  • 21. Data: 2003-05-27 13:46:33
    Temat: Re: Zwrot na karte - brawo Real
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Solarz" <p...@...pl> napisał w wiadomości
    news:bavoem$59s$1@panorama.wcss.wroc.pl...

    > A co jeśli karta straciła już ważność?

    A po ilu dniach oddajesz najpozniej towar?

    --
    JaKi

  • 22. Data: 2003-05-27 13:54:18
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Dodatkowo IMHO to przejaw lekkiej schizoferenii sieci, bo rzeczywiście
    można
    > posługując się dwoma kartami - KK i electronem, poprzez zwrot zaciągnąć
    > kredyt, ale... Zawracania głowy jest z tym sporo. Kredyt jest na dość
    krótki
    > czas, co w połączeniu z faktem że w .pl KK to jakiś marny procent kart w
    > obiegu, to jakie mogą być straty sieci z powodu takich operacji?

    A czy to ze w Polsce KK stanowia niewielki % ma oznaczac ze caly proces
    akceptacji kart ma byc odbiegajacy od pewnych norm? Dodatkowo czy nie
    chcialbyc dostac jakis 5k nieoprocentowanego jredytu na 51 dni? Ja z mila
    checia bym wzial.

    > Jeścze jeśli jest to zwrot będący dobrą wolą sklepu, to rozumiem. Mogą
    > wymagać co chcą, ale jeśli jest to zwrot np. z tytułu rękojmi, to bym
    zapytał
    > na jakiej podstawie żądają dokładnie tej samej karty. Równie dobrze klient
    > mógłby przy zwrocie towaru zażądać oddania dokładnie tych samych banknotów
    > monet, którymi zapłaci za towar.

    Popadasz w jakies dziwne teorie - zapisuj nr banknotow ktorymi placisz i
    wymagaj od sklepu przy zwrocie ze Ty chcesz dokladnie te. Dodatkowo co by
    zakonczyc te jakis wyimaginowane teorie o zwrocie tych samych banknotow -
    poki co banknoty i monety sa "prawnymi srodkami platniczym" a karta
    platnicza nie. Podobnie jak skelp i Ty musisz przyjac podany banknot jesli
    tylko jest orginalny.

    --
    JaKi

  • 23. Data: 2003-05-27 14:26:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "JaKi" <j...@g...pl> writes:

    > Użytkownik "Piotr Solarz" <p...@...pl> napisał w wiadomości

    > A po ilu dniach oddajesz najpozniej towar?

    A jesli kupowalem karta w ostatnim dniu jej waznosci?

    MJ

  • 24. Data: 2003-05-27 14:32:49
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A po ilu dniach oddajesz najpozniej towar?

    Nawet jak nastepnego dnia to karta moze byc juz niewazna - nadal nie
    odpowiedziales co w takim przypadku nalezy robic.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 25. Data: 2003-05-27 14:33:38
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > A jesli kupowalem karta w ostatnim dniu jej waznosci?

    Mysle ze jest na to jakis sposob - moze wypowiedzial by sie przedstawiciel
    reala :)

    --
    JaKi

  • 26. Data: 2003-05-27 14:34:25
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> napisał w wiadomości

    > Nawet jak nastepnego dnia to karta moze byc juz niewazna - nadal nie
    > odpowiedziales co w takim przypadku nalezy robic.

    Nie jestem merchantem wiec nie znam odpowiedzi na takie pytania. Moze
    przedstawiciel reala napisze jak by to wtedy wygladalo.

    --
    JaKi

  • 27. Data: 2003-05-27 14:38:38
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > "JaKi" <j...@g...pl> writes:

    > A jesli kupowalem karta w ostatnim dniu jej waznosci?

    Pod karte masz rachunek na ktora jest zwrot - teraz pewnie juz bedziesz
    wiedzial czemu nie zamykaja rachunku odrazu po oddaniu kart :)

    --
    JaKi

  • 28. Data: 2003-05-27 14:38:59
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

  • 29. Data: 2003-05-27 14:39:29
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    > skonczyla
    > Poza skonczeniem daty waznosci nie widze problemu

    No to podaj rozwiazanie tego problemu.

    > - podajesz jej numer i
    > kasa wraca na rachunek karty. Jesli chodzi o koniec daty waznosci - tak
    jak
    > pisalem na wstepie - rzeczy raczej nie oddajesz po kilku miesiacach ale w
    > max 1-2 tygodnie.

    Podczas ktorych moze sie ta waznosc skonczyc.

    > Caly czas nie widze problemu dot koniecznosci posiadania
    > karty/znania numeru karty ktora dkonales zakupu.

    Czasem jest to niemozliwe.

    > Kupujesz cos za 7k - placisz KK, nastepnego dnia zwracasz - podajesz
    > debetowke. Nie widzisz tu niewygodnosci dla banku?

    Czy bank dostaje w takim przypadku prowizje?

  • 30. Data: 2003-05-27 14:41:56
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > No to podaj rozwiazanie tego problemu.

    Podajesz nr karty ktora placiles i rachunek karty zostaje uznany.

    > Podczas ktorych moze sie ta waznosc skonczyc.

    Od kiedy posiadajac karte mozesz zamknac rachunek od reki? Zawsze jest okres
    wypowiedzenia rachunku.

    > Czy bank dostaje w takim przypadku prowizje?

    ? Nie zalapalem ;) Bank Cie kredytuje darmowym kedytem goowkowym - dla
    Ciebie jest to operacja zyskowna dla banku?

    --
    JaKi