    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 3 Feb 2017 14:08:25 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W db opcji samospłaty nie ma.
    Trzeba ręcznie co miesiąc - na szczęście uproszczone jest to na tyle, że jest
    specjalna zakładka "spłać kartę", gdzie wskazuje się konto, z którego ma być
    spłacone, zaznacza radio button "zadłużenie za ostatni okres rozliczeniowy" i ew.
    wybiera datę (tu niestety już trzeba samemu wpisać ostatni dzień GP, jeśli chce się z
    niego skorzystać, ale ten dzień jest widoczny wiersz wyżej).

    Bo, CMIIW, w żadnym banku nie można ustawić samospłaty z konta oszczędnościowego - a
    poza promocyjnymi wyjątkami (żaba) jedynie takie są oprocentowane (marnie bo marnie,
    ale zawsze jakoś), zaś RORy tylko na 0%.
    PZ-ki zaś dla kont oszczędnościowych, o ile w ogóle możliwe, są chyba również we
    wszystkich bankach dla kont oszczędnościowych płatne - nawet tam, gdzie dla ROR są
    darmowe.

    Z resztą jaki ma sens trzymanie kasy na spłatę KK na RORze ? Już lepiej spłacić kartę
    jak tylko przyjdzie pensja, przynajmniej problem z głowy. Oczywiście rozsądni ludzie
    ustawią sobie tak koniec okresu, żeby koniec GP wypadał kilka dni po wpływie pensji.

    Uprzedzając pytanie, dlaczego jestem nierozsądny i tak nie zrobiłem sobie w db,
    odpowiem, że tak mam zrobione w citku - zaś w db GP kończy mi się dwa tygodnie
    później. W ten sposób, płacąc przez pół miesiąca kartą citka, a przez pół kartą db,
    mam wydłużone średnie GP o tydzień ;>

    Niestety taka zabawa nie zawsze jest łatwa - w citku dwa razy w krótkim odstępie
    czasu zmieniałem koniec okresu i nic mi nie policzyli, choć podobno darmowa jest
    tylko jedna taka zmiana w roku - ale że nic o tym w TOiP nie ma, to nie mieli wyjścia
    ;>
    W db ta zmiana płatna, gdyby tak nie było to bym sobie inaczej ustawił, żeby płacić
    rachunki z karty citka - ale ponieważ płatna, to dostosowałem citka do pierwotnych
    ustawień karty db.

    A np. w eurobanku w ogóle nie można było zmienić końca okresu - jedyna metoda to
    zamknąć kartę i wziąć nową. I nawet się nie spytali przy zakładaniu karty, jaki chcę
    koniec, po prostu ustawili sobie na 20. dzień miesiąca.