra
    500 dolarów) a po sprawdzeniu tym bardziej nie dadzą.

  • 15. Data: 2008-05-21 05:31:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 21 Maj, 06:23, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    a-1760020.html

    > Ale historia kredytowa z wpisem o niespłaconym kredycie lub bankructwie
    > wszedzie taka sama.

    Wg ich umow w momencie zwrotu kredytowanego zakupu kredyt moze byc
    traktowany jako splacony. Patrz moj wpis o konfiskatach kredytowanych
    aut.
    Bankructwo konsumenta to zupelnie co innego, przysluguje raz w zyciu i
    jest obwarowane niemoznoscia wziecia jakiegokolwiek kredytu przez
    dlugie lata. Polaczone z licytacja calego dorobku na CZESCIOWE
    pokrycie dlugow.

    > Nikt nie daje kredytu bez sprawdzenia historii (chyba że na 300% góra
    > 500 dolarów) a po sprawdzeniu tym bardziej nie dadzą.

    Jak wspomnialem duzy kraj - po kilku latach pracy i zamieszkania w
    innym stanie czy miejscowosci mozna w lokalnym banku zaciagac kredyty
    na podstawie aktualnej opinii.

  • 16. Data: 2008-05-21 11:38:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> writes:

    > W USA nie beda scigac bo kredytobiorca oglasza bankructwo i tylko
    > dlatego tak sie dzieje.

    Nope, tam to jest mniej-wiecej tak jak w lombardzie. Aczkolwiek pewnie
    to zalezy od umowy, tyle ze takie tam sa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2008-05-21 11:40:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Maverick <k...@N...pl> writes:

    > Nie - u nas sprzedadza dom/mieszkanie (o wartosci 0,7 kredytu) za 0,5
    > kredytu (tak aby sprzedac szybko i bez problemu - w drodze
    > licytacji),

    71% wartosci to chyba przy naprawde bardzo dobrych ukladach, malo realne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2008-05-21 11:42:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Taaa.... a jak klient bierze kredyt i samochod to przesyla do banku
    > tylko informacje o tym gdzie stoi ;).

    Samochody nie maja raczej hipoteki :-)

    > W informacji jest napisane, ze oplaca sie wziac tanszy kredyt.

    Na taki sam dom, oczywiscie. Przeciez wartosc spadla.

    ??? Od wartosci kredytu, oczywiscie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2008-05-22 04:45:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysztofsf wrote:

    > Wg ich umow w momencie zwrotu kredytowanego zakupu kredyt moze byc
    > traktowany jako splacony. Patrz moj wpis o konfiskatach kredytowanych
    > aut.

    Nigdy nie spotkałem się z takim zapisem, a nie w kredytam hipotecznych
    ani w samochodowych.
    Możliwe, nie wiem. Spróbuję to sprawdzić.

> [...]
    >
    > Jak wspomnialem duzy kraj - po kilku latach pracy i zamieszkania w
    > innym stanie czy miejscowosci mozna w lokalnym banku zaciagac kredyty

    Może parę dolarów w postaci karty kredytwoej, ale nie kredyt na dom.
    Takie rzeczy sprawdza w tej chwili każdy bank, nawet w największej
    pipidówie.

  • 20. Data: 2008-05-22 21:02:54
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

> [...]
    >
    > Może parę dolarów w postaci karty kredytwoej, ale nie kredyt na dom.
    > Takie rzeczy sprawdza w tej chwili każdy bank, nawet w największej

    Racja. Z poprawką, że niespłacone kredyty, długi itd. są po upływie
    określonego czasu kasowane z rejestrów (w UK po upływie 5 lat).

    Tak że zależy, co @witek rozumie przez "kilka" lat...

    k.