  • 1. Data: 2005-08-25 21:05:21
    Temat: a co to za stwory : karty Galia?
    Od: trainer <t...@p...org>

    Witam,
    widzę od pewnego czasu te rozowe ludziki (przede wszystkim w Geancie)
    ale dopiero dzisiaj w pewnym innym sklepie prawie na siłę chcieli mi
    wlepic tą kartę z limitem 800zł (warunek: 2 dokumenty i jakakolwiek
    karta płatnicza do okazania).
    Karta jak przystało na promocję - pierwszy rok za darmo, dodatkowo ten
    kredyt 800zł gdybym skorzystal, można spłacać bez odsetek w 4 ratach.
    z tego co widze na www.galia.pl to lista akceptujących partnerów nie
    jest może imponująca, ale niemal całkowity brak barier wejścia skłania
    mnie do zamówienia tej karty dla odświeżenia mojej kolekcji ;)
    tylko pytanie - czy ktoś ma tę kartę i z góry może powiedzieć o ukrytych
    meandrach (koszty ubezpieczenia, czy jakieś "niedozwolone klauzule")?

    A tak jeszcze z ciekawości "rynkowej" - co to jest za Sygma Bank, i po
    co w ogóle wprowadza się dodatkową sieć kart, jakie oni mają plany i
    ambicje? (to tak bardziej pytanie do Amry)

    pozdro i z góry dzięki
    trainer

  • 2. Data: 2005-08-25 22:11:54
    Temat: Re: a co to za stwory : karty Galia?
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 25-08-2005 o 23:05:21 trainer <t...@p...org> napisał:

    > Witam,
    > widzę od pewnego czasu te rozowe ludziki (przede wszystkim w Geancie)
    ciach
> [...]
    > co w ogóle wprowadza się dodatkową sieć kart, jakie oni mają plany i
    > ambicje? (to tak bardziej pytanie do Amry)

    Galia to polski Finplus. Francuska firma parabankowa - kredyciki,private
    label itp.
    Galia jest jednym z ich produktów. Innym są np. lojalnościówki Brico i
    Practikera.
    Konkurentem w PL jest głównie CETELEM.
    Zrobisz jak chcesz, ale poza promocjami oprocentowanie jest dość wysokie i
    dochodzi trochę ukrytych opłat.
    Jedyna wygoda to to, że dostaniesz przy bardzo niskich zarobkach.
    Minusem mała sieć akceptantów.
    Podobnie działają karty GE (DomJakNowy i MoneyBank) - dostajesz te
    plastiki automatem, gdy kupujesz coś na raty.

    Jooseff

    Używam Opery: http://www.opera.com/mail/

  • 3. Data: 2005-08-26 05:11:31
    Od: trainer <t...@p...org>

    jooseff wrote:

    > Zrobisz jak chcesz, ale poza promocjami oprocentowanie jest dość wysokie
    > i dochodzi trochę ukrytych opłat.

    Dzięki,
    z oprocentowania nie chcę korzystać, będę płacić w wyznaczonych
    terminach, a o ukrytych opłatach napiszę tutaj

    pozdro
    trainer

  • 4. Data: 2005-08-26 06:30:50
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@g...com>

    "jooseff" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    > Zrobisz jak chcesz, ale poza promocjami oprocentowanie jest dość wysokie i
    > dochodzi trochę ukrytych opłat. [...]

    Oprocentowanie? No cóż standard wyznaczał Citi ;-D
    Ale o jakich ukrytych opłatach mówisz? Ja od kilku lat posiadam kartę Galia
    za darmo. Zero opłat (z ubezpieczenia można zrezygnować!!! - to nie Citi).
    Co roku za opłatę za odnowienie - otrzymuję bon o równowartości do
    zrealizowania w Geancie. Poza tym to normalna kredytówka z GracePeriodem
    (i... mocno ograniczoną ilością punktów akceptujących ;>) - więc jak
    spłacasz w terminie, to oprocentowanie Cię "ryra"... Jak robisz w Geancie
    dużo zakupów (tak się składa, że to mój ulubiony hipek) to zbierasz
    dodatkowo punkty lojalnościowe wymienne na bony (oczywiście do zrealizowania
    w Geant) - wychodzi mi co 2-3 m-ce bon za 75 czasem 100 zł.

    pzdr
    RJCz

  • 5. Data: 2005-08-26 07:32:09
    Od: MariB <m...@w...pl>

    Dodatkowo ostatnio stwierdziłem, że da się tym zapłacić w ASO Renault, a
    w ramach promocji płatność taka skutkowała 5% rabatem

    MariB

  • 6. Data: 2005-08-27 09:30:24
    Od: Krzysztof Kosminski <k...@n...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 25 Aug 2005 23:05:21 +0200, trainer napisał(a)
    w <news:430e2e74$0$15474$f69f905@mamut2.aster.pl>:

    > ale dopiero dzisiaj w pewnym innym sklepie prawie na siłę chcieli mi
    > wlepic tą kartę z limitem 800zł (warunek: 2 dokumenty i jakakolwiek
    > karta płatnicza do okazania).

    W jakim sklepie, chętnie bym skorzystał, jeśli tak mało formalności.

    Czy jest gdzieś dostępna lista prowizji i opłat do tej karty? Na ich
    stronie nie mogę znaleźć.

    Krzysztof

  • 7. Data: 2005-08-27 11:46:42
    Od: trainer <t...@p...org>

    Krzysztof Kosminski wrote:

    > W jakim sklepie, chętnie bym skorzystał, jeśli tak mało formalności.
    >
    > Czy jest gdzieś dostępna lista prowizji i opłat do tej karty? Na ich
    > stronie nie mogę znaleźć.

    było to w chicco, dzisiaj zalatwilem sprawę, trochę to trwało, do limitu
    800 wystarczy "paszczowe" oświadczenie o zatrudnieniu i zarobkach, z tym
    że weryfikują dane klienta w swoim Sygma banku - więc kto ma
    niepochlebne wpisy w BIK może nie dostać kredytu.
    Tabeli prowizji i opłat nie widziałem, mają mi przysłać wraz z kartą do
    domu - ja wybrałem opcję 4 raty 0% i mam nadzieję, że naprawdę tak
    będzie - jeżeli znajdę jakieś ukryte opłaty to tutaj o tym napiszę.

    pozdro
    trainer.

  • 8. Data: 2005-08-28 10:54:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    trainer wrote:
    > A tak jeszcze z ciekawości "rynkowej" - co to jest za Sygma Bank, i po
    > co w ogóle wprowadza się dodatkową sieć kart, jakie oni mają plany i
    > ambicje? (to tak bardziej pytanie do Amry)

    Sygma Bank Polska powstal na poczatku tego roku z firmy Finplus (wszystko to
    Francuzi) - wydawcy prywatnych kart kredytowych. Latwiej im dzieki temu
    funkcjonowac - np kase z rynku miedzybankowego sciagac.
    Takie karty kredytowe (funkcjonuja juz kilka lat) maja zalete, ze sklep
    akceptujacy je nie placi zadnej prowizji (normalnie moze byc to np 2,5% dla
    takich duzych sklepow). Dodatkowo karta moze byc z ich logiem i specjalnymi
    warunkami - czyli swego rodzaju program lojalnosciowy, no i maja jakies tam
    swoje przychody z akcji kredytowej.
    Na zachodzie prywatne karty kredytowe to bardzo dochodowy interes. Same
    sklepy sa za male, zeby cos takiego robic, wiec cala obsluga zajmuja sie
    wyspacjelizowane firmy lub banki.
    Przeszkoda poza wielkoscia moga tez byc wzgledy formalne - np w USA Walmart
    mimo, ze bardzo chce- nie moze sam prowadzic uslug finansowych - musi
    podpierac sie posrednikiem - bankiem - czyl icos jak kiedys inteligo i BGB,
    a teraz PKO BP.

    Najwiekszym konkuretnem w Polsce jest m.in. Cetelem Bank (wydawca Aury, tez
    Francuzi). Ostatnio z karty prwyatnej zrobil on ogolnopolska - "dodajac
    znaczek" mastercard electronic. W sklepach gdzie akceptuja karte Aura -
    zachowuje sie jak Aura (0% dla sklepu), wszedzie indziej jak zwykla
    kredytowka (czyli interchange fee - na poziomie wynegocjowanym z
    akceptantem).

    Warunki oferty karty prawie zawsze moga byc (i w wiekszosci jakos tam sa)
    ustalane przez siec handlowa.

    Prawdopodobnie oba banki beda rozwijaly sie szybko w tym segmencie i
    skopiuja rozwiazania z Francji gotowe - czyli np EMV i inne rozwiazania.
    Rozwijaja sie bardzo dynamicznie - weszly rowniez w rynek kredytow
    gotowkowych - na telefon czy internet. Finansuja sie z rynku
    miedzybankowego - w postaci banku jest to duzo prostsze.

    Wiadomości, artykuły, przegląd prasy, plotki...